Xiaomi'nin elektrikli aracı SU7'yi satın alsanız bile, aylarca binemeyeceksiniz

Xiaomi, ilk elektrikli aracı SU7'ye gelen rekor sipariş sayısından sonra müşterileri üzecek bir paylaşımda bulundu. Şirket, siparişlerinin müşterilere ulaşması için aylarca beklemeleri gerekebileceğini açıkladı.

Xiaomi'nin elektrikli aracı SU7'yi satın alsanız bile, aylarca binemeyeceksiniz

Çinli akıllı telefon üreticisi Xiaomi, merakla beklenen SU7 elektrikli aracının üretim aşamasındaki halini geçtiğimiz hafta tanıttı. Ancak tanıtımdan sadece birkaç gün sonra, şirket rekor bir satışa ulaştı ve müşterilere siparişlerinin ulaşması için 6 ila 7 ay beklemeleri gerekebileceğini bildirdi.

Devlete ait BAIC Group tarafından üretilen SU7, akıllı telefon üreticisinin elektrikli araçlara yönelik ilk girişimi olup, yaklaşık 29.900 dolara satılıyor. Araç, 700 km menzil ve elektrikli güç aktarma organlarından 300 beygire yakın bir güç sunuyor.

Bununla beraber, şu anda 18-21 haftalık bir teslim süresine sahip olduğu açıklanan SU7 Pro ise tek bir şarjla 830 km menzil sunuyor. Ayrıca otomobilin, 800 km menzile sahip, 663 beygir gücünde bir Max versiyonu da var. Ancak BBC, Çin sosyal medyasında yayınlanan ekran görüntülerine göre müşterilerin en güçlü modeller için 27 haftaya kadar beklemek zorunda kalacağını bildiriyor.

İlk işaretler Xiaomi'nin elektrikli aracı için iyi görünse de, Çin'deki mevcut elektrikli araç pazarı oldukça rekabetçi olduğundan her an her şey değişebilir. Zira ülkenin en büyük elektrikli araç üreticisi olarak gösterilen BYD, geçen yılın sonunda büyümenin yavaşladığını gerekçe göstererek yeni modeller piyasaya sürmek ve mevcut ürünlerinin fiyatlarını düşürmekle meşgul.

Dahası Tesla, giriş seviyesindeki modelleri için 245.900 yuan fiyat biçtiği popüler Model 3'ü de ülkede satışa sunuyor. Xioami SU7 sedan ise bu fiyatın yaklaşık 30.000 yuan, yani yaklaşık 4.145 dolar altında kalıyor.

Ayrıca Xiaomi, buzdolabı gibi ücretsiz hediyelerle birlikte gelen 5.000 adet Founder's Edition modelini de piyasaya sürdü. Ancak bu modeller anında tükendi. Teknoloji devinin CEO'su Lei Jun bir Weibo paylaşımında, yoğun talep nedeniyle Founder's Edition için ikinci bir satış dönemi başlatacaklarını açıkladı.