Fiziksel oyun satışlarının sonu mu geliyor? Gelecek sadece indirilebilir oyunların mı olacak?

Oyun devinin önemli pazarlarda fiziksel oyun satışını durdurma kararı, akıllara tek bir soruyu getiriyor: Fiziksel oyun satışlarının sonu mu geliyor?

Fiziksel oyun satışlarının sonu mu geliyor?

Electronic Arts'ın, Almanya, Avusturya, İsviçre ve İskandinav ülkelerinde fiziksel oyun satışını kademeli olarak sona erdirmeye karar verdiği haberi bir anda gündeme bomba gibi düştü. Hatta FIFA 23 ve Need For Speed Unbound'un, Almanca konuşulan ülkelerde kutulu olarak piyasaya sürülen son oyunlar olacağı bile söyleniyor.

Games Wirtschaft tarafından paylaşılan haberde EA'in, Almanya, Avusturya, İsviçre ve İskandinavya'da artık paketlenmiş ürün satışı yapmayacağı açıklanıyor.

Tabii ki bu karar aniden ortaya çıkmadı. EA, yıllık raporunda “fiziksel ürünlerden dijital indirmelere devam eden geçişin gelir gelişimi üzerinde olumsuz bir etkisi olmaya devam ettiğini” belirtti. Satılan fiziksel kopyalardaki düşüş küresel olarak görülebiliyor. Örneğin ABD'de, fiziksel kopya satışı 2009'da satılan toplam kopyaların %80'inden 2018'de %17'ye düştü.

Gelecek için planlarında EA, fiziksel ürünleri istemeyen bir pazarda satmanın neden olduğu mali kayıpları önlemek için fiziksel satışlardan vazgeçmesi gerektiğini söylüyor. Yıllık mali raporunda, EA için en önemli şeyin "Şirketin dijital ürün ve hizmetleri geliştirme ve destekleme yeteneği" olduğu belirtildi.

Electronic Arts yalnız değil

EA, fiziksel oyun dağıtımını azaltmak isteyen tek yayıncı değil. Activision Blizzard, ticari operasyonları Mart 2021'de sona eren Almanya'daki yan kuruluşunu Mayıs ayında sonlandırdı. Almanya merkezli tüm personel serbest bırakılırken, yayıncılık faaliyetleri Activision Blizzard'ın Londra'daki Avrupa Merkezine taşındı.

Dijital satışlar istikrarlı bir şekilde artarken Activision Blizzard'ın Almanya'daki yerel fiziksel satışları 2018'de 55 milyon Avro'dan 2020'de 35 milyon Avro'ya düştü. Dijital satışların fiziksel satışların önüne geçmesi nedeniyle, satış ve pazarlamaya yönelik yerelleştirilmiş bir yaklaşım giderek daha önemsiz hale geldi. Bu nedenle, Almanya'da bulunan bölgesel merkezler, ürün satmak için daha az faydalı hale geldi.

Arka arkaya firmaların almaya başladığı bu kararlar, fiziksel video oyunlarının satışı için sonun başlangıcı olabilir. Son on yılda, oyun endüstrisinde yayıncıların ağırlıklı olarak fiziksel satışlardan dijital satışlara geçiş bildirdiği görüldü. EA ve Activision Blizzard'ın Almanya'dan çekilme ve fiziksel kopyalara yaklaşımlarını küçültme kararları, diğer yayıncıların diğer bölgelerdeki gibi kutulu oyunlardan uzaklaşmasının ilk büyük örnekleri olabilir.

Buna rağmen, oyunların özel sürümleri gibi fiziksel koleksiyon sürümlerinde ve sınırlı sürümlerde bir artış görebiliriz…