Metal Gear Solid 5: Phantom Pain İNCELEME

İNCELEME: Onu çok özlemişiz... Snake efsanesi, serinin son oyununda bir kez daha aramızda!

MGS 5: Phantom Pain

CHIP Online ekibi olarak oyun oynadığımız bilinen bir gerçek. Birçoğumuz her ne kadar artık dinozor olmuş olsak da özellikle geçmişten bugüne gelen bazı isimleri yakından takip ediyoruz. Pek tabi Metal Gear Solid serisi de bu isimlerden biri. Yıllardan beri hayatımızda olan oyun, geçen yıllar içerisinde birbirinden farklı oyun modelleri ile karşımıza çıkmış olsa da, her daim ana serisi ile dikkat çekti. 2015 yılına gelindiğinde milyonlarca hayrana sahip olan efsane yapım, nihayet son oyunu olan Metal Gear Solid V: Phantom Pain ile karşımıza çıkmayı başardı. Bildiğiniz üzere Hideo Kojima tarafından yaratılan serinin son oyunu iki parçadan oluşuyor. Bundan bir yıl kadar önce hayatımıza giren Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, Kojima'nın ne kadar da fantastik planlar peşinde olduğunun bir ön gösterisiydi. Birçok oyun sitesi tarafından fazlasıyla eleştirilen bu ikiye bölme projesi, öyle görünüyor ki Phantom Pain ile çoktan unutulmuş durumda.

Ground Zeroes oyun yapısı olarak tek bir harita üzerinde birbirinden farklı oyun modeli sunuyor, bu esnada da Phantom Pain için gerekli ön bilgileri veriyordu. Yani Ground Zeroes bir anlamda, Phantom Pain'e giriş anlamında üretilmişti. Senaryoyu yakından takip edenler, zaten durumun ciddiyetinin ziyadesiyle farkındalar.

Peki Ground Zeroes oynamadan Phantom Pain oynanır mı? Tabii ki! Bu konuya da bir aydınlık getirdikten sonra buyurun, oyunun detaylarına geçelim... Uzun süredir ana karakterimiz konumunda olan Snake ile yine baş başayız. Fakat bu sefer avcı değil, av konumundayız. Çok spoiler vermek istemiyoruz; o yüzden siz sadece bir hastanede uyandığımızı bilin yeter. Hideo Kojima bu uyanma sahnesini gerçekten çok iyi kurgulamış. Öncesinde olan felaketten zar zor kurtulan Snake, birçok darbe almış ve bir anlamda ölmüş. Yani yazık, adam ölse daha iyiymiş. Tam dokuz yıl komada kalan karakterimiz, yavaş yavaş kendine gelirken oyuncu olarak ıstırabını birinci elden yaşıyoruz. Uyanma aşaması sonuna doğru içeride tanımadık bir suret görüyoruz ki başta hemşire olmak üzere tek tek herkesi öldürüyor! Sıra bize geldiği zaman yan yatağımızdan bir diğer hasta yardımımıza koşuyor ve kaçış projemiz burada devreye giriyor.

Metal Gear Solid 5: Phantom Pain İNCELEME

Snake pek sevilen bir sima değil. Hatta sanırız onu sadece oyuncu olarak biz seviyoruz. O yüzden peşimizden onlarca adam koşuyor. Nitekim eski oyunlardan da tanıdığımız Ocelot ile karşılaşıyor ve yeni oyuna merhaba diyoruz. Kendisi bize hem yeni bir kol armağan ediyor, hem de hayatımızı kurtarıyor. Akabinde Ocelot, Snake ve Kaz'dan oluşan bir grup ile oyun boyunca ismini duyacağımız Diamod Dogs isimli ekibi kuruyoruz.

Kuruyoruz ama ne yapıyoruz? Artık koskoca bir mother base'imiz var. Bu base içerisinde dört farklı ana yapı bulunuyor. Üs geliştikçe büyüyor ve yapabileceklerimiz artıyor. Oyun içerisinde kaçırabildiğimiz ya da bize gönüllü olarak katılan birçok asker mevcut ve hemen hepsinin farklı özellikleri bulunuyor. İşte bu arkadaşlar aracılığı ile birçok yeni işin altından kalkabiliyoruz.

En dikkat çeken kısım Resarch and Development isimli platform. Bu bina sayesinde düzenli olarak yeni teçhizat üretebiliyoruz. Yeni ürünlerin açılması için sürekli görev tamamlamamız şart. Aksi halde pek yenilik beklemeyin; çünkü ancak yeni görev tamamladığımızda ilgili birimin seviyesi artıyor. Ayrıca kendimize ait ufak bir ordu kurmamız da mümkün ki ilerleyen görevlerde bu arkadaşlar bize bir hayli yardımcı oluyor.

Oyunda birbirinden farklı kaynak bulunuyor. Kendilerini kaçırmamak lazım çünkü hemen her türlü iş için gerekmekteler. Kaynaklar gittiğimiz görev noktasının haritasını açtığımız zaman tek tek işaretlenmiş şekilde resmen gözümüze sokuluyor. Bu sayede işimiz bir hayli kolay hale geliyor. Üssümüz sayesinde, görevler esnasında mühimmat ve bombardıman gibi destekler de alabiliyoruz. Özellikle konu ağır zırhlı yok etmek olduğu zaman bombardıman desteğinden daha iyi bir yol olmadığını siz de göreceksiniz.

İşin ilginç yanı, mother base'i uzaktan da kontrol edebiliyor olmak. Bir iki özel iş haricinde üssümüze uğramamızın hiçbir manası bulunmuyor. Ama illa ki duş yapmamız gerekiyor yoksa Snake'in bölümler içindeki performansı büyük oranda düşüyor. Demedi demeyin... Kalan işler için menümüzü kullansak yetiyor. Silah geliştirme, mühimmat talep etme, binaları güncelleme gibi hemen her türlü işi bir yandan oyunu deneyim ederken gerçekleştirebiliyoruz. Artık bu iyi mi kötü mü siz karar verin.

Bol silah; bol seçenek...

Bol silah; bol seçenek...

Oyunda bolca silah bulunuyor. Misal sadece Primary Weapons kısmında, Assault Rifles, Shotguns, Grenade Launchers, Sniper Rifles, Machine Guns, Launchers ve Shield başlıkları var. Kalkan hariç her başlık atında en az dört beş adet silah bulunması sanıyoruz durumu açıklamaya yetecektir. Ayrıca bir o kadar da Support Weapon ve Secondary Weapon olduğuna da değinmek isteriz. Silahlardan hariç olarak Snake'i koruyabilecek onlarca kıyafet ve kamuflaj da bulunuyor. Silah ve kıyafet kombosunun temelindeyse oyunu nasıl deneyim etmek istediğiniz yer alıyor. Daha sessiz mi olacaksınız yoksa savaş alanlarında siperden sipere mi koşacaksınız? Her ikisinin de farklı bölüm sonu bonusları var ama işi sessiz bitirmek her daim olduğu gibi yine ön planda. Fakat eskiye nazaran rahat bir şekilde savaşabiliyor olmak gerçekten muazzam ki Metal Gear Solid V: Phantom Pain'in seriye kattığı en önemli özellik bu olsa gerek.

Silah mekaniklerine ve efektlere fazlasıyla özenilmiş. Yani Metal Gear Solid V: Phantom Pain konu hakkında gereken her şeyi yapmış diyebiliriz. Her silahın kendi tepme hissiyatı, hedefleme hesabı farklı. Patlama efektleri muazzam ve tüm bu dinamikleri açık harita üzerinde deneyim etmek gerçekten harika. Düşman birimleri genelde mantıklı hareket etseler de Phatom Pain gibi dev bir isim için halen zayıflar. Kimi zaman çok da doğru kararlar alamadıklarına şahit olduk ama ortalamanın çok üstünde oldukları kesin.

Ölmek bu oyunda çok kolay o yüzden doğru şekilde hareket etmek şart. Yine de düşman birimleri ile karşı karşıya kaldığımız ağır çekim anı sayesinde genelde kendilerini hızlı bir şekilde ortadan kaldırabiliyoruz. Çok zorlandığımız açık arazi savaşları için helikopter çağırıp ortalığı kana bulamak da cabası! Anlayacağınız bu oyunda tek bir görevi tamamlamak için çok fazla seçenek bulunuyor. Fakat şunu da unutmamak gerekiyor ki Hideo Kojima bizden olabildiğince oyuna dahil olmamızı istiyor. Etrafta bulunmayı bekleyen bolca parça, çözülmesi gereken bolca sır var. Sadece görevi yapıp gitmektense, etrafı iyice kurcalamak gerekiyor.

Metal Gear Solid 5: Phantom Pain İNCELEME

Uzun lafın kısası, Kojima yine harika bir oyun ile karşımıza çıkmış. Bazı teknik aksaklıklar yok değil ama o kadarı da olsun. Metal Gear Solid V: Phantom Pain bu yıla damgasını vuran oyunlardan birisi olmayı başardı ve bizlere de, kendisini oynayıp keyfini sürmek düşüyor...

Okuyucu Yorumları