Facebook ve Instagram, Hikayeler ve Reels için kronolojik sıralama imkanı sunmaya başlıyor

Meta, Avrupa'nın Dijital Hizmetler Yasası'na uyum sağlamak için bir kez daha değişikliğe gidiyor. Hikayeler ve Reels artık kronolojik sırayla sunulacak ve kişiselleştirilmemiş arama sonuçları da görülebilecek.

Facebook ve Instagram'dan Hikayeler ve Reels için büyük değişiklik

Meta, Avrupa'nın Dijital Hizmetler Yasası'na (DSA) uyum sağlamak için yapmak zorunda kaldığı pek çok değişikliğin yanı sıra, yakında Instagram ve Facebook'taki Hikayeler ve Reels kronolojik sırayla sunmaya başlayacağını duyurdu. Değişiklikler, Avrupa Komisyonu'nun Nisan ayında Facebook gibi platformların temel bir gereklilik olarak "profillemeye dayanmayan" alternatif sistemler sunmasını gerektirecek yeni kurallar oluşturma konusunda anlaşmaya vardığını açıklamasının ardından bekleniyordu.

Meta, DSA'nın gereksinimlerine yönelik çözümler geliştirmek için 1.000'den fazla kişiyi harekete geçirdiğini söyledi. Değişikliklerden bazıları, sistemlerinin nasıl çalıştığı konusunda şeffaflığı artıracak ve kullanıcılara Facebook ve Instagram'daki deneyimlerini uyarlamaları için daha fazla seçenek sunacak. Şirket aynı zamanda, devam eden yasal yükümlülüklerini yerine getirdiğinden emin olmak için bağımsız bir uyum departmanı kuruyor.

Bu ayın sonlarından itibaren Meta, yapay zeka öneri yöntemini kullanarak Facebook ve Instagram'ın Meta tarafından sıralanmamış Reels, Hikayeler, Arama ve diğer bölümlerini hizmete sokacak. Meta Küresel İlişkiler Başkanı Nick Clegg, konu hakkında "örneğin, Facebook ve Instagram'da, kullanıcılar yalnızca takip ettikleri kişilerin Hikayelerini ve Reels'larını, kronolojik sırayla, en yeniden en eskiye doğru görüntüleme seçeneğine sahip olacak" dedi.

Meta'nın bu değişikliği nasıl uygulayacağı belli değil. Instagram'daki Ana Akış, kullanıcıların algoritma tabanlı yaklaşımı kullanmak yerine Takip Edilenlere göre sıralamasına zaten izin veriyor. Bununla birlikte, "Takip Edilenler" özelliği Instagram'da etkin bir şekilde ikincil bir sayfa ve uygulama ilk açıldığında her zaman algoritmik "Sizin İçin" seçeneğini varsayılan olarak ayarlıyor. Facebook'ta ise durum daha da karmaşık; sizi bir menü seçmeye, Akışlar'a girmeye ve "Tümü" yerine "Arkadaşlar "a tıklamaya mecbur bırakıyor.

Kullanıcılar ayrıca, önceki etkinliklerine ve kişisel ilgi alanlarına göre kendilerine özel olarak kişiselleştirilmiş sonuçlar yerine, yalnızca girdikleri kelimelere dayalı arama sonuçlarını görüntüleyebilecek.