BMW'nin yeni patenti, bozuk yollardan elektrik üretmenin yolunu gösteriyor

Ortaya çıkan yeni bir BMW patenti, bozuk veya engebeli yolların elektrik üretmek için kullanabileceğine işaret ediyor.

BMW, bozuk yollardan elektrik üretmenin peşine düştü

BMW'nin aldığı yeni bir patent, yetersiz veya engebeli yol altyapılarından enerji üretme potansiyelini ortaya çıkarabilir.

Otomobil haber sitesi CarBuzz’ın Alman ulusal patent ofisinden aldığı patent örneği, geliştirilip üretime sokulduğu takdirde bir otomobilin yoldaki tümseklerden elektrik üretmesini ve toplamasını sağlayacak yeni bir süspansiyon tasarımına işaret ediyor. The Verge tarafından da doğrulanan patent, bir elektrikli aracın bataryasını, tümsekli yollarda şarj etmenin yeni bir yolunu öneriyor.

Haber kaynakları tarafından İngilizce’ye çevrilen patent belgelerinde sistemin işleme şekli açıklanıyor. Normalde, bir tekerlek bir tümseğe çarptığında veya yoldaki bir virajda yukarı ve aşağı hareket ettiğinde otomobilin süspansiyonundan gelen enerji, ısı enerjisine dönüşerek boşa harcanır. Ancak patentte önerilen kurulum, bu işlem sırasında ortaya çıkan enerjiyi yakalamak için hareket eden süspansiyonda küçük bir jeneratör, volan ve debriyaj içeriyor.

Bir tümseğe yanıt olarak otomobilin tekerleği yukarı doğru hareket ederken, jeneratör devreye giriyor ve ortaya çıkan enerji EV bataryasını veya geleneksel bir 12V otomotiv bataryasını şarj etmek için kullanılıyor. CarBuzz, sistemin BMW i7 gibi gelecekteki bir elektrikli üst seviye modelinde kullanılabileceğini tahmin ediyor.

Bu özel BMW patenti Mayıs 2021'de tescil edilmiş ve bu yılın Kasım ayı sonlarında çevrimiçi olarak yayınlanmış olsa da, yoldaki tümseklerden kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürme fikri tamamen yeni değil. 2016 yılında BMW'nin Alman rakibi Audi, otomobilin süspansiyonunun sıkıştırılması sırasında oluşan kinetik enerjiyi 48 voltluk bir elektrik sistemi için elektriğe dönüştürecek olan "eROT" veya elektromekanik döner amortisörler adlı bir prototip geliştirdiğini duyurmuştu. Bu sistem, son yıllarda lüks otomobillerde giderek yaygınlaşan "hafif hibrit" kurulumlarının bir örneği olarak görülebilir.

Ancak, eROT sistemi hiçbir zaman üretime geçmedi ve Audi'nin hâlâ sistemi geliştirmeye devam edip etmediği belli değil. Ayrıca, Utah merkezli şirket Gig Performance'ın da, ağır elektrikli kamyonlar ve binek elektrikli araçlar için benzer bir teknoloji üzerinde çalıştığını söylüyor.