En çok kazanan uygulamalar listesine ilk kez oyun olmayan bir uygulama girdi

Yayınlanan yeni bir rapora göre tüketicilerin en çok para harcadığı ilk 5 uygulama listesinde artık oyun olmayan bir uygulama da var.

En çok kazanan uygulamalar listesine ilk kez oyun olmayan bir uygulama girdi

Uygulama analiz firması Data.ai tarafından hazırlanan yeni bir rapor, TikTok'un 10 milyar dolarlık tüketici harcaması kilometre taşını aşan beşinci uygulama olduğunu ortaya koyuyor. Firma, ByteDance'ın sahip olduğu sosyal medya uygulamasının 10 milyar dolarlık harcama kulübüne girmeyi başaran ilk ve tek oyun dışı uygulama olduğunu da belirtti.

TikTok sahneyi Candy Crush Saga (12 milyar dolar), Honor of Kings (11 milyar dolar), Monster Strike (10,6 milyar dolar) ve Clash of Clans (10,2 milyar dolar) ile paylaşıyor. Sosyal video uygulaması 2023'te 3,8 milyar dolar gelir elde etti; bu rakam uygulama içi satın alımların 3,3 milyar dolar olduğu 2022'ye kıyasla yaklaşık yüzde 15 daha yüksek.

Diğer oyun uygulamaları bunu 20 ay veya daha kısa sürede gerçekleştirirken, TikTok'un 1 milyar dolarlık ilk hedefine ulaşmasının 79 ay sürdüğünü belirtmek gerekiyor. Diğer taraftan, TikTok'un 1 milyar dolardan 5 milyar dolara çıkması yalnızca 22 ay, 5 milyar dolardan 10 milyar dolara çıkması ise 15 ay sürerken, diğer uygulamalar daha yavaş bir hızda ilerledi.

Diğer oyun dışı uygulamalardan bahsedecek olursak, YouTube ve Tinder TikTok'un izinden gidenler. Data.ai, her iki uygulamanın da uygulama içi satın alımlarda yaklaşık 7,5 milyar dolar gelir elde ettiğini ve TikTok'u 2 ila 3 milyar dolar arasında geriden takip ettiğini söylüyor.

Çin ve ABD, TikTok için para kazandıran ülkeler konumunda ve her biri uygulama içi satın alımlardan yaklaşık yüzde 30'luk bir pay elde etti. Uygulamanın toplam tüketici harcamalarının 6 milyar dolarını oluşturan bu iki pazarı Suudi Arabistan, Almanya, Birleşik Krallık ve Japonya takip ediyor.

TikTok, Snapchat gibi premium bir erişim katmanı sunmazken, para kazanma yollarından biri TikTok Coins. Kullanıcılar bu sanal para birimini satın alarak canlı yayınlar sırasında favori içerik oluşturucularını desteklemek için sanal hediyelere harcayabiliyor.

İçerik oluşturucular, minimum bir eşiğe ulaştıktan sonra paraya dönüştürebilecekleri hediyelerinin değerine göre elmas kazanıyor. TikTok genellikle ödeme tutarının yaklaşık yüzde 50'sini kendine saklıyor. Data.ai, TikTok'un 1.321 jetonla birlikte gelen 19,99 dolarlık jeton paketinin 2023 yılında en popüler uygulama içi satın alma olduğunu ve uygulamanın uygulama için satın alım gelirinin yaklaşık dörtte birini oluşturduğunu söylüyor. Analiz firması, TikTok'un 2024 yılında tüketici harcamalarında 15 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor.