Gerçek mi, manipülasyon mu? Li Auto'nun çarpışma testindeki sır perdesi aralanıyor

Li Auto, yeni elektrikli modeli i8'in tanıtımının ardından yayımladığı bir çarpışma testi videosuyla büyük bir tartışmanın fitilini ateşledi. Videoda, i8'in bir kamyonla kafa kafaya çarpıştığı görülüyor.

Gerçek mi, manipülasyon mu? Li Auto'nun çarpışma testindeki sır perdesi aralanıyor

Li Auto, yeni elektrikli modeli i8'in tanıtımının ardından yayımladığı bir çarpışma testi videosuyla büyük bir tartışmanın fitilini ateşledi. Videoda, i8'in bir kamyonla kafa kafaya çarpıştığı görülüyor. Çarpışma sırasında kamyonun tekerleklerinin yerden kesilmesi ve kabininde ciddi hasar oluşması, hem sosyal medyada hem de kamyonun üreticisi Dongfeng Liuzhou Motors'un sert tepkisiyle gündeme oturdu.

Test hakkındaki iddialar

Li Auto, saatte 100 kilometre hızla gerçekleşen testte, otomobilin A, B ve C sütunlarının hasar görmediğini, tüm hava yastıklarının açıldığını ve bataryanın zarar görmediğini açıkladı. Şirketin CEO'su Li Xiang, çarpışmada kullanılan kamyonun yüksüz ve 8 ton ağırlığında olduğunu belirtti.

Ancak testte kullanılan kamyonun üreticisi Dongfeng Liuzhou Motors, videonun yanıltıcı ve adil rekabete aykırı olduğunu öne sürdü. Şirket, testin gerçek dünya koşullarını yansıtmadığını ve izinsiz bir şekilde yayımlandığını savunuyor. Hatta bir temsilci, kamyonun süspansiyon sisteminin değiştirilmiş olabileceğini ve bu durumun sonuçları abartılı gösterdiğini iddia etti.

Bağımsız kuruluşun açıklamaları

Li Auto ise testin, bağımsız bir kuruluş olan Çin Otomotiv Mühendisliği Araştırma Enstitüsü tarafından yürütüldüğünü ve tüm standartlara uygun olduğunu açıkladı. Enstitü de bu açıklamayı doğrulayarak testin yasalara uygun yapıldığını ve müşteri talebiyle herhangi bir manipülasyon yapılmadığını belirtti. Ancak testte kullanılan kamyonun nereden temin edildiği konusunda henüz net bir bilgi verilmedi.

Taraflar karşılıklı açıklamalarında ısrarcı olsa da, tartışmadan en çok zarar gören tarafın Dongfeng Liuzhou Motors olduğu görülüyor. Li Auto'nun ilk başta kamyonun logosunu sansürlemesi, gerginliği azaltmaya yetmedi.