Instagram'ı kuran ikili, yıllar sonra Artifact isimli yeni bir uygulamayla geri dönüyor

Instagram'ın ortak kurucuları, sosyal ağdan ayrılmalarından yıllar sonra, Artifact ismini verdikleri yeni bir uygulamayla geri dönüyor.

Instagram'ı kuran ikili, yıllar sonra yeni bir uygulamayla geri dönüyor

Instagram kurucu ortakları Kevin Systrom ve Mike Krieger, 2018'de Instagram'dan ayrılmıştı. Ve şimdi yeni ve yenilikçi bir girişimle uygulama alanına geri dönüyor.

Artifact ismini verdikleri yeni uygulama, kullanıcılar arasında ilgi çekici şeyleri tartışmak için bir diyalog ortamı geliştirmeyi amaçlayan, makaleler ve gerçekler içeren yeni bir sosyal medya platformu şeklinde tanımlanıyor.

Uygulama, The New York Times ve The Washington Post gibi önemli haber kaynaklarından daha küçük niş bloglara kadar uzanan kişiselleştirilmiş ve derlenmiş bir yayıncı listesinden gelen haber içeriğine odaklanıyor. Kullanıcılar belirli hikayeleri tıkladığında, yayın akışı otomatik olarak kullanıcının ilgi duyabileceği benzer makaleleri, gönderileri ve hikayeleri gösteriyor.

Uygulama bugün geniş bir kitleye açılıyor olsa da, katılmak isteyenlerin yine de görünüşte zor görünen bir bekleme listesine katılmaları gerekecek ve bu liste size uygulamayı indirmek ve erişmek için bir bağlantı içeren bir mesaj gönderecek. İndirdikten sonra, kullanıcılar başlangıçta yalnızca merkezi bir dereceli yayına erişebilecekler, ancak uygulamada kritik olması beklenen iki özelliğin eklenmesi için bir Artifact beta testi devam ediyor.

The Verge'ün söylediğine göre, bu özelliklerden biri, kullanıcının takip etmeyi seçtiği kişiler tarafından yayınlanan makalelerin bir akışını gösterecek ve gönderilere yapılan yorumları içerecek. İkinci özellik ise, kullanıcıların gönderiler hakkında arkadaşlarıyla özel olarak konuşabilmesini sağlayan bir doğrudan mesaj kutusu olacak.

İkili, daha önce de COVID-19'un yayılmasını izlemek için 2020'de Rt.live web sitesini kurmuştu. Systrom The Verge'e kendisinin ve Krieger'in Artifact fikrini yıllardır tartıştıklarını ve makine öğrenimi sistemlerinin kullanıcılara içerik önerilerini iyileştirip iyileştiremeyeceğinden emin olmadığını söyledi.

Ancak, Instagram'daki deneyiminin bakış açısını değiştirdiğini ve doğru ve kişiye özel bir akışın mümkün olduğuna inanmasını sağladığını belirtti: “Yıllar boyunca, tüketici deneyimini geliştirmek için makine öğrenimini her kullandığımızda, her şeyin gerçekten çok hızlı bir şekilde iyiye gittiğini gördüm.

Artifact, TikTok'un algoritmik yaklaşımını kullanıyor ancak bunu salt metin uygulamasına uyguluyor. Systrom, The Verge'e “Bu değişimi gördüm ve ‘Ah, sosyal (medyanın) geleceği bu’ diye düşündüm” diyor.

Uygulama, siyasi yelpazenin hem sağ hem de sol uçlarından yayıncıları içerecek, ancak Systrom, yalnızca kaliteli içerik standartlarına uyan kaynakların uygulamada kalmasına izin verileceğini söyledi. Artifact'in yanlış bilgilendirmeyi teşvik eden kaynakları ve gönderileri kaldırmak için çalışacağı ve platformda nelerin kalabileceği konusunda kendi kararını vereceği bildiriliyor.