Nokia'lar, Veri Sızdırdığı İddiasıyla İnceleniyor!

Nokia telefonların Çin'e kişisel veri gönderdiği iddiası, yetkililer tarafından mercek altına alındı!

Nokia'lar veri mi sızdırdı?

Veri sızıntısı raporlarının ardından Finlandiya'nın veri koruma soruşturmacısı, Nokia tabanlı telefonların Çin'e bilgi gönderdiği iddialarını araştırmaya başladı.

Nokia cep telefonu işini bırakıp ağ ekipmanı işine geçiş yapsa da, Finlandiyalı firmanın adı HMD Global altında yaşamaya devam ediyor. HMD Global, üçüncü partilerle kişisel veri paylaşılmadığını, bununla birlikte veri depolamayla ilgili bir sorunu onardığını söylüyor.

HMD'nin ürettiği Nokia 7 Plus'ın Çin'e veri gönderdiği, ilk olarak Norveçli yayıncı NRK tarafından ortaya çıkarılmıştı. NRK'nin raporuna göre HMD, "belirtilmeyen sayıda Nokia 7 Plus'ın Çinli sunuculara veri gönderdiğini itiraf etti". NRK'nin veri casusluğunu ilk keşfi, bir Nokia 7 Plus kullanıcısının yayıncıya başvurup, telefonunun düzenli olarak şifresiz veri gönderdiğini söylemesiyle gerçekleşti.

HMD Global, Reuters'a yaptığı açıklamada "herhangi bir üçüncü partiyle kimliğinizi açığa çıkaracak bir bilgi paylaşılmamıştır. Bu tür veriler hiçbir zaman işlenmez ve bu veriyle kimse tanımlanmamıştır," dedi. Buna karşın soruşturmacı Reijo Aarnio, kişisel verilerin aktarılıp aktarılmadığını hala incelediklerini söylüyor.

HMD Global'in en son Nokia telefonları, ilgi çekici cihazlardı. Böyle bir veri aktarımı gerçekten yaşandıysa, firmanın itibarı ciddi biçimde zedelenebilir.

GÜNCELLEME:

Konuya ilişkin HMD Global tarafından yeni bir açıklama geldi. Noktasına virgülüne dokunmadan paylaşıyoruz:

"Kişisel olarak tanımlayıcı hiçbir bilginin üçüncü şahıslarla paylaşılmadığını söyleyebiliriz. Vakayı yakından inceledik ve başka bir ülkeye yönelik olan cihaz aktivasyon istemcimizin yanlışlıkla Nokia 7 Plus'ın tek bir grubunun yazılım paketinde bulunduğunu tespit ettik. Bu hata nedeniyle, bu cihazlar yanlışlıkla cihaz etkinleştirme verilerini üçüncü taraf bir sunucuya göndermeye çalışıyorlardı. Ancak, bu veriler hiçbir zaman işlenmedi ve bu verilere dayanarak hiç kimse tanımlanmadı. Bahsi geçen hata, Şubat 2019'da tespit edilmiş ve istemciyi doğru ülkeye değiştirerek düzeltilmişti. Etkilenen tüm aygıtlar bu düzeltmeyi aldı ve neredeyse tüm aygıtlarda yüklendi.

Telefon ilk kez kullanıldığında bir defalık cihaz aktivasyon verisi toplamak tüm endüstri için genel bir uygulamadır ve üreticilerin telefon garantisini etkinleştirmelerini sağlar. HMD Global olarak tüketicilerinin güvenliğini ve mahremiyetini ciddiye alıyor ve tüm çalışmalarımızı bu doğrultuda sürdürüyoruz."

Okuyucu Yorumları