Instagram ve Facebook, ücret karşılığı geçilen reklamsız abonelik planına geçmenizi istemiyor

AB ülkelerinde ücretli bir "reklamsız abonelik seçeneği" sunmaya hazırlanan Facebook ve Instagram, buna rağmen kullanıcıların bu seçeneğe geçiş yapmasını istemiyor. Peki ama bunun sebebi ne?

Instagram neden paralı aboneliğe geçmenizi istemiyor?

Meta, geçtiğimiz günlerde Facebook ve Instagram için reklamsız bir abonelik seçeneği sunmaya başladı. Ama bu seçeneğin sunuluyor olması, şirketin bunu satın almanızı istediği anlamına gelmiyor.

Avrupa Birliği’ndeki Facebook ve Instagram kullanıcıları, artık uygulamaları kullanırken reklam görmek isteyip istemeyecekleri konusunda seçim yapmalarını sağlayan bir uyarı görmeye başlıyor. Bu seçim sayesinde bir kullanıcı, platformlardaki reklamları görmeden temiz, reklamsız bir deneyim istiyorsa, ücret karşılığında bunu yapabilecek.

Kullanıma başlamasının ardından hem Facebook hem de Instagram’dan reklamları kaldıracak olan reklamsız abonelik, AB’deki kullanıcılara ayda 9,99 Euro’ya mal olacak. Ancak şirket, 1 Mart 2024 itibarıyla bu uygulamanın yalnızca bir hesabı kapsayacağını söylüyor. Bu tarihten sonra her iki hesabınızdaki reklamları kaldırmak isteyenlerin ayda toplam 15,99 Euro ödemesi gerekecek.

Yine de Meta, bu yüksek fiyata rağmen kimsenin reklamsız deneyime kaydolmasını istemiyor gibi görünüyor. Matt Navarra’nın belirttiği üzere şirket, kayıt akışında reklam destekli deneyimi seçmeyi kesinlikle tercih edilen seçenek olarak öne çıkarıyor. “Ücretsiz kullan” seçeneği renkli olarak görüntüleniyor ve “Abone Ol” seçeneğine göre daha belirgin ve dikkat çekici bir şekilde konumlandırılıyor. Zaten Meta'nın ücretli abonelik seçeneğini kendi isteği ile değil, AB yasalarının baskısı nedeniyle hayata geçirdiği bilinen bir gerçek.

Bunun şaşırtıcı olmadığı rahatlıkla söylenebilir. Meta’nın işinin tamamı reklam destekli bir modeli taban alarak oluşturuldu ve şirket, muhtemelen reklam destekli deneyimi tercih eden kullanıcılardan halen daha fazla para kazanıyor. Aynı strateji şu anda yayın pazarında da uygulanıyor. Birçok hizmet reklamsız planlarının fiyatını artırırken reklam destekli planlarının fiyatını koruyor ve hatta bazıları bu fiyatları düşürüyor.