"Microsoft aldığı oyun stüdyosunu bitiriyor"

Efsanevi oyun stüdyosundan şok suçlama: Microsoft bizi öldürdü! Tüm detaylar burada...

Microsoft'a ağır suçlama!

FASA Interactive'in kurucusu Jordan Weisman, Microsoft'u oyun stüdyosunu yok etmekle suçladı. FASA Interactive 1999 yılında Microsoft tarafından satın alınmıştı ve 2007'de de kapatılmıştı.

FASA bir zamanların en iyi bilinen oyun stüdyolarındandı. Crimson Skies ve özellikle de Mechwarrior serisi, bu stüdyonun efsane oyunlarından. Mechwarrior bilgisayar oyunlarında oyuncular dev savaş robotlarını kullanıyordu .Oyunun hikayesi ve geçtiği evren, masaüstünde Battletech olarak biliniyor ve bu evrendeki kahramanların maceralarını konu alan sayısız roman ile engin bir derya. Oyun kültürünün önemli mihenk taşlarından olan Mech Warrior serisi de ne yazık ki FASA'nın kapanmasından payını almıştı.

FASA'nın kapanmasında en son oyunları olan Shadowrun'ın DirectX 10'u şart koşarak sadece Windows Vista'da çalışması da büyük rol oynamıştı. Kolaylıkla DirectX 9'da ve Windows XP'de çalışabilecek bu oyunla oyuncuların büyük kısmı asla tanışamadı.

Weisman'ın FASA'nın kapanışıyla ve Halo'nun yapımcısı Bungie hakkındaki şaşırtıcı açıklamasıysa haberin devamında...

Bir stüdyo nasıl çökertilir?

Bir stüdyo nasıl çökertilir?
Madcat, Mechwarrior serisinin ünlü savaş robotlarından

Weisman'ın suçlamalarına dönecek olursak, stüdyonun felaketi Microsoft tarafından satın alınmasıyla başlamıştı. Bu kısmı ondan dinleyelim: "Microsoft bizi iki sebeple aldı, bunlardan ilki sahip olduğumuz marka ve telif haklarına sahip olmak istemesiydi. İkinci sebep ise çok iyi bir oyun geliştirme kültürüne sahip olduğumuzu düşünmesiydi. Ancak stüdyo Microsoft'un yanına taşınınca bu kültür de yok edilmiş oldu."

FASA'nın 60 kişilik ekibi dev şirket tarafından yutulurken, Weisman yaratıcı direktör görevine verilerek 300 kişiden sorumlu kılındı. Weisman bunun sonucunda kendi ekibiyle çalışamaz oldu. FASA ekibi de Microsoft'un yapısı içerisinde işleri alıştıkları şekilde yürütemedi. Stüdyo'nun kültürü ve iyi oyunlar geliştirme kabiliyeti yok oldu.

Bungie'nin başına ne geldi?

Bungie'nin başına ne geldi?
Bungie Halo serisiyle efsane olan oyun stüdyolarından

Weisman'a göre neyse ki Microsoft 2000 yılında Bungie'yi aldığı zaman o, oradaymış. Microsoft yetkililerini asla rahat bırakmayarak Bungie'nin Chicago'dan, şirket binasına taşınmasını engellemeye çalışmış. Bunu başaramasa da Microsoft'a tamamen ters bir şekilde Bungie'nin kendi kapalı bölümlerinin olmasını sağlamış. Duvarlarla Microsoft'un kalanından ayrılan Bungie, kendi kültürünü koruyabildi.

Weisman şimdi yeni Mechwarrior oyunuyla ilgileniyor. Bu oyunu geliştiren Piranha Games sıkı kısıtlamalar altında çalışıyor, çünkü lisans hala Microsoft'un elinde bulunuyor. Oyuncular hem heyecanla yeni oyunu bekliyor, hem de bu açıklamaların Microsoft'tan sert bir tepkiye yol açmamasını, oyunun geliştirilmesine bir darbe vurmamasını diliyor.

Okuyucu Yorumları