Xbox One resmi olarak tanıtıldı!

Oyun tutkunlarının sabırsızlıkla beklediği an, nihayet geldi çattı ve yeni nesil Xbox tanıtıldı!

Yeni nesil Xbox tanıtımı canlı olarak burada!
21-05-2013 19:50Redmond'da henüz sabah saatleri ve etkinliğin başlamasına sadece 10 dakika kaldı.
21-05-2013 19:52Ekranda "Yeni Bir Nesil Ortaya Çıkıyor" metni görünüyor... Microsoft'un etkinliğinde rakip firma Apple'ın iPad'leriyle fotoğraf çekenleri görmek mümkün.
21-05-2013 19:54Arka planda çalan müzik eşliğinde meraklı bekleyiş devam ediyor...
21-05-2013 19:55Çalan parça Gui Boratto'dan "No Turning Back" .
21-05-2013 19:59Xbox bölümünün başındaki Don Mattrick sahnede.
21-05-2013 20:00Mattrick 1 saatlik bir sunum yapacağını söylüyor. "Son dört yılımızı bunun üzerinde çalışarak geçirdik."
21-05-2013 20:01Ekrana yeşil yoğunluklu çeşitli grafikler geliyor....
21-05-2013 20:01
21-05-2013 20:02Ekrandaki videoda Bill Gates görünüyor... Çalışanlar, oyunlar hakkında içten duygularını paylaşıyorlar.
21-05-2013 20:02
21-05-2013 20:02"İlk kez siz ve TV'niz bir ilişkiye gireceksiniz."
21-05-2013 20:03"Eğlenceyi sonsuza kadar değiştireceğiz... tekrar."
21-05-2013 20:03Don Mattrick tekrar sahnede. TV'leri daha akıllı yapmaktan bahsediyor.
21-05-2013 20:04Mattrick Xbox'un tarihinden bahsediyor.
21-05-2013 20:05"Xbox 360 canlı bir platform olarak yaşamaya devam ediyor."
21-05-2013 20:05
21-05-2013 20:05"Birkaç hafta sonra E3'te Xbox 360'daki sizi bekleyen yenilikleri paylaşacağız."
21-05-2013 20:06Yeni Xbox, Xbox 360'ı tamamen ortadan kaldırmayacak gibi görünüyor.
21-05-2013 20:06Mattrick, son senelerde oturma odalarının nasıl değiştiğini anlatıyor. "Sevdiklerinizi alıp onları daha iyi bir hale getirebilir miyiz?" Xbox, karmaşık oturma odalarını "onarmak" istiyor.
21-05-2013 20:07"Yeni görev: hepsi bir arada bir sistem tasarlamak ve oluşturmak". "Bu sistemi basit, hızlı ve tam olmalı."
21-05-2013 20:08"Hepsi bir arada eğlence sistemi Xbox One'ı sizlere tanıtmaktan gurur duyuyoruz."
21-05-2013 20:08Yeni Xbox "Xbox One" göründü!
21-05-2013 20:09
21-05-2013 20:09Microsoft, Sony'nin aksine yeni konsolunu sahnede tam anlamıyla sergilemeyi tercih ediyor.
21-05-2013 20:10"Bu sistem sizi ilk günden itibaren etkilemek üzere tasarlandı."
21-05-2013 20:10"Her küçük detay için çok ama çok düşündük."
21-05-2013 20:10Yusuf Mehdi sahnede ve Xbox One'ın TV deneyimini anlatıyor.
21-05-2013 20:11Xbox, TV'nizi tam bir eğlence cihazına dönüştürecek.
21-05-2013 20:12Giriş ekranı oldukça tanıdık, eski dashboard ile Windows 8'in arayüzünü andırıyor.
21-05-2013 20:12Mehdi, ekranlar arasında ellerini sallayarak ve sesli komutlarla geçiş yapıyor.
21-05-2013 20:12"Xbox, watch TV" der demez "The Price is Right" ekrana geldi...
21-05-2013 20:13Xbox, oyun, TV ve müzik işlevleri arasında anında geçiş yapabiliyor.
21-05-2013 20:13Intenet Explorer, hiç beklemeden, anında açılıyor.
21-05-2013 20:14Yeni "Snap mode" Windows 8'deki Snap işlevine oldukça benziyor. Star Trek'i seyredeken ekranın sağ tarafında internette dolaşmaya devam edebiliyorsunuz.
21-05-2013 20:15
21-05-2013 20:15TV'niz ile grup aramaları yapmanız mümkün.
21-05-2013 20:15Tabi ki Skype yoluyla.
21-05-2013 20:15Filmi izlediğiniz sırada görüşmenize ekranın bir köşesinde devam edebiliyorsunuz.
21-05-2013 20:16Gerçek basket maçı sırasında ekranın kenarında sanal oyunculara göz atmanız mümkün.
21-05-2013 20:17Xbox One Guide, ekrana standart bir TV klavuzu getiriyor.
21-05-2013 20:18Herhangi bir kanalın program listesini görmek için Xbox'a sesli olarak soru sormanız yeterli oluyor.
21-05-2013 20:19favorites ekranı TV şovlarını ve filmleri listeliyor...
21-05-2013 20:19Xbox arayüzünün akıcı performansı dikkat çeken detaylardan.
21-05-2013 20:20Trending altında tahmin edebileceğiniz gibi şu anki en popüler şovları görüyorsunuz.
21-05-2013 20:20Oyunlar, Filmler, TV, Skype ve Web... "Bu akıllı TV için sadece bir başlangıç."
21-05-2013 20:21Marc Whitten sahnede ve Xbox One'ın teknik özelilklerinden bahsediyor.
21-05-2013 20:22"Xbox 5 milyar transistörden ve 8GB RAM'den oluşuyor."
21-05-2013 20:22Xbox One mimarisi: Üç işletim sistemi bir arada.
21-05-2013 20:22Birincisi Xbox One, ikincisi Windows çekirdeği. Üçüncü işletim sistemi ise ikisini anında birbirine bağlıyor ve çoklu görev için kullanılıyor.
21-05-2013 20:23Xbox One'da yeni bir connect sensörü bulunuyor.
21-05-2013 20:24Kinect üzerinde 1080p geniş açılı bir kamera bulunuyor. Bu kamera, bileğinizin ufak hareketlerini bile algılayabiliyor.
21-05-2013 20:24"egzersiz sırasında kalp atışlarınızı okuyabilir."
21-05-2013 20:24
21-05-2013 20:25Yeni Xbox oyun denetimi, 40 tasarım değişikliği içeriyor. Yeni ergonomik yapı ve yeni "dinamik dürtü tetikleri", tetikler üzerinde "geri bildirim" sağlamanıza izin veriyor.
21-05-2013 20:26Oyun kolu üzerindeki D-pad de yenilenmiş.
21-05-2013 20:26Şimdi konu Smart Glass. Uygulama şimdiye kadar 10 milyon kez indirilmiş bulunuyor.
21-05-2013 20:27Kinect, tüm girişlerin merkezi ve hem sizi, hem de oyun denetimini algılıyor. Aksiyon oyunlarında oyun kolunu kaldırmanız mümkün.
21-05-2013 20:28Xbox Live, 500 sunucudan 15.000 sunucuya yükseltiliyor. Xbox One'a özel sunucu sayısı bu sene 300.000'e ulaşacak.
21-05-2013 20:28Müzikler, oyunlar, oyun save'leri ve filmler bulutta saklanıyor.
21-05-2013 20:28Electronic Arts'tan Andrew Wilson sahnede...
21-05-2013 20:29Xbox One için dört oyun geliştiriliyor: FIFA, Madden, NBA Live, and UFC. Her biri 12 ay içinde piyasaya sürülecek.
21-05-2013 20:30Oyun deneyiminizi değiştirecek 4 oyun da EA'nın yeni oyun motoru EA Sports Ignite ile çalışacak.
21-05-2013 20:31Ekranda görünen videoda atletler, sporda hislerin ne kadar önemli olduğundan bahsediyorlar.
21-05-2013 20:31
21-05-2013 20:32Yeni oyun motoru, atletik hareketlerde ve "insan zekası" konusunda daha iyi iş yapacak.
21-05-2013 20:33Ignite, 10 kat fazla animasyon derinliğine ve detaya sahip.
21-05-2013 20:34Xbox One'ın oyun görselleri ilk kez ekrana geliyor...
21-05-2013 20:35
21-05-2013 20:35
21-05-2013 20:35
21-05-2013 20:35Microsoft Studios'tan Phil Spencer sahnede.
21-05-2013 20:36Spencer, Xbox One'ın oyun geliştiricileri için "çerçeveyi genişleteceğinden" emin.
21-05-2013 20:37Xbox'a özel Forza Motorsport 5 gösteriliyor.
21-05-2013 20:38
21-05-2013 20:38
21-05-2013 20:38
21-05-2013 20:38
21-05-2013 20:39İnanılmaz grafiklere sahip yarış oyunu, Xbox One ile beraber çıkacak.
21-05-2013 20:39Max Payne ve Alan Wake'in yapımcılarından yeni bir oyun daha geliyor: Quantum Break.
21-05-2013 20:41
21-05-2013 20:41
21-05-2013 20:41
21-05-2013 20:42Microsoft Studios, Xbox One'ın ilk senesinde 15'ten fazla özel oyun yayınlayacak.
21-05-2013 20:42Bunlardan 8'i, tamamen yeni oyunlar olacaklar.
21-05-2013 20:42Nancy Tellem sahnede, konu yine TV'ler.
21-05-2013 20:43CBS ve Warner Bros'ta çalışan Tellem, şu an Xbox Entertainment Studios için çalışıyor.
21-05-2013 20:44Tellem , Xbox One ile TV deneyiminin değişeceğini, daha iyi öneriler alacağımızı ve TV'nin sosyal bir araca dönüşeceğini söylüyor.
21-05-2013 20:45343 industries'ten Bonnie Ross sahnede.
21-05-2013 20:45"Halo her zaman bir oyundan daha fazlasını sundu."
21-05-2013 20:46Yeni Halo TV dizisi tanıtılıyor.
21-05-2013 20:47Steven Spielberg ekranda.
21-05-2013 20:48"Halo evreni, tenkoloji ve hayalin buluştuğu noktada bulunmak ve yeri yerinden oynatacak yeni bir ürün sunmak için inanılmaz bir fırsat."
21-05-2013 20:49Xbox, artık NFL ile ortak çalışıyor.
21-05-2013 20:49Smart Glass ve Kinect'in beraber kullanılabileceği özel içerikler sunulacak.
21-05-2013 20:50Bunlara Fantasy Football da dahil.
21-05-2013 20:50Snap işlevi, ekranın kenarında hayali istatistiklerinizi görmenizi sağlayacak ve bu bilgiler, otomatik olarak güncellenecek.
21-05-2013 20:51Mattick yine sahnede.
21-05-2013 20:51Xbox One, bu sene "dünya çapında" satışa sunulacak.
21-05-2013 20:52Microsoft, cihazın satışa sunulacağı tarihi tam olarak vermiyor.
21-05-2013 20:52E3'de daha fazla Xbox One oyunu görebileceğiz...
21-05-2013 20:53Xbox One, özel, indirilebilir içerikler de sunacak.
21-05-2013 20:53Bir oyun tanıtımı daha... Call of Duty. Activision CEO'su Eric Hirshberg sahnede.
21-05-2013 20:53"Call of Duty: Ghosts" yeni nesil motoru esas alıyor.
21-05-2013 20:54"Bizi güvende tutacak şeyi değil, doğru olan şeyi yapmak istedik."
21-05-2013 20:55
21-05-2013 20:56
21-05-2013 20:56
21-05-2013 20:57
21-05-2013 20:57
21-05-2013 20:58Oyundaki yeni bir köpekten bahsediliyor. Oyunda kaymak, yana eğilmek gibi yeni animasyonlar var.
21-05-2013 20:58"Dinamik haritalar" ile yenilenen multiplayer modu, oyuncunun hareketlerine göre değişebiliyor. Karakterinizi daha çok kişiselleştirebilmeniz mümkün.
21-05-2013 20:59Oyunun 60FPS'de çalıştığı ve hızlı tepki verdiği söyleniyor.
21-05-2013 20:59Modern Warfare 3 ve Ghosts'u karşılaştıran bir video ekrana geliyor.
21-05-2013 21:01Yara izleri, kesikler ve hatta tırnak arasındaki kirler oldukça gerçekçi.
21-05-2013 21:02Oyun içi bir video ekrana yansıyor.
21-05-2013 21:02
21-05-2013 21:03
21-05-2013 21:04
21-05-2013 21:05Microsoft, uzun vedaşlaşma konuşmalarına hiç girmeden etkinliği burada bitiriyor.

Bizi takip ettiğiniz için teşekkürler. Xbox One'la ilgili tüm detayları ilerleyen saatlerde derli toplu olarak CHIP Online'da bulabileceksiniz!

Xbox One hakkında bilinen her şey için bu yazımıza tıklayın!

Microsoft, bugün Türkiye saatiyle 20:00'da Redmond, Washington'da başlayacak etkinlikte yeni nesil Xbox'unu tanıtacak. Etkinikten gelişmeleri ve kareleri, canlı akış videosu üzerinden ve metin tabanlı olarak an an bu sayfadan takip edebileceksiniz. Yeni Xbox hakkında şimdiye dek birçok dedikodu yapılsa da henüz onu görmedik ve özelliklerini tam olarak bilmiyoruz.

Yeni Xbox hakkında söylenenler arasında cihazın Windows 8'in modifiye edilmiş bir sürümle geleceği, sekiz çekirdekli AMD Radeon grafik işlemciye sahip olacağı, televizyonlarla entegre olabileceği, 3D teknolojisine önemli bir yenilik getireceği ve fazlası var.

Etkinlikte yeni oyun konsolunun yanı sıra Microsoft'un ve diğer oyun geliştiricilerinin birkaç oyun daha göstermesi de bekleniyor.

Zeynel A. Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 29 Yorum

süper :D bakalım buna ne zaman kırdırma dedikodukları çıkar :D

Video embedini anlatımın üzerinde tutsaydınız site sürekli yukarı atıyor

Mobil sürümde önceki sayfayı yükle butonu çalışmıyor :(

adamlar işi biliyorlar baya dinamik bir tasarımı var bence ps4 ü geçeceğe benziyor

Bu kararcık mıydı...

phe sadece bu mu?ps4 karşısında hiç şansı yok.yine her zamanki xbox'a özel oyun çıkarma çabaları...exc.de sony'nin üstüne tanımam kesin bi tane ps4 alacam hem daha güçlü bi konsol hem de controller'ında touchpad ,kulaklık girişi ve hoparlör var çok daha güzel.

@21 May 2013 22:12 Playstation'nında olduğu gibi xboxında kendine özgü oyunları var ki şöyle de bir gerçek var PS3 de atari gibi oyun oynarken wii gibi oyunlar oynarken XBOX 360 ve kinectle spor yaptığınızda makina size yaktığınız kaloriyi dahi söylüyor. PS3de controller kolları hala kablo ile tanıtırken xbox onu bırakmış kablosuz tanıtabilmiş kolunun avuç içine oturmasıyla ödüller almış ve hatta ısı sensörü ve ses komutları eklemiştir. Sen git PS3 gibi bildiğinle kal yurt dışı XBOX peşinde seni kandırmalarına izin ver dostum atari oyna XBOX her zaman çığır açma yolunda gidiyor Playstation gibi düz mantık değil dostum şahsen benim fikrim bu sana da saygı duyarım ama Xboxıda kötülemeye hakkın yok ikiside harika konsollar ve lütfen taraf tutmalarınızı mantıklı nedenlere bağlayın kulaklık girişi hoparlör vs eskide kaldı :)

@21 May 2013 22:12 birader adam uzay makinası yapmış sen daha kulaklık touch pad diyosun yaa. Ne kadar microsoft düşmanı var türkiyede. Ama hepsinin evinde de en az iki tane windows pc. Ama siz kendi dünyanızda yaşamaya devam edin. Adam dünya satışlarında sony'ye fark atıyordu zaten. Bu son hamle ise öldürücü olacak. Hey gidi yılların sony'si. Şekil şemalle uğraşcağına yeni bişeyler yapsam diye düşünseydin. Ayrıca Bazı arkadaşlar kasayı beğenmemiş ama bilemiyorum kasayla ne yapacaklar acaba. Onun tek amacını içine konan cd yi çalıştırmak diye biliyorum ama...

@22 May 2013 00:56 atma bendeki pcde Windows yok xbox ms ürünü diye hedef olmuş olabilir... tasarımı çok iyi yapılmış... PS4 gibi çok satar diye tahmin ediyorum hala açıklanmayan bluray okuyucu var mı yok mu?

@22 May 2013 00:02 XBOX Amerika'da önde Avrupa ve Asya'da daha cok PS3 satildi.Biraz arastirirsan bulursun. Sonucta toplam satistada iki konsol 70 milyon üzerinde satis rakamlarina ulasti. Ikisinin satislarida neredeyse ayniydi en son okudugum bir habere göre bu durumda fanatiklik yapmanin anlami yok. Sonucta eger oynadiginiz oyunlar XBOX'da ise XBOX almak daha mantikli iken PS3'te ise PS3 alirsiniz. Sifr Final Fantasy , Killzone ve Metal Gear icin PS4 alicam. Sonucta HALO sevdigim oyun degil. COD BF vb zaten iki oyun konsolunda ve pcde var.

Nekadar çirkin bir kasa

ps4 8 gb dd5 ram ile geliyor xbox 8 gb dd3 ilk golü ps 4 atmış...

Microsofta hiç yakışmadı. bir saat koca bir hayal kırıklığı tanıttılar. yenilik ve oyunlar adına hiçbir şey yok. yeni isim ve tasarım işlerini ne kadar ciddiye almadıklarını gösteriyor. teknik özellikleri düzgün bir biçimde açıklayamadılar bile. tamamen boşa geçen bir konferans oldu ne yazık ki....

yeni kinect'in pc versiyonu hakkında bilgi var mı?

Hiçbirşey bilmeden konuşanlar var. Xbox 360+kinect oyun konsolunda büyük bir devrimdir. Oynamayanlar bilmeyebilir. Elinizde hiçbir kumanda olmadan çok güzel oyunlar oynatıyor. Sade çocuklar değil büyükler de bayılıyor. Bir de Ps de bulunan oyunların hepsi var. Hem de hiç takılma olmadan aynı ps gibi kusursuz. Şimdi ise hem 3 boyutlu olacak hem de vücudunuzun en küçük hareketini bile algılayacak. Tam da beklediğin geliştirmeleri yapmışlar. Bunlar ise en az ilki kadar büyük devrimler. Türkiye'ye geç geldiği için arkadaşlar bilmiyor galiba ama bütün dünyada xbox ps i gçmiş durumda. Bu yeni versiyon ise ps i ezip geçecek sanıyorum. Sony sadece işlemci gücünü artırırken microsoft devrimsel yenilikler yapıyor. Bunlar tıpkı bir iphone ipad'in icadı gibi büyük olaylar. Sony zaten son yıllarda tüm kaleleri kaybediyor. Elektroniğin tüm dallarında samsung a yenilmiş durumda. Şimdi ise elinde kalan son kaleyi kaybediyor. Xbox görmeyen arkadaşlara bir görmelerini tavsiye ederim. Ama sakın almayın. Çünkü Sanıyorum yeni xbox'ın yanında murat 124 gibi kalacak.

@22 May 2013 00:22 Sen PS4'ün yeni kamerasini görmedin sanirim 2 tane 720p kamera var. Kinect'e saglam rakip olacak birsey yapacaklardir diye düsünüyorum. SONY'nin kameralarinin ne kadar iyi oldugunu biliyorsunuz cep telefonlarindan.

oyun konsolu değil eğlece kutusu olduğu için her salona yada oturma odasına uyum sağlayacak bir kasa.

peh sadece bumu diyenler ? henüz ps4 te ne gördük ? XBox One ve PS4 ikside tam tanıtılmış cihazlar değilken o bunu ezer şu bunu devirir gibi cümleler fanboyluktur ötesi değil. Xboxta en dikkat çekici şeyler Kinect, çok hızlı ve dinamik bir arayüz, bildiğin media cihazı olmuş tv vs.vs. PS4 te tanıtımında oyundan bşka bişey göremedik o yüzden henüz iki cihazı karşılaştırmak için yeterli done yok bekleyecez görecez.

yahu 80 li yılların vhs playerları ile aynı kasaya sahip illa dörtgen bi kasa mı yapmanız lazım biraz tasarım yapın öden kapalı durumdayken bi display olsun konsolu tv nin altına koyuyorsun sürekli göz önünde biraz görselik katın şunşara...

Sony'nin fiasko tanitimindan sonra MS'in elinde cok büyük bir sans vardi ama görünen o ki beklentileri karsilamaktan cok uzak bir konsol ile piyasaya ciktilar. Dün ki XBOX tanitiminin ardindan SONY hisseleri neredeyse 10% degerinde artti :(

çok çirkin bir tasarım olmuş

Microzort yine çuvallamış, ps4'e rakip bile olamayacak gibi görünüyor...

Yine rakip olamicak derken , zaten xbox ps3 u gecmisti , simdilik ne olcaklar hakkinda yorum yapmak erken

@22 May 2013 11:32 rüyasında mı?...

Bu nasıl bir tasarım yahu? ekmek kutusu ile antika VHS video player arası bir şey olmuş.

Daha kullanmadan nasıl bileceksiniz

her konuda fanatizm yapmaya gerek yok bu nası beğenilmez?

başka bir forum da süper zekalı biri daha çıkmamış ps4 ve yeni xbox ın işlemcilerinin berbat olduğunu söyleyip physx'i övmüştü.Xbox ın ve ps4'ün onca güzel özelliğini görmeyip physx övmek ancak böyle fanatiklere yakışır zaten.Söylediklerini hiç önemsemedim zaten.Sizde önemsemeyin böyle fanatiklerin laflarını.Beğendiyseniz çıkınca iki konsoldan birini alın.

Harika bir alet olmuş tasarımı biraz daha iyi olabilirmiş ama Özellik olarak beni etkiledi.