Ferrari yöneticisi Benedetto Vigna, ünlü spor otomobil üreticisinin ilk tam elektrikli aracının bu yıl, 9 Ekim’de tanıtılacağını duyurdu. Bu araç, 2025 yılında sunulacak altı yeni modelden sadece biri olacak.
Tamamen elektrikli olacak tek model, V8 veya V12 motora sahip olmayan bir otomobille muazzam satış başarısını tekrarlamaya çalışmasından dolayı İtalyan marka için önemli bir dönüm noktasını temsil ediyor. Eğer Ferrari’nin elektrikli denemesi başarılı olursa, Lamborghini, Aston Martin ve diğer birçok lüks markanın kendi projelerini hayata geçirecek özgüveni kazanmasını sağlayabilir.
Tahmin edilebileceği gibi, Ferrari şimdilik herhangi bir detay vermekten kaçınıyor ve geliştirilmeye devam eden araçların çok fazla bilgi sağlamayan kamuflajlı fotoğrafları (veya casus fotoğrafları) da soruları yanıtlamıyor.
Bazıları bunun sportif bir SUV veya crossover formunda geleceğini düşünüyor, ancak test araçları, gazetecilerin dikkatini dağıtmak için kasıtlı olarak değiştirilmiş gövde parçaları kullanıyor olabilir. Hatta yapıştırılmış egzozları bile bulunuyor.
Ferrari'nin E-Building olarak adlandırılan Maranello fabrikasında özel bir EV kompleksi inşa ettiği biliniyor. Yeni inşa edilen bu kompleks, İtalyan lüks otomobil markasının bileşenlerin çoğunu tedarikçilerden satın almak yerine EV’sini sıfırdan tasarladığını öneriyor. Ayrıca, Apple'ın eski tasarım sorumlusu Sir Jony Ive’ın Ferrari EV projesinin en başından beri içinde yer aldığı birçok haber ve röportajla kamuoyuna yansıdı.
Ive, Apple’dan ayrıldıktan sonra tasarımcı arkadaşı Marc Newson ile birlikte yaratıcı kolektif LoveFrom’u kurdu ve ilk müşterilerinden biri İtalyan otomobil üreticisiydi. Uzun zamandır klasik Ferrari koleksiyoncusu olan Ive, geçen yıl The New York Times’a verdiği bir röportajda LoveFrom’un bir direksiyon simidi ve dokunmatik ekranlı bir bilgi-eğlence sisteminin parçaları üzerinde çalıştığını belirtmişti.