Nokia E71: A'dan Z'ye inceledik...

ÖZEL İNCELEME: Nokia E71, tüm artıları ve eksileriyle mercek altında...

  • Cenk Yapıcı
A'dan Z'ye Nokia E71
Nokia E61'in tasarımını ve işlevselliğini E71'de daha modern hale getirmiş.

iPhone katili olmaya çalışan telefonları görmeye alıştığımız şu günlerde afili bir katil de BlackBerry için tutuldu. Mobil telefonda kalite, işlev, tasarım denince ilk akla gelen ve dünyadaki pazar payı liderliğini elinde bulunduran NOKIA, iş dünyasının sempatisini toplayan E61'i hem tasarım hem de içerik olarak geliştirerek E71'i Türkiye'de de piyasaya sürdü. Uygun fiyatıyla BlackBerry satışlarını etkileyeceğini düşündüğümüz Symbian'lı yeni katil, bir hayli başarılı olacağa benziyor.

E61'in savruk, dağınık ve geniş tasarım ve kasa yapısı E71'de gerçek anlamda bir evrim geçirmiş. Tuşları ve ekranı küçülen cihazın kasa yapısı kullanıcıya güven verecek ve kendini özel hissettirecek şekilde tasarlanmış.

Kutudan çıkanlar ve genel özellikler

İş canavarı Nokia E71, zengin aksesuarlarıyla birlikte geliyor.

Kutu içeriği
- NOKIA E71 mobil telefon
- NOKIA E71 mobil telefon şarj aleti
- Nokia Batarya (BP-4L)
- USB Veri kablosu
- 2 GB MicroSD kart
- Mikrofonlu kulaktık seti
- Askı aparatı
- Deri koruma kılıfı
- Yazılım, eşleştirme CD'si ve kullanım kılavuzu

Genel Özellikler
- 114 x 57 x 10 mm ebatlarında, 127 gr ağırlık
- Dört bant şebeke destekli (850/900/1800/1900 MHz GSM/GPRS/EDGE/3N şebekeleri)
- 320 x 240 piksel yüksek çözünürlüklü, 16 milyon renk destekli ekran
- Görüntülü konuşma yapmayı sağlayan VGA ön kamera
- E-posta (push-mail teknolojisi)
- Bluetooth, USB kablo desteği ile eşleşme
- Tümleşik 3,2 Megapiksel otomatik odaklamalı flaşlı kamera
- WLAN IEEE 802.11b/g, Bluetooth, Kızılötesi, USB bağlantı noktaları
- Nokia PC İnternet Erişimi (veri modemi olarak çalışma işlevi), HSDPA sınıf 6, maksimum hız 3,6 Mb/s/384 kb/s (DL/UL)
- Nokia Maps uygulaması destekli bütünleşik A-GPS
- 110 MB dâhili dinamik hafıza + 8GB'a kadar MicroSD hafıza kartı desteği
- QWERTY Klavye

İlk bakışta E71

NOKIA'nın bu yeni akıllısı hem tasarımı hem de ince ve karizmatik görünümü ile rakiplerinin ve özellikle BlackBerry'nin tahtını bayağı sarsacağa benziyor. E61'in tasarım ve işlevsellik yönünden oldukça gelişmiş bir sürümü olan E71, oldukça düzenli, ancak daha küçük düğmelerden oluşan bir tuş takımı, yüksek çözünürlüklü ekranı, yoğun iş temposuna dayanabilecek nitelikte çelik kasası ince ve oturaklı yapısı ile mükemmele yakın bir tasarım ile birlikte geliyor.

Telefonun MicroSD kart yuvası kasanın sol tarafında bulunuyor. Kulaklık girişi, ses komut ve ayar düğmeleri ise sağ yan tarafta bulunurken, şarj aleti girişi alt tarafta yer alıyor. Telefonun inceliğinin korunması nedeniyle kulaklık girişi 2,5 mm olarak seçildiğini düşünüyoruz. Sevdiğiniz kulaklığı kullanmak için bir dönüştürücü edinmeniz gerekecek, zaten kaliteli ses alabilmek istiyorsanız bu da gerekli.

Pratik kullanım özellikleri

E61'de 2,8 inç olan ekran büyüklüğü, E71'de 2,4 inç boyutlarına çekilmiş, ancak ekrandaki renk kalitesinin bir hayli arttırıldığını belirtelim. Ekranın altında yer alan kısayol tuşlarıyla menü seçimleri yapabilir, çağrılarını kontrol edebilirsiniz. Tam orta kısımda bulunan yönleme tuşu en aktif şekilde kullanacağız düğme konumunda. Tek dokunuşlu 4 adet tuştan 3'ünü yeniden programlayabilme ve her birine iki adet görev atayabilme olanağına sahipsiniz. Bu görevleri Ayarlar menüsünden uzun ve kısa basma seçimlerini inceleyerek düzenleyebilirsiniz.

Klavyenin ve harflerin boyutlarının normalden küçük bir hale getirilmesine rağmen kullanım bakımından sıkıntı yaşatmıyor. Oldukça düzgün ve klasik yapıdaki QWERTY klavyeyi kullanırken ve Türkçe karakter yazarken fazla zorlanmayacaksınız.

Çoklu ortam ve kablosuz bağlantı canavarı

Nokia E71, Series60 3.Sürüm arayüzü ile birlikte geliyor. Arayüzü ve kullanımı aslında herhangi bir N serisi ya da E serisi telefondan farksız olan cihaz 369 MHz işlemci ve 128 MB RAM kullanıyor. E71 Symbian işletim sistemi kullanan kardeşlerinden hızlı çalışıyor ve menüler arasında gezinirken canınızı fazla sıkmıyor.

Multimedya telefonlarının mimarı olan NOKIA, iş telefonu serisi olarak nitelenen E serisi cihazlarında da çoğul ortam özelliklerinden ödün vermemeye çalışıyor. NOKIA E71, 3,2 Megapiksellik otomatik odaklamalı flaşlı kamerası ile birlikte geliyor. Yalnız kullanan kamera ortalama seviyede görüntü yakalayabiliyor, yani çok iyi sonuçlar beklememek gerekiyor.

Ürünle birlikte gelen 2,5 mm giriş uyumlu kulaklıkta müzik veya tümleşik RDS destekli FM Radyo'yu dinlemek az gürültülü ortamda dahi sıkıntı yaratıyor. Ancak sesli görüşmedeki ses kalitesi oldukça iyi. Eğer E71'iniz ile film izlemeyi ve müzik dinlemeyi düşünüyorsanız 3,5 mm kulaklık dönüştürücü ve kişisel setiniz ile başarılı sonuçlar almanız mümkün.

NOKIA E71 gerçek anlamda bir bağlantı canavarı. Üzerinde WLAN IEEE 802.11b/g, Bluetooth, Kızılötesi gibi kablosuz erişim noktalarını barındıran telefon 3.Nesil, EDGE ve GPRS gibi tüm geleneksel operatör servislerini destekliyor. Doğru operatör ve kablosuz bağlantı seçenekleri ayarları girilerek telefonunuzla İnternet ve ağ paylaşımı olan VoIP ile her yerden iletişim kurabiliyorsunuz.

Nokia PC İnternet Erişimi sayesinde telefonunuzla veri modemi olarak çalışma işlevi gerçekleştirebiliyor ve bu sayede harici bir USB aygıtına ihtiyaç duymadan telefonunuzu bağladığınız bilgisayara mobil geniş bandı taşıyabiliyorsunuz. Nokia Intellisync Kablosuz E-posta desteği ile posta kutunuzda en küçük bir ayrıntıyı atlamanız söz konusu olmayacaktır.

Süper Navigasyon

Symbian ve Nokia Maps'in mükemmel uyumu A-GPS ile birleşince ortaya tek kelimeyle kusursuz bir mobil navigasyon cihazı ortaya çıkmış.

Menüden GPS seçeneğini tıklayarak girebileceğiniz yönleme özellikleri; Haritalar, GPS Verisi ve Yer İşaretleri olarak üç başlıkta toplanmış. GPS Verisi başlığına girerek GPS uydusuna bağlanmanız sadece birkaç saniyenizi alıyor. Uyduya bağlandıktan sonra Haritalar seçeneğini kullanarak bulunduğunuz caddeyi, sokağı hatta apartman numarasına kadar enlem ve boylam derecelerini ekranınızda görebiliyor, hareket halindeyseniz hareket hızınızı km cinsinden inceleyebiliyorsunuz.

Yolculuk Mesafesi başlığından bulunduğunuz yer ile gidilecek noktayı girerek mesafeyi ve gidilebilecek en mantıklı yolu görebiliyorsunuz, tabi alternatif yollarla birlikte. Haritalar başlığı altından da servis sağlayıcınızın size belirttiği kaynaklara bağlanıp, güncel bilgiler edinmeniz mümkün kılınıyor.

Ofisiniz cepte

Ana menüden Ofis başlığı altında Ajanda, Arama, Hesaplama, QuickOffice, Dosya Yöneticisi, Saat, Dönüştür, Notlar, Sözlük, İntranet, Zip, Yazıcılar ve Adobe PDF gibi birçok seçeneğe ulaşabiliyorsunuz. Bir iş telefonu olarak sürekli kullanacağınızı tahmin ettiğim QuickOffice yazılımı çok işinize yarayacak.

E71'le birlikte elen bu yazılım paketi sayesinde bilgisayarınızdaki ofis yazılımını telefonunuzda bulabileceksiniz. Yazılım telefonunuza kayıtlı ofis dokümanlarını açmakla kalmıyor, onları yeniden düzenlemenize de imkân veriyor.

Yükleme başlığı altında telefonunuzda kurulmuş ya da kapalı paketler halinde bulunan uygulamaları göreceksiniz. Bu uygulamalardan biri olan Multiscanner ile telefonunuzu bir kartvizit okuyucu ve metin tarayıcı olarak kullanabiliyorsunuz. Türkçe desteği olmayan programı çalıştırdığınızda kamera devreye giriyor ve istediğiniz metin sayfasına odaklanarak, kâğıtta bulunan bilgiyi sayısal ortama taşıyabiliyorsunuz. Özellikle kartvizit okumaları sırasında isim, bilgilerin adres, görev olarak bölünmesi işinizi bir hayli kolaylaştıracak cinsten.

Sürekli sunum yapma durumda olan iş adamlarının imdadına ise WiPresenter adlı Psiloc firmasının kablosuz sunum aracı yetişiyor. Yazılımı kullanarak telefonunuzu bir uzaktan kumanda gibi kullanıp, kablosuz bağlantı destekli herhangi bir ortamdan sunumunuza ulaşabiliyorsunuz.

Başarılı pil ömrü

NOKIA'nın 1500mAh'lik bataryasını kullanan E71 batarya konusunda da keyifli bir kullanım sunuyor.

Tam 11 saate kadar GSM görüşme olanağı sağlayan cihaz, 17 güne kadar bekleme süresine sahip. Telefon kablosuz ağlara 166 saat boyunca bağlı kalabiliyor ve aralıksız 18 saat müzik çalabiliyor. İş hayatında yoğun olarak kullanılan e-posta, sesli mesaj, kablosuz bağlantı, GPS gibi tüm özellikleri kullanarak telefonunuzu 3 gün boyunca hayatta tutabiliyorsunuz. Tabi bunun için batarya performansınızı maksimuma çıkarmanız gerekecek.

NOKIA'ya kocaman bir aferin

Bataryası dışında tamamen Finlandiya'da üretilen NOKIA E71, her türlü bağlantı desteği, kolay kullanımlı klavyesi, bol uygulama destekli Symbian işletim sistemi, muhteşem GPS araçları, başarılı pil ömrü, yeterli çoğul ortam özellikleri, mükemmel çağrı özellikleri sınıfının en iyilerinden ve iş telefonlarının efsanesi olmaya aday bir cihaz.

BlackBerry'nin en zorlu rakibi olarak görülen NOKIA E71, fiyatıyla da korkunç bir avantaja sahip. Hepsiburada.com'da şu sıralar 935 YTL gibi fiyatla satılan ürünün rakip olduğu BalckBerry BOLD'un fiyatı 1.500 YTL civarında.

Okuyucu Yorumları

Toplam 95 Yorum

Nokia yaparsa her türlü tahti her türlü alır, adamlar aştı artık telefon işini :)

bu ozelliklere o pil gitmemis. nokia nın L' le biten pilleri kaliteli olmuyor genelde. en iyileri F'le bitenler zaten n95 icinde satılan pillerde 40$ oynuyo iki tip arasında

Fiyat konusunun duzeltilmesi gerek. Blackberry Bold 1.100ytl'den alici buluyor cogu yerde.

telefonu alalı 1 ay oldu. ancak kamerasında problem var. kamerayı açmaya çalıştığımda 'özellik desteklenmiyor şeklinde bir hata veriyor. Bilen varsa yardmcı olsun. Acaba firmware ile ilgili bir problem mi?

Nokia yaparsa her türlü tahti her türlü alır, adamlar aştı artık telefon işini :)

Bu yorumu yaparken su anda 1 samsung 2 lg oldugunu Nokianin islerinin iyi gitmedigini biliyormusun ?
yada usa satislarinda Motorala 1 ci 2 cinin Samsung oldugunu biliyormusun.
Nokia Türkiyede zaman icinde pek cok ürün gibi kaliplamis insanlar inandiklari biseye sonuna kadar körü körüne inanmasi hatali takip edin biraz.
Taht yikildi

peki internet yoksa ve telefonda çekmiyorsa gps kullanılabilecek mi ya da başka bir gps programı kurulabilir mi?

abi zaten t9 icat edilmiş ne olacak kılavye ya insanlar kocaman klavyeyi kullanmaktan aciz ken bunun tuşlarına nasıl tıklayacak ya artı onu da geçtim abi bunda ki birçok özelliğe sahip hatta wlan gps navigasyon vs vs vs ya fiat olarakta 400 lira idi ya samsung i550

peki uyduya nası baglanılıyor ??

arkadaşlar telefonu 3 aydır kullanıorum.çok memnunum her türlü ihtiyacımı karşılıo.wlan ı gayet iyi.ayrıca usb den modem olarak kulanılması cok güzel.bir tek kamerası karanlık çok iyi çekmio.yalnız ışıkta çok iyi.tavsiye ederim.

harıka bır telefon , daha ne olsun , bilgisayar gibi,hersey var,kulanıslı,gurunusu guzel,valla benım cok işine yaryor,ofis dısında oldumda cok rahat işlerı takıp edebılyorum

slm arkadaşlar e71 yeni aldım fakat bir türlü wfi ile internet bağlanamıyorum bana yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler...

Kullandıgım en guzel telefon..Şu an E71 imden yazıyorum..Klavyesıne falan alısmak cok kolay..Zaten nokıanın E serısınden sasmam..Daha oncekıde E51 dı oda muhtesem bı cıhazdı..Hem cok şık hemde çok kullanıslı telefon E71..Bataryasıda en az 3 gun gıdıyorkı bana telefon elımden hıc dusmuyor..

Arkadaşlar 2 aydır E71 imi kullanıyorum, gerçekten muhteşem bir telefon( telefon denmez aslında çok daha fazlası) GPS i pusulası, wlan özellikleri harika. Kesinlikle tavsiye ederim.

hayatımda gördüğüm en şapşal alet. kitleniyo. yavaş. bağlanmıyo. en kötü yanı ise menüsüne alışmak için kursa gitmek lazım gelmesi. örnek: attachmentı aç diyorum operayı kendi seçiyo ve opera anasayafaya gidiyo. var mı böyle bi şapşallık.. örnek 2: finans mynet sayfasını özellştir diyosunuz açmıyo. java içeren finans sayfalarını açmıyo. hesapta java desteği var... millet nasıl hayran vallahi çok ilginç

e71 laptop taşımaya son vede beleş internet, gps kullanımıda çok çok kolay kesinlikle tavsiye ederim.

kamera özellikleri çalışmıyor bende aldım ve sürekli flaş ışığı yanıyor kapatamıyorsunuz bence o para ya yazık etmişim almakla

nokıa bitti artık her telefonu bozuk bende e71 aldım iki ay oldu
hiç düzgün çalıştıgını görmedim bide servise yolluyosunuz kullanıcı hatasını diyorlar nasıl iş anlamadım paramıza yazık.

bugun aldim acilmio bi turlu.biri bana yardim etsin lutfeeen.sarj dolu gozukuo aciorum kocaman bi nokia yazisi baska hic bisey yok:S

bence bu telefonlar bozuk devamlı tuşları kilitleniyor ve servisler yüksek seviye dedikleri birşey yapıp geri veriyorlar ama telefon hiç düzelmiyor ve aynı arızayı tekrar edip duruyor geriyede almıyorlar yazık insanları kandırıyorlar

Taş gibi telefon ha amma çamur atmış Nokia'yı sevmeyenler.

ben yaklaşık 15 gündür kullanıyorum sorun yok

sorunsuz bir cihaz yoktur arkadaşlar her markanın her telefonunda mutlaka bazı sorunlar vardır..birini eksik yaparlar birini fazla..pazarlama tekniğidir..bu işler böyle yürüyor..ama şunu belirtmek isterim ki E71 bence başarılı bir telefon yaşadığınız sorunlar yazılımsal sorunlar..sizlere katılmıyorum..

bence de taş gibi telefon 1 aydır kullanıyorum hiç bir sorun yok tabiki bu cihaz aslında bir telefon değil cep bilgisayarı. kullandığınız lap top hiç mi kitlenmiyor dolayısıyla yaşanan ufak tefek takılmalar bana göre fabrika hatası değildir diğer arkadaşlarıma sorduğumda da evet o bende de var normal gayet diyorlar.. bence de yaşanan sorunlar bir cep bilgisayarı olmasından kaynaklı..

Çok başarılı Bi telefon bence gerçektende cep bilgisayarı ara sıra takılması doğal piksel ölüsü var ufacık ama ona rağmen çok memnunum yani elinize sağlık

bn n79 la e71 arasında kaldım karar veremiyorum.n79da çok güzel bir telefon fakat yorumlarını okudugumda msj sıkıntısı varmış.e71 bu konuda daha ii sanırım.ama hala kararsızım:S

uzun zamandır kullanıyorum telefonu gayet memnunum ve nu zamana kadarkilerin bence en iyisi

şarjım az gidiyo nomaimi

walla doqrusunu sölemek qerekirse süper...

Benim Nokia E71'de de kamerayı açmaya çalışırken "özellik desteklenmiyor" mesajı çıkıyor. Google'da çözüm ("Camera: Function not supported" veya "Kamera: Function nicht unterstützt") ararken pek çok sitede aynı sorunu dile getiren mesajlara rastladım. Çözebilen yok, garantisi dolmayanlar değiştirmiş. Diğerleri de kamerasız kullanıyor.

ben 1 aydır kullanıyorum hiç bir sorunuyla karşılay madın
arada bir menüsü açılmıyor onuda kapatıp açtıktan sonra sorun
düzeliyor ben memnunum süper

bu telefon cep telefonu icst edildiğinden beri yapılan en iyi telefon

ya arkadaşlar yardım lütfen nokıa E71 ile samsung F480 arasında kararsız kaldım sizce hangisini almalıyım :((

bencede güzel telefon ama çekim kuvveti çok iyi deil eski telefonumun çektiği yerlerde e 71 çekmiyor..

Yaklaşık olarak 1 senedir kullanıyorum Nokia E71 i ve bu zamana kadar hiçbir arıza ile karşılaşmadım.Sadece sanırım 2-3 kez düşürdüğüm için arada "Sim Kart Hatası" diyerek kendini kilitliyor,bataryayı sökmeden de kapanmıyor.Oda belkide Sim Kartın manyetik yerinde problem varsa yaparmış.Yani Sonuç Olarak ilk kez aldığım bir Nokia yı sorunsuz olarak kullanıyorum :)

telefon açılınca hatalı açıld diyor açılmıyor

e71 e kötü yorum yazan arkadaşlar bildiginiz daha iyi bir telefon modeli söyleyebilirmisiniz blackberry haric o başlı başına harika.genel olarak nokia e serisi 10 numara ve her türlü ihtiyacı karşılayacak kapasiteye sahip bi telefondur tavsiye ederim.tavsiye ediyorum çünki 1 yılı aşkın bi zamandır kullanıyorum ve hiç bir sorunla karsılasmadım.

arkadaşlar bir haftadır kullanıyorum tek kelimeyle mükemmel yalnız adobbe yükleyemiyorum bu konuda yardımcı olacak arkadaşıma şimdiden teşekkürler

Harika bir telefon.Alın,pişman olmayacaksınız.

beyler ben bu telefonu alcamda en son fiyatı nedir acaba . bide kamerası nasıl ses çıkışı kalitelimi ?

1 haftadır kullanıyorum. çok memnunum tavsiye ederim. adobe flash yükleyemeyen arkadaş browser olarak skyfire yüklersen youtube dahil tüm sitelere hızlı ve güvenli girebilirsin. ayrıca adobe ile uğraşmana gerek kalmaz.

arkadaşlar Bende yarın alıcam 250 dolara sıfır e71..Fikrimi değiştirebilicek bir özelliği varsa yazar mısınız ?

yorumları hayretler içinde okuyorum,lütfen milleti etki altına almayın millet burdaki memnuniyetleri görüp gidip tel alıyor, bende burdaki yorumlara güvenerek aldım,ama şimdi bu yorumları yapanlarının çoçugun telofoncu olduna inanıyorum,ve hatta bu telefonun karının diyerlerinde daha yüksek oldunu düşünüyorum.arkadaşlar nokia dan şaşmayın ama kesinlikle bu modele bulaşmayın,kullanımı çok zor,mesaj yazmak işkence,çok anormal derece yavaş,internetde rezil.Ben alalı 2 hafta oldu hala alışamadım ve satacagım alacak kişiyede bu telofonun ne kadar zor ve karışık bir telofon olduğunu almadan önce söyleyecegim.23 yıl okumuş birisi olarak bu teli kullanabilmek için daha kaç yıl okumama gerekiyor çok merak ediyorum.Şu yaşıma kadar çözemediğim tek elektronik alet.Uzak durun.Gerkirse tel numaramı yazıyım,arayın paylaşalım fikirlerimizi

Selam arkadaşlar bugün NOKİA E71 Aldım kullanıyorum şuan çok güzel bir alet fenası hemde tavsiye ederim.

dun gece yanıma 1 kız geldı memnunmusun dedı. Bende evet dedım, bende alcakdım bana enısdem e71 d fabrıka hatası var almadım dedı. Kilitleme yapıyormu dıye sordu, ben tlf alalı 2,5 ay oldu ve 2 kez yasadıgımı söledım. Ama onuda şundan kaynaklandıgını söledım tuslara cok acelecı olarak bastıgımı herhalde ondan kaynaklandı dedım gecıs yaparken hızlıydm .. Bu tlf kucuk 1 bılgısayar normal gıbı geldı ama aksam fabrıka hatalı demesı benı sınır ettı. Bılen duyan varsa ne yapmalıyız yardım edersenız sevınırım... Sunuda sölim guzel tlf :) modem olması harıka ve cep netten gırmesı süper elının altınde pc ohh tatılde ne ıyı geldı 3 ay... Sonra kız bana versene 1 bakım demezmı tanımam etmem çalıp kaçcak verırmıyım be hehehehe düşürürsün dedım böle uzakdan bak dedım hem begenmıyo hem bakcak bulur babayı :)

BEN YENİ ALDIM.dAHA BU GÜN . İSME GÖRE ARAMA AYARINI YAPAMADIM. HARFE GÖRE ARIO. İSMİN BAŞHARFİNE GÖRE ARAMIOMU BU ALET. Bİ BİLEN VARSA BERİ GELSİN.BENİ AYDINLATIRSA MEMNUN OLRUM.

ılk 2 harfını yazarsan cıkıyor ısım

e71 aldım kamera ışık güzel almayınca ekranda resim çizgi çizgi oluyor akşam çekimleri berbat ne yapmalıyım yeni program atsam düzelirmi daha 2 günlük cihaz

ben de 4 gün önce aldım, kameradaki çizgi çizgi olma problemi bende de var. son seride böyle bir hata olduğunu servis de söylemesine rağmen iade veya değişim yapmıyorlar.
Nokia güzel bir ürün yapmış fakat satış sonrası destek ve servis tam bir fiyasko..
Henüz almamış olanların bilgisine...

E71 aynı kamera sorunu bendede var oda içinde çizgi çizgi oluyor. Telefonu 1 kere değiştirdim yeni verdiklerinde de aynı sorun. Sorunu çözen varsa mutlaka yazın.

kesnlkle bende katılıyorum.alalı bir hafta oldu we bir haftadır bu sorunla uğraşyrm 4 kere yenisini werdiler we aynı sorun.akşam kamerası berabbbtt ötesiii...en sonunda yeni weriynda byle sorun olduğu sylendiiii.sizce yapılckk bişey yok mu yazık yaniii yyaaa!!

arkadaşlarrr kesnlkle tawsiye etmiyorum.bn bu telefonu alalı 1 hafta oldu we aldğmdan beri telefon peşnde koşturuyorum.kamerası gndüz gayet güzelken akşamlarıı berabtttt ötesiii.çizikk çizik ekramm.aldğm yere gtrdüm kç kere we 4 kez değştrdm durdm ama hep sonç aynıı.tam bi fiyasko..sonunda yeni sürümn byle oldğunu sylediler.ne yapmamız gerekli bi bilgsi olan war mı?

Arkadaşlar müjde. Kamera çizgi sorunu için Nokia Shop Bakırköyde yazılım yüklemesiyle sorunu çözüyorlarmış. Nokia bugün bayilere bildirmiş. Nokia Destek hattınıda aradım öğrendim. Telefon tamir görmeyecek sadece yazılım atacaklar ve düzelecekmiş bakalım göreceğiz. Bayramdan sonra gelecek telefon.

mrb arkadaşlar.bende e71 almayı düşünüyorum ama bu yorumları okuyunca çok kararsız kaldım sonuçta o kadar para vericez yani.. napmalıyım bilmiorum:S ben görüntüsünü beğeniyorum yani net olmasının pek bi önemi yok çok takılıyosa eğer bu güzel bişey değil..?

arkadaşlar bu kamerasındaki özellikle gece çekimi sırasında oluşan dalgalanma nasıl giderilecek bilgisi olan var mı? güncellemeye götürdüm ama düzelmedi hala lütfen bilgi verir misiniz?

3 aydır kullanıyorum e 71i bence sorunsuz harika bir icat olmuş bazıları hatalı çıktığını duymuştum satın alırken dikkatli olun

arkadaşlar bende yenı aldım ve kamerasındakı o çigi çizgi durumu bende de vardı geri götürdüm ve yenisini verdiler genelınde böle bir sorun varmış bi program yüklemesi yapılıyormus ve sorun ortadan kalkıyormus değiştiremeyen arkadaşlar onu denesin ..

arkadaşlar ben e71 almayı düşünüyorum ama bazıları hatalı diyor bazıları sorunsuz ne yapayım ?

ya bu navigasyon ücretsiz degil mi hep kontör gidiyo!!!!!

bunda kaç kamera var.

kamerada cıkan cızgı nasıl bısey?? bende yenı aldım e 71 fakat telefonda konusurken dınn diye bir ses geliyor ve ekranda paket veri bağlantısı kesildi diyor. konusmayı sonlandırıyorum tekrarda paket veri baglantısı etkin diyor... ayrıca gece sarja taktım sabah (gece 12 ile sabah 7 arası) kalkıp telefona baktıgımda batarya bos dıyordu ve yarım saat gecmeden batarya bitti... ayrıca konusma yaptıktan sonta hala telefon konusma suresindeki gibi kalıyor ekran. yani hala sag tarafta hoporlor yazıyo, ve hala konusma suresine cıkan ses acıp kısma seyı takılı kalıyorr!!!!! LÜTFEN YARDIM EDİN NE YAPMAM GEREKİYOR?????

Arkadaşlar ben de kullanıyorum canavar gibi tlf hiç bir skıntı yaşamadım.

bende de aynı sorun var,servise götürmeyi düşünüyorum.ama geri vermiyolar ve tamir etmiyolar diyosunuz.nasıl bi çözüm olcak ya

""Arkadaşlar ben de kullanıyorum canavar gibi tlf hiç bir skıntı yaşamadım."" yazan arkadaş senin e71 beyaz mı ? genelde o kamera sıkınıtısı beyazlarda varmış ki benimkiside beyaz.bi arkadaşta nokia shopta bakırköyde yapacaklarmış bayramdan sonra falan filan diyordu ne oldu acaba o ya ? yapılıosa gidip yaptıralım

Telefonu 1 haftadır kullanıyorum. Oldukça havalı ve sağlam bir telefon.
Ben herhangi bir sorunla karşılaşmadım. Nete çok hızlı bağlanıyor, kamersı akşam çekimlerinde süper olmasada, gündüz çekimlerinde gayet net. Ağırlığı biraz sıkıntı ama telefonunu çantada taşıyanlar için çok sorun yaratmaz. Telefonun şarjı bende 2 gün gitti, ama ben telefonu 2 gün boyunca sürekli kullandım, yeni aldığım için kurcaladım, nete girdim. Bilmiyorum ne kadar gidecek...

nokıa e71 i bende dün aldım.. şuanda e72 piyasada yokmş progrm hatası yüzünden aslında ben e72 alıcktm ama yok die e71 aldm .. başıma gelmeyen kalmadı :) dün beyaz rengini aldım eve geldiğimde arka kapağının tam olrk kapanmadğnı gördm bgn satn aldğm yere gttiğimde brz uğrştı snrada oldu ddi fakat dükkandn çktğmda olmadını gördm geri gttm servise göndrdi yani diğer bayiye ordada baya bi bklttlr 2 saate yakn en iysi değiştrlm dediler :@ kutuda yokmş beyz rngi camekanda olanı vercklrdi bende iyice snr oldm tartştm snra kutuda olanı aldım hatta kutuyu kendm açtm :)) gri rengi ama olsn içim rahat etti ..hatta duyduma göre beyaz renklernde çok problm çıkıomş o yüzdngri olması daha iyi oldu .. sizlere tavsiyem telefon çok güzel ama aldınız yere dkkt edn bnm gbi uğraşmyn snra . helede sıfır paketi açlmşmş olanı alın ona çok dkkt edin .. :)

bnde alıcammm yakındaaa

bendede e71 var cok memnunum bendekı sıyah ama hıc sorun yasamadım ben tenosadan aldım telefonu mukemmel

arkadaslar alalı 3 hafta oldu E71'i hiç sorun yok gece gayet net cekıyor öyle kamerası çizgili falanda çekmıyor hatta arkadasımın telefonu ıle kıyasladım onun kamerası 5 mp E71 3.2 mp yani benımkı E71 gece daha net cekıyor .. Telefon su ana kadar 1 kere takıldı oda neden cok hızlı kulladıgım ıcın yanı sonucta bu bır cep bılgısayarı küçücük telefona okadar ozellık sığdırmışlar dahamı olmasın çok memunum hatta çok havalı bı telefon grisini kullanıyorum cok memnunum ..

benımde var ama ses size bı alamadım qıttı :D

bende aynı sorun war. alalı 1 hafta oldu 2 kere karşılaştım bu sorunla değiştirdiler. şimdi yenisinde de aynı sorun war telefon menü de takılıyor. we fark ettim ki kapatıp açtıktam sonra müzük çalar we galeri dosyasını araçlara taşıyor... ben de geri taşıyorum ama her tutulduğunda telefonu kapatıp açmalımıyım çözemedim ben bu işi :S

1500ah dediğiniz bataryayıda aldık. ama 3 saat tıpkı teli aldığım batarya gibi 1 senedr kullanıyorum ama batarya sorunu yüznden yeni ve orjianl batarya aldım 60tl 1500ah lık 17 gün bekleme süresi diosunuz ? biz neden göremiyoruz bu performansı ki ben falza telefonun özelliklerini kullanan bi kullanıcı değilim günlük rutin toplam 2 saati geçmeyen görşmeler yaptığım halde gün içerisinde tam 5 kez şarj etmek zorunda kalıyorum bu telefonu

ben nokia e71 kullanıcıyım ama navigasyon cihazını bir türlü kullanamıyom çünkü uyduya bağlanmıyo ne yapmalıyım

ben e71 almak istiyorum ama pek fazla bilgim yok bana bilgi verebilir misiniz? Bide telefonun sorunları nelerdir?

E 71'i bir yıl kadar oluyo kullandığım ama şu an telefon bi kapandı bi daha açamadım ve kullandığım süre içerisinde sürekli donuyodu telefon bu telefondan hiç memnun değilim nokia kalitesini çok bozdu...

arkadaşlar e71 mi e72 mi alsam karar veremiyorum lhangisi iyidir lütfen yardımcı olurmusunuz

arkadaşlar bende e 71 kullanıcısım 2.ye servise gönderiyorum sadece sıkıntısyı hafıza kartı fls ları varmıs oradan problem cıkartıyor ama mükemmel bi cihaz sıkıntılarına rağmen memnunum asırı nette dolasınca sadece batarya kısmı ates gibi oluyor o kadar her keze tavsiye ediyorum

bende almayı düşünüyorum ama fiyatı fazla oldugu için ikinci ellere bakıyorum tavsiye eder misiniz

ya ben 0facebooka giremiyorum nasıl yapıcam bi yardımcı olurmusunuz

arkadaslar ben ilk basta e72 kullanıyordum fakat bazı sorunlardan dolayı e71 aldım. e72de kolayca evdeki kablosuz internetim baglanıp google facebook twitter gibi sitelere baglanabiliyordum. fakar e71 de sorun çıkıyor? bu konuda bilginiz varsa ve yardımcı olursanız çok sevinirim:)

arkadaslar ben ilk basta e72 kullanıyordum fakat bazı sorunlardan dolayı e71 aldım. e72de kolayca evdeki kablosuz internetim baglanıp google facebook twitter gibi sitelere baglanabiliyordum. fakar e71 de sorun çıkıyor? bu konuda bilginiz varsa ve yardımcı olursanız çok sevinirim:)

yha arkadaşlar e5 almaya niyetlendim yorumları okuyunca vazgeçtim e71 almak istiyodum şmdi bu yormları grnce ondan da vazgeçecem gibi.ne alim bn ya.anlamıyorumki o kadar para veriliyor neden bu kadar sorun çıkıyor.nokıa bozuyo mu kendini gittikçe.ya da aldığınız yerle mi alakalı? güvenilir yerlerdn almanızı tvsiye edrm.teknosa,bimeks gibi ? ltfn bri akl versin güzl bir telefon önersin q klavyeli.

Ya siz manyak msınız? O kadar güzel bi tlfn ki bu...eğer beğenmiyosanız gidin başka tlfn alın sizin saçma yorumlarınızı çekemeyiz biz!!güzel yorum yacaksanız yazn yazmıycaksanız bu siteye bkmayın bile bu ne ya...Kararsız kalan arkadaşlar sakın şu saçma yorumlara bakmayın muhteşem bir tlfn bu...bazıları çk zengn miş gibi hava atıyo.Yok beğenmedim,yok kamerası iyi çekmiyo..gitsinleriphone alsınlar çk zenginlerse ya...

arkadaşlar ben 9 aydır kullanıyorum.çok memnunum.internetide hızlı bir sorun yaşamadım.ama şu varki benim telf kıymetlidir.düşürmem.çizdirmem.çocukların eline oyun için vermem:))

Bnde e71 almaya niyetliyim arkadaşlar ancak türkiyede pahalı bu telefonlar amerikadan getittiricam bir soru sorucam klavyesi mesaj yazarkn takılıyomuş doğrumudur değilmidir?

merhaba ben önce nokianın e63 ünü almak istiyordum fakat bimeks e gittiğimde adam telefonun performansı düşük olur 1 yıl sonra kenara atarsın dedi fakat kullanan arkadaşları %90 ı memnun sonra başka telefonlar araştırmaya başladım bu e71 i kullanmadım ama e72 kullanma fırsatım oldu e72 gayet güzel hızlı eminimki e71 de hızlıdır. birde e63 ile e71 arasında pek fark göremedim menüleri falan hepsi aynı birde blackberry baktım o telefonlar da güzel fakat hangisini alacağıma karar veremedim...
Nokia e63
Nokia e71
Blackberry modeli bilmiyorum

yada sizin önereceğiniz bir telefon var mı
benim isteğim klavyeli ve Wi-Fi ile internete bağlansın ekonomik olsun...

diger e veya nokia serisi telefonlarda lisans sorunu yok sade e71 6ay sonra lisans sorunu çıkarıyorlar satarken bunu kimse söylemiyor 1 yıllık lisanslı paket 30tl

E 71 den daha yavaş bir telefon tanımıyorum.
E 71 parasının telefonu değil arkadaşlar sakın bulaşmayın!!!!!!!

suanda e 71 in sıfır üretimi durmus diye biliyorum

ben blackberyy kullanıyorum cidden cok hoş temiz bir telefon,nokia kullanıyodum bunu alınca ozellikle kamaresı evde bile net cekiyor ve sarzı cok uzun süre kullanılıyor,tavsiye ederim

ya arkadaş telefonun sarj cok cabuk bıtıyo . aksam tama dolu oglen bıtıyo muzıkte dınlemıyom sadece 5 10 mesaj okadar ben elımde sarj aletıylemı dolascam ya .sınır oldum telın yapısı cok guzelll ama bu sorunlar soguttu benı resmen

ben e 71 kullanıyorum fakat ses açma tuşu sağ yandaki bozuldu başka bı yolu var mı açmak için ben bulamadım :/

yaklaşık 2 yıldır e71 kullanıyorum yorumların çoğunu okudum akranlarına göre çok güzel çok işlevsel bir telefon pil ömrü mükemmel, bağlantılar mükemmel, kullanılabilirlik mükemmel. tek kelime ile zamanının en iyilerinden biri bu telefon. fakat symbıan a artık güncelleme ve program üretilmediği için ömrünü tamamlamış bir telefon. android ler ve ıos ler öldürdü symbian ları ne denir sağlık olsun...

ben e 71 kullanıyorum klavyesi muhtesem ancak bugün telefonum aniden kapandı artık acılmıyor sizce ne yapmalıyım

NOKIA SERİES E71 KULLANMAYA BAŞLADIM AMA ŞEBEKE BİR SÜRE SONRA KAYBOLUYOR TELEFONU KAPATIP AÇINCA ŞEBEKE GELİYOR İKİ ÜÇ SAAT SONRA ŞEBEKE TEKRAR KAYBOLUYOR NEDEN OLABİLİR

telefonun üst kısmında toplantı yazıyo arama yapıyo ama ses yok kapatma tuşundan kapatılamıyor yardımcı olurmusunuz

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play