Recep Baltaş

Microsoft'un bedava antivirüsü

Windows'un çiçeği burnunda antivirüsü Microsoft Security Essentials Version: 1.0.1500.0 hazır...

Microsoft'un uzun zaman önce duyurduğu ücretsiz Anti-Virüs  ve Anti-Spyware yazılımı olan MSE'yi yani Microsoft Securtiy Essentials'ı çıktığı günden beri kullanıyorum ve çok çok memnun olduğumu söyleyebilirim.

İlk olarak Securtiy Essentials ne demek onu açıklayayaım:

"Güvenlik Gereklileri" dersek pek başarılı olmasa da yazılım hakkında  az çok fikir edinmenizi sağlayacak bir tercüme yapmış oluruz. Tam olara Microsoft'un burada kullanıclara sunmak istediği ise temel bilgisayar koruması. Yani sadece gerekli olan korumayı sağlıyor Microsoft Securtiy Essentials.

Yeri gelmişken yazılımın indirme adreslerini de vereyim:

Buradan istediğiniz sürümü indirebilirsiniz.

Ben Windows 7 64 Bit kullandığım için 64 Bit sürümünü indirdim ve onu kullanıyorum...

MSE'nin en güzel yanı hiç bir reklam içermemesi ve sessiz sedasız, sistemi kasmadan, yormadan işini yapması. Malum, yazılımı yapan Microsoft olunca işler değişiyor tabii ki.

İşte bugün MSE beni yeni bir sürüm olduğu konusunda uyardı. Ben de bu yeni sürüme güncelledim. Yeni sürümün bilgileri aşağıdaki gibi:

Microsoft Security Essentials Version:  1.0.1500.0
Antimalware Client Version: 2.0.6212.0
Engine Version: 1.1.4903.0
Antivirus definitions: 1.63.1666.0
Antispyware definitions: 1.63.1666.0


Anladığım kadarı ile yazılım artık Beta değil, Final sürüm. Zira Beta ile ilgili hiç bir şey yazmıyor.

Söz konusu ekran görüntüleri ise aşağıdaki gibi:

MSE'nin basit ve kullanışlı arabirimi:


MSE'nin "Hakkında" bölümünde görebileceğiniz sürümü.


Blog'umu bitirmeden önce MSE'de devreye sokmanız gerekn iki özellikten bahsedeceğim.

İlki:

Settings>Advanced sekmesinde bulabileceğiniz "Scan removable drives" seçeneği.

Bu seçenek ile artık flash belleklerin de tam tarama esnasında da taranacak aygıtlar arasına eklemiş oluyorsunuz.

İkincisi:

Settings>Microsoft SpyNet seçeneğine girdiğinizde "Basic Membership" yerine "Advanced Memebership" seçneğini seçtiğinizde bilgisayarınızda şüpheli davranışlar sergileyen veya tespit edilen diğer zararlı yazılımlar inceleme için artık Microsoft laboraturarlarına gönderiliyor.

Son olarak yukarıda da dediğim gibi MSE sadece temel koruma sağlıyor. Daha iyi bir koruma için Kaspersky Internet Security 2010 gibi kapsamlı bir yazılım kullanmanız gerekebilir.

Okuyucu Yorumları

Toplam 23 Yorum

Bigiler için teşekkürler.

Geçenlerde ben de güncelledim yeni sürüme, açıkçası ben de merak ediyorum, 1.0.1500 final mı diye; ama muhtemelen final. Güncellemenin destek makalesi numarası şu an için MS veri tabanında kayıtlı değil; sanırım resmi duyuru ile onu da devreye sokacaklar.

Softpedia linkinden haberim yoktu; isteyen arkadaşlarıma tavsiye edebilirim artık. Bilgilendirme için teşekkürler.

Diğer anti-virüs yazılımlarına oranla ne kadar iyi kullanan arkadaşlardan yorum bekliyoruz.

PEki antivirüs programlarıyla beraber kullanılabilir mi ?

Aynı anda iki Anti-Virüs neden kullanırsınız ki? Mantık nedir yani?

"Diğer anti-virüs yazılımlarına oranla ne kadar iyi kullanan arkadaşlardan yorum bekliyoruz."

Yazıda bahsettim zaten. Temel koruma sağlıyor ama gayet başarılı.

Bu sürüm kesinlikle eski sürümdür.Yeni sürüm 1.0.2140.0
Bizzat Microsoft' tu aradım öğrendim zaten benim bilgisayarımda da bu 1.0.2140.0 yüklü.Bu yazı düzeltilmeli.

Güzel bence.. Antivir kullanırım şahsen alternatif olabilir.

@pcword

Hangi MS'i aradığını bilmiyorum ama önce sağlam bir kaynak edindikten sonra yazının altına yorum yazarsan kullanıcılar yanlış bilgilendirilmemiş olur.

Eski sürüm:1.0.2140.0
Yeni sürüm: 1.0.1500.0

Kaynak: MyDigitalLife

Ne diyorlar:

It’s pretty strange that the first leaked copy of Microsoft Security Essentials has a higher version of 1.0.2140.0 instead.

444 67 87 teknik destek hattını aradım zaten bu rakamlarla bariz sizinki yeni sürümdür dendi.

Demekki MS'in hattındakiler bilmeden "yorum yapmışlar" :) Ders verebilirim :)

Kullanan Arkadaşlar ACba Bilgi verseler nasıl koruma securoty olarak performans olarak bende dusunyom ama onla bır yorum gormedım

Orjinal Windows işletim sistemine yüklü miktarda para verince, insan ister istemez her yönden destek istiyor. Microsoft'un antivirüs işine girmesine şahsen çok sevindim, fakat geliştirmeleri lazım. Bir veri güvenlik firmasıyla ortaklaşarak projeyi azami hızla geliştirebilirler ki bu da beni sevindirir :) Yaşasın orjinal ürün :)

yani sonuç olarak bunu kullanmalı mıyız kullanmamalı mıyız _?Herkez sürümünden bahseti ama uzun vadede kullanılmalı veya kullanılmamalı denmedi biraz kafam karıştı Şimdi bu iyi bişey mi

ücretsiz antivirüs olarak panda cloud u öneririm. arayüzü güzel virüs trojan ne varsa bulabiliyo

peki mse neden microsoft.com'dan indirilemiyor ve ne zaman türkçe sürümü çıkar? bu konuda bilgi verirseniz sevinirim.

yha windows doğrulamayı geçemedi bnde napmam lazım

güzel yazılım fakat ingilizce dil seçeneği istiyor. aksi halde kurulmuyor

ouf napsam ya
rising 2009 mu kursam bu nu mu kursam..ikisi de ücretsiz ve görünümü güzel :S

Yazılım büyük ihtimalle Windows 7 ile birlikte çıkacağı için henüz sadece sayılı Beta testçiye gönderildi. Türkçesi Windows 7 çıkınca bizlerle olacaktır. Orjinallik sorunu yaşıyorsanız lisans anahtarı satın almanız gerek.

şuan kaspersky işimi görüyor windows 7 ye geçtiğimde büyük ihtimal buna geçerim :D sıklıkla kullandığım programlar hep microsoftun zaten :D ie8 wlm wmp vs :)) bi tek arama motoru google ı kapamaz bing :D

Ya abi anlamıyorum herkes diyo forumda yokkk süper bi a.v. bundan iyisi yok vs.vs ?
Nerden biliyolar süper olduğunu arayüzü güzel diye süper mi olcak ?
Bi tane çok zararlı bi virüs mü yakalamış.?
--

yani tek başına bunu kursak bi işe yaramaz diyorsun abi sanırım..
Tek başına bunu kullanmak için biraz daha beklememiz lazım sanırım.

yha abicim bunun xp 32 bit sürümü yok mu????

...yha abicim bunun xp 32 bit sürümü yok mu????...
Ordaki xp için olanlar zaten 32bit

Sen de yorum yaz

Takip Edin