Microsoft, BlackBerry'den ders almalı!

Bir zamanların cep devinin düştüğü duruma düşmek istemiyorsa, Microsoft'un bu hatadan dönmesi şart!

Microsoft hata yapıyor!

Bir zamanlar mesajlaşma hizmeti BBM (BlackBerry Messenger), BlackBerry platformunun en dikkat çeken özelliğiydi. Pek çok kullanıcının BlackBerry telefonları tercih etmesinin nedeni BBM'den faydalanabilmekti. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen BlackBerry World konferansında BlackBerry, BBM hizmetinden artık iOS ve Android kullanıcılarının da ücretsiz olarak faydalanabileceğini açıkladı.

Eski görkemli günlerini mumla arayan BlackBerry'nin bu hamlesi, çaresizlikten kaynaklanan boş bir girişim olarak görülüyor. Eğer BBM, WhatsApp ve Facebook Messenger gibi uygulamaların olmadığı günlerde bu şekilde farklı platformlara açılmış olsaydı, BlackBerry'nin daha çok işine yarayabilirdi. Ama böyle bir girişimin anlamlı olduğu günlerde BlackBerry, popüler hizmetini kendine saklamak, başka cihaz sahiplerinin erişimini engellemek yolunu tercih etti. Bugün benzer bir durumda olan, BlackBerry'nin hatalarından ders çıkartması gereken bir firma daha var: Microsoft.

Microsoft paylaşmayı öğrenmezse...

Microsoft paylaşmayı öğrenmezse...

Microsoft'un BlackBerry gibi zor durumda kalacağı bir senaryo tahayyül etmek çok zor. Zaten bizim de BlackBerry ve Microsoft'u karşılaştırmak gibi bir niyetimiz yok. Microsoft'un sadece Windows ve Office uygulamaları satışından elde ettiği gelir bile BlackBerry'nin durumuna düşmesini engellemeye yeter. Ancak alınacak ders yine de açık: Kullanıcıları aslında çekici bulmadıkları bir cihazı kullanmaya mecbur bırakmak için popüler bir hizmeti yem gibi kullanma stratejisi işe yaramıyor. Böylesi bir stratejinin nesnesi olduklarını fark eden kullanıcılar genellikle, alternatif uygulamalara yöneliyorlar.

Eğer Microsoft kullanıcıları, Windows Phone, Windows RT ve Surface gibi beklenen ilgiyi görmeyen cihazlarına çekmek için Office uygulamalarını kullanmaya devam ederse, kullanıcılar Open Office, Libre Office ya da Google Docs gibi alternatiflere yönelecektir. Microsoft'un, bu politikanın hiçbir kullanıcıyı aslında beğenmedikleri bir cihazı satın almaya itmeyeceğini fark etmesi gerekiyor. Kullanıcılar iOS ya da Android cihazların ihtiyaçlarını daha iyi karşılayacağını düşünüyorlarsa, sadece Office kullanabilmek için Microsoft'un cihazlarını tercih etmeyecektir. Eğer bu politikayı devam ettirirse Microsoft, en azından Office uygulamaları cephesinde, BlackBerry'nin BBM ile yaşadığı hayal kırıklığının bir benzerini yaşayabilir.

Okuyucu Yorumları