Gmail’in mimarı, yapay zekanın Google’a sorun yaratacağı konusunda endişeli

Gmail'in mimarı, yapay zekanın sadece 1 - 2 yıl içinde Google'a ciddi sorun yaratabileceğini düşündüğünü söyledi. Peki bu iddiasının sebebi ne?

"Yapay zeka Google’a ciddi sorun çıkartabilir"

Gmail'in mimarı olarak bilinen Paul Buchheit, yapay zekanın Google’a sorun yaratacağı konusunda endişeli. Buchheit, yeni chatbot ChatGPT’nin 1 ya da 2 yıl içinde Google'ın işlerini tamamen bozacağını ve bu süreçte arama motoru sonuç sayfasının ortadan kalkacağını söylüyor.

Şimdiye kadar muhtemelen ChatGPT'nin bir dizi eseriyle karşılaşmışsınızdır: "Baby Got Back" şarkısını Canterbury Tales tarzında yeniden yazmaktan, bir sohbet botu içinde kendi sohbet botunu simüle etmeye kadar her şeyi yapabilen yapay zeka (AI) tabanlı bir sohbet robotu olan ChatGPT, görünüşe göre gelecekte Google’ın başına bela olacak.

Geçen hafta halka açık hale getirilen ChatGPT, şaşırtıcı derecede iyi sonuçlara imza atıyor. Öyle ki, bir tarih ve teknoloji profesörünü ikna edecek kadar iyi.

Bu durum Gmail'in ve Google'ın arkasındaki mühendis Paul Buchheit'ın da dikkatini çekmiş. Buchheit'ı etkileyen şey, Google'da aynı sorgu için aldığınız sonuçlarla karşılaştırıldığında, ChatGPT'ye yöneltilen sorulara verilen yanıtların kalitesi.

Sohbet robotu, geliştirdiği etkileyici doğal dil işleme başarısını "insan geri bildiriminden elde ettiği pekiştirmeli öğrenme" adı verilen bir yönteme borçlu. Öyle ki, ChatGPT bunu da şu şekilde ifade ediyor: "İnsan geri bildiriminden pekiştirmeli öğrenme, bir modele insan kullanıcıdan geri bildirim sağlayarak onu eğitmeyi içeren bir makine öğrenimi türüdür. Bu geri bildirim, bir puan ya da ikili bir 'doğru' ya da 'yanlış' etiketi gibi pek çok şekilde olabilir."

Peki, bu durum arama devi Google'ı nasıl sekteye uğratabilir? Google'dan daha ayrıntılı sonuçlar sunmanın ve yanıtları daha doğal bir şekilde almanın yanı sıra, Google için sorun, para kazandıran arama sonuçları sayfasına olan ihtiyacı ortadan kaldırabilecek olmasıdır.

Google'a bir sorgu yazdığınızda, binlerce doğal sonucun yanı sıra şirketlerin belirli anahtar kelimelerle ilişkilendirilmek için ödeme yaptığı reklamlar da karşınıza çıkıyor. Buchheit, OpenAI'nin chatbot'unun arama sonuçları sayfasını ve bununla birlikte Google'ın büyük bir gelir kaynağını tamamen ortadan kaldırabileceğine inanıyor.

Buchheit, konuyla ilgili olarak Twitter'da şunları yazıyor: "Bunun gerçekleşmesini hayal etme şeklim, tarayıcının URL/Arama çubuğunun yerini, ben yazarken düşüncemi/sorumu otomatik olarak tamamlayan ve aynı zamanda en iyi yanıtı (bu bir web sitesine ya da ürüne bağlantı olabilir) veren yapay zekanın almasıdır. Eski arama motoru arka ucu, yapay zeka tarafından ilgili bilgileri ve bağlantıları toplamak için kullanılacak ve bunlar daha sonra kullanıcı için özetlenecektir. Bu, profesyonel bir insan araştırmacıdan işi yapmasını istemek gibi bir şey, ancak yapay zeka bir insan için dakikalarca sürecek işi anında yapacak."

Görünüşe göre Buchheit, düşüncesinde haklı olabilir. Yapay zekaya sorulacak bir soru, anında ve doğru şekilde soruyu yanıtlayacağı için sonuç sayfaları ortadan kalkabilir ve dolayısı ile Google’ın gelirinin önemli bir kısmı bu robot tarafından yok edilebilir. Peki, bunun olması iyi bir şey mi, yoksa kötü mü?