Yeni bir araştırmaya göre, Google'ın arama sonuçlarında yer alan AI Özetleri (AI Overviews) özellikle kullanıcıların linklere tıklama oranını önemli ölçüde azaltıyor.
Araştırmadaki verilere göre geleneksel aramalarda kullanıcıların %15’i mavi linklere tıklarken, AI Özetlerinin yer aldığı sonuçlarda bu oran %8’e düşüyor. AI Özetleri ile sunulan sonuçlarda, tıklama oranı neredeyse %50 azalmış oluyor.
Pew Research Center’ın ABD’deki 900 internet kullanıcısı üzerinde yaptığı analiz, her beş aramadan birinde AI Özetleri’nin gösterildiğini ve bu özetlerin özellikle kullanıcıları mavi linklere yönlendirmede büyük kayba yol açtığını ortaya koydu.
Yapay zeka robotlarını engelleme dönemine giriyor olabiliriz
Bu gelişme ise yakında web sitelerinin trafik kaybetmesine, dolayısıyla gelir kaybı yaşayarak küçülmesine veya kapanmasına yol açabilir. Dolayısıyla, yapay zeka, çalışmak için ihtiyaç duyduğu web sitelerini aynı zamanda öldürerek kendi sonunu da hazırlıyor olabilir.
Ya da çok yakın gelecekte, yapay zeka robotlarının web sitelerine erişimini toptan engelleyecek dijital çözümler üretmek zorunda kalacağız. Halihazırda sayıları çok az olsa da bazı web siteleri yapay zeka robotlarının siteye girişini engelliyor. Bunların sayısının giderek artması sürpriz olmayacak.