"Microsoft aldığı oyun stüdyosunu bitiriyor"

Efsanevi oyun stüdyosundan şok suçlama: Microsoft bizi öldürdü! Tüm detaylar burada...

FASA nasıl kapandı?
Mechwarrior serisi lisans altında farklı bir firma tarafından yapılıyor

FASA Interactive'in kurucusu Jordan Weisman, Microsoft'u oyun stüdyosunu yok etmekle suçladı. FASA Interactive 1999 yılında Microsoft tarafından satın alınmıştı ve 2007'de de kapatılmıştı.

FASA bir zamanların en iyi bilinen oyun stüdyolarındandı. Crimson Skies ve özellikle de Mechwarrior serisi, bu stüdyonun efsane oyunlarından. Mechwarrior bilgisayar oyunlarında oyuncular dev savaş robotlarını kullanıyordu .Oyunun hikayesi ve geçtiği evren, masaüstünde Battletech olarak biliniyor ve bu evrendeki kahramanların maceralarını konu alan sayısız roman ile engin bir derya. Oyun kültürünün önemli mihenk taşlarından olan Mech Warrior serisi de ne yazık ki FASA'nın kapanmasından payını almıştı.

FASA'nın kapanmasında en son oyunları olan Shadowrun'ın DirectX 10'u şart koşarak sadece Windows Vista'da çalışması da büyük rol oynamıştı. Kolaylıkla DirectX 9'da ve Windows XP'de çalışabilecek bu oyunla oyuncuların büyük kısmı asla tanışamadı.

Weisman'ın FASA'nın kapanışıyla ve Halo'nun yapımcısı Bungie hakkındaki şaşırtıcı açıklamasıysa haberin devamında...

Bir stüdyo nasıl çökertilir?

Madcat, Mechwarrior serisinin ünlü savaş robotlarından

Weisman'ın suçlamalarına dönecek olursak, stüdyonun felaketi Microsoft tarafından satın alınmasıyla başlamıştı. Bu kısmı ondan dinleyelim: "Microsoft bizi iki sebeple aldı, bunlardan ilki sahip olduğumuz marka ve telif haklarına sahip olmak istemesiydi. İkinci sebep ise çok iyi bir oyun geliştirme kültürüne sahip olduğumuzu düşünmesiydi. Ancak stüdyo Microsoft'un yanına taşınınca bu kültür de yok edilmiş oldu."

FASA'nın 60 kişilik ekibi dev şirket tarafından yutulurken, Weisman yaratıcı direktör görevine verilerek 300 kişiden sorumlu kılındı. Weisman bunun sonucunda kendi ekibiyle çalışamaz oldu. FASA ekibi de Microsoft'un yapısı içerisinde işleri alıştıkları şekilde yürütemedi. Stüdyo'nun kültürü ve iyi oyunlar geliştirme kabiliyeti yok oldu.

Bungie'nin başına ne geldi?

Weisman'a göre neyse ki Microsoft 2000 yılında Bungie'yi aldığı zaman o, oradaymış. Microsoft yetkililerini asla rahat bırakmayarak Bungie'nin Chicago'dan, şirket binasına taşınmasını engellemeye çalışmış. Bunu başaramasa da Microsoft'a tamamen ters bir şekilde Bungie'nin kendi kapalı bölümlerinin olmasını sağlamış. Duvarlarla Microsoft'un kalanından ayrılan Bungie, kendi kültürünü koruyabildi.

Weisman şimdi yeni Mechwarrior oyunuyla ilgileniyor. Bu oyunu geliştiren Piranha Games sıkı kısıtlamalar altında çalışıyor, çünkü lisans hala Microsoft'un elinde bulunuyor. Oyuncular hem heyecanla yeni oyunu bekliyor, hem de bu açıklamaların Microsoft'tan sert bir tepkiye yol açmamasını, oyunun geliştirilmesine bir darbe vurmamasını diliyor.

Ali Güngör

Okuyucu Yorumları

Toplam 12 Yorum

Microsoft neymişde haberimiz yokmuş her geçen gün böyle haberlere microsoftan soğuyorum

işte amaçta insanları soğutmak (chip hariç)
microsoftun yeni ürününü piyasaya sürmesine az bir süre kaldı ve bütün rakipleri olabildiğince ellerindeki kozları oynuyorlar. davalar karalamalar vsvsvsvsvs

işte amaçta insanları soğutmak (chip hariç)
microsoftun yeni ürününü piyasaya sürmesine az bir süre kaldı ve bütün rakipleri olabildiğince ellerindeki kozları oynuyorlar. davalar karalamalar vsvsvsvsvs

bi yerde haklısın bunların hepsi microsoftun yeni işletim sistemi piyasaya çıkarken gün yüzüne çıkıyo ama sonuçta bunlar bi gerçek şimdide ortaya çıkmış olsa daha önce veya daha sonra ortaya çıkmış olsada bunlar microsoftun yaptığı gerçekler bu haberleri duyunca msden soğumamak elde değil

infoman her microsoft haberinde yağ çekmeyi bırak artık microsofta. steve ballmer senin kadar savunmuyor. halen daha karalama diyorsun. kült oyun stüdyolarından biri tarih olmuş microsoft sayesinde. herşeye bilirim tarzıyla yaklaşma. oyun stüdyoları ea games, microsoft, activision vs vs.. gibi büyük oyun yapımcıları tarafından satın alınır ve belli bir garanti verilir satın alınan bağımsız, ufak ve orta ölçekli stüdyolara.
işin gücün 24 saat internette microsoft haberi aramak galiba. bu kadar fanatiklik iyi değil. her insan hatalı olabileceği gibi her şirketin büyük hataları vardır. bunun adı karalama değildir. hakkı savunmaktır.

işte amaçta insanları soğutmak (chip hariç)
microsoftun yeni ürününü piyasaya sürmesine az bir süre kaldı ve bütün rakipleri olabildiğince ellerindeki kozları oynuyorlar. davalar karalamalar vsvsvsvsvs
-------------------------------------------------------
Eğer rakipler olmasaydı. Bugün microsoft daha ağır ilerlerdi. Olan yine kullanıcıya olurdu.

Ben burda iyi ya da kötü birşey göremedim. İnsanı soğutacak ya da ısıtacak birşey de göremedim. Bir haber işte.

American zihniyeti yok etmeye alışmış. Bu kafayla bir gün kendilerinide yok edecekler.

bir amaerkan klasigi:)

Aslında bir Amerika ve Microsoft klasiği....

microsoft yok mu etti sizi? vay vay vay.. daha jeton yeni mi düştü, yoksa daha önceden cıkarlarınıza ters gelen şeyler mi olmuyordu. Günaydın!!! microsoft beter demek!

Yine de MS'in oyun stüdyosu batırma konusunda EA'ya yetişmesi için biraz daha uğraşması gerekecek.

Eidos da çok farklı değil :) Hataları hep stüdyolar ödüyor...

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir