PlayStation 5 Pro'nun asıl farkı, GPU'sunda saklı olacak

PlayStation 5 Pro'nun tanıtılması için heyecan her geçen gün artarken, yeni iddialar gelmeye devam ediyor. Bu iddialardan biri de, ciddi bir GPU geliştirmesine işaret ediyor.

PlayStation 5 Pro'nun asıl farkı, GPU'sunda saklı olacak

PlayStation 5 Pro'nun ne tür donanım iyileştirmeleri getireceğini kesin olarak söylemek şu anda imkansız. Yine de bu konuda pek çok sızıntı ve söylenti bulunuyor. The Verge’den Tom Warren tarafından doğrulanan bir söylenti de, çoğu iyileştirmenin konsolun GPU performansına odaklanacağını öne sürüyor.

Warren, kısa bir süre önce X üzerinde paylaştığı bir gönderide, PS5 Pro geliştirme belgelerini gördüğünü iddia ediyor ve bu belgelere göre “Sony bir sonraki konsolu için bazı ilginç seçimler yapıyor.” Tam olarak yeni bir bilgi olmasa da, konsolun CPU’sunun, temel PS5’in özelliklerine uyan ayrı bir “3,5 GHz standart mod” ile “yeni bir ‘yüksek frekanslı CPU modunda’ 3,85 GHz’i (PS5’ten %10 daha fazla) hedeflemesi bekleniyor.

Ayrıca Warren, geliştiricilerin “modu seçebileceklerini ve 1,2 GB daha fazla sistem belleğine erişebileceklerini”, bunun da uyumlu tüm oyunlarda potansiyel olarak küçük performans iyileştirmeleri sunabileceğini söylüyor. Bunların tamamı, en son PS5 Pro teknik özellikleri sızıntısıyla mükemmel bir şekilde örtüşüyor ve Warren, bu bilgilerin “doğru” olduğunu “doğrulayabildiğini” iddia ederek bu sızıntılara daha fazla güvenilirlik kazandırıyor.

Yüzde 45 daha güçlü bir GPU

CPU saat hızında %10’luk bir artış ve 1,2 GB ekstra sistem belleği çok büyük bir revizyon gibi görünmese de, daha sonra Warren, PS5 Pro’nun GPU’sunun güç alanında %45 gibi muazzam bir artış alacağını belirten bir mesaj daha yayınladı. Bu, daha önceki sızıntıdan elde edilen bilgileri güçlendiriyor ve konsol için büyük bir gelişme olacak.

Kayda değer bir düzeyde geliştirilmiş bir GPU, önemli miktarda ışın izleme veya diğer GPU ağırlıklı özellikler içeren oyunlarda daha iyi performansın yanı sıra, 8K oyunlar için de uygun desteği sunabilir. Lords of the Fallen ve Dragon’s Dogma 2 gibi son derece iddialı oyunlar artık temel konsolda sabit kare hızlarını korumakta zorlanıyor ve bu yeni gelişmeler, mümkün olan en akıcı deneyimleri arayanların ihtiyaç duyduğu çözüm olabilir.