Qualcomm, 8 çekirdek için ağır konuştu!

İşlemci devinin, rakiplerinin 8 çekirdekli işlemcileri için söyledikleri kavgada bile söylenmez!

Qualcomm, 8 çekirdek teknolojisi için ağır konuştu

Qualcomm'un ne zaman rakipleri gibi sekiz çekirdekli mobil işlemciler üretmeye başlayacağını merak edenler için cevap, şirketin yöneticilerinden geldi: "Üretmeyeceğiz!". Qualcomm yöneticileri, sekiz çekirdekli işlemcilerin "aptal" olduğunu ve Qualcomm'un aptal ürünler üretmeyeceğini vurguladılar.

Qualcomm, işlemci üreticilerinin müşterilerin isteklerine tam cevap verecek bir işlemci üretemeyince çekirdek sayısını arttıdığını söylüyor ve bunu makarnaya benzetiyor: "Bir avuç haşlanmış makarnayı duvara fırlatıp aralarından birnin duvara yapışmasını umut ediyorsunuz."

Ancak sekiz çekirdekli işlemci üreten firmalar Qualcomm ile aynı fikirde değiller. Samsung mobil cihazlar için ürettiği Exynos 5 Octa işlemcisi ile son derece iddialı. Testlerde başarılı sonuçlar alan Samsung çipleri ARM teknolojisinin big.LITTLE şeması ile üretiliyorlar ve yüksek performans ile düşük enerji tüketimi hedeflerini tutturuyorlar. Piyasadaki diğer işlemci üreticilerinin de kısa sürede sekiz çekirdek teknolojisini kullanmaya başlayacakları düşünülüyor.

Qualcomm yöneticileri ise, işlemcilerin başarısının çekirdek sayısı ile ölçülemeyeceğini savunuyorlar. Qualcomm'un makarna benzetmesinden sonra en çok dikkat çeken yorumu da şu: "Sekiz çekirdekli işlemci üretmek, sekiz tane çim biçme makinesi motorunu yan yana koyup sekiz silindirli Ferrari ürettiğini iddia etmeye benziyor."

PC dünyasında Intel ve AMD'nin bitmeyen savaşlarına alışık olan teknoloji dünyası şimdi hızla yükselen mobil cihazların etkisiyle, mobil işlemci üreticilerinin kavgalarına ve ağız dalaşlarına şahit oluyor. Bakalım açıklama savaşları, daha ne gibi "inciler" doğuracak...

 

Cem Şancı

Okuyucu Yorumları

Toplam 56 Yorum

Qualcomm ne lan ilk defa duyuyom

@06 Ağu 2013 15:28 beyin hapı.....

@06 Ağu 2013 15:28 o zaman senin dünyadan haberin yok hacı

mındarrrrrrrrrrrrrr

"Sekiz çekirdekli işlemci üretmek, sekiz tane çim biçme makinesi motorunu yan yana koyup sekiz silindirli Ferrari ürettiğini iddia etmeye benziyor." böyle saçma şeylerle milleti kandırmaya mı çalışıyorlar acaba? o zaman iki çekirdekli işlemci üretmek, iki tane çim biçme makinesi motorunu yan yana koyup iki silindirli Ferrari ürettiğini iddia etmeye benziyor. derim ben de :D

Bende katılıyorum daha iyisini yapamayınca çekirdeğini arttırıyorlar ...

Gercekten gereksiz donanim canavari pc lerde bile cift cekirdekli i5 ile herseyi yapabiliyorken mobilde 8 cekirdek nedir israf sadece

@06 Ağu 2013 15:55 i5 in mimarisiyle elindeki minik cep telefonunun işlemcisinin mimarisi aynı mı ne saçma karşılaştırma

@06 Ağu 2013 21:13 işte çekirdek sayısı değil çekirdek mimarisi iyi olsun yeter

E doğru söylüyor Qualcomm Allah Allah 8 çekirdeğin hepsini kullanıcan sanki peh

işlemci performansını çekirdek sayısı gibi basit niteliksel ifadelerle göstermek tüketicileri daha kolay etkiliyor. samsung ve benzeri firmalar da gerçeği biliyorlar. tamamen müşteri odaklı bir strateji. sonuçta teknolojinin ilerleme hızı da bu firmaların bizi ne kadar aynı ürünle sömürebileceği ile ilgili.

Haha Sekiz çekirdekli işlemci üretmek, sekiz tane çim biçme makinesi motorunu yan yana koyup sekiz silindirli Ferrari ürettiğini iddia etmeye benziyor." valla sesli güldüm

qualcomm da ne ki daha yeni yetme firma çıkmış atıp tutuyor. intelin yanında adı bile geçmez. samsung a gelince çim biçme motoru falan insanları ilgilendirmez. insanlar performans, verimlilik ve ekonomiklik ararlar. ben şahsen kaputun altında ne olduğuyla ilgilenmem yaptığı işe, harcadığı güce ve fiyatına bakarım. isteyen 100 çekirdek koysun isteyen tek çekirdek.

@06 Ağu 2013 16:37 1985'te kurulmuş firmayı yeni yetme yapmışsın :D

@06 Ağu 2013 18:12 Önemli olan ne zaman kurulduğu değil ne başarılar elde ettiğidir. Firmayı 85 te açıp çay kahve muhabbeti yapmışlar, karpuz kesmişler bu zamana kadar. Siz daha bu firmayı mobil dünyası ile duymaya başladınız yani haliyle yeni yetmeler.

@06 Ağu 2013 18:12 küresel işlemci piyasasında yeni yetme tabiki

Aynen 6 Çekirdek üsttü gereksiz

@06 Ağu 2013 16:47 ŞİMDİLİK ........

Uzun Soluklu Maraton Bu.Yakindir Soylediklerini! Ya Yalarsin. Yada Piyasadan Yavas yavas Cekilirsin.ikinci Olmayacagina Gore Yakindir Yalarsin...

Değil 8; 88 çekirdekli de üretseler o rezil Androil yine kasacak, yine kasacak, yine kasacak.

AMD'nin hemen bu işe girmesi gerekiyor. Ayrıca bence AMD'nin RAM ve SSD üretimini de düşünmesi gerekli...

@06 Ağu 2013 17:17 Ram'leri var zaten. Yani patriot firmasıyla anlaşmalı üretiyorlar fakat tamamen AMD işlemciler için optimize edilmiş ram'ler bunlar.

Yani mantıklı

Adamlar kesinlikle haklı! Helal olsun demekten başka ne denir bilemedim. Öyle bir tüketici yapısına sahibiz ki, çok çekirdek iyidir, yüksek ram iyidir, çok depolama iyidir mantığıyla alıyoruz herşeyi. Teoride evet, bir işlemi işleyecek çok sayıda merkezi birim oluşu iyidir. Ama bu birimlerden her biri beş para etmez ise, onlardan 8 tane yan yana gelse de 5 para etmeyecektir.

@06 Ağu 2013 17:31 O yüzden Exynos 5 Octa Tüm ARM işlemcileri eziyor değil mi ?

qualcom mümkünse bi daha benzetme yapma tamam mı?!

sekiz çekirdek ne ya? insanları gerçek olmayan saçma salak şeylerle kandırıyorlar resmen... aynısını amd de yapıyor zaten hali ortada...

Ee doğruya doğru.. Ben de hep eleştirmişimdir 4 ten sonrasını.. Saat hızları sabit kaldı kalalı tüketiciyi etkilemenin yeni yolu oldu bu.. 8 normal çekirdek yerine güçlü 4 çekirdek çok daha anlamlı.

işlemcinin üstünde çalışan process-thread ile ilgili bişey gereksiz değil. işlemler ne kadar çok parçalara bölünürse o kadar çabuk sonlanır. bu firmanın bunu söylemesi teknoloji ile alt edemediklerini çamur atmakla alt etmeye çalışmaktır.

4 çekirdekli işlemci üretiyorlar da 8 çekirdeğe niye bu kadar düşmanlar?

samsung haftaya -8 çekirdek pek anlamlı gelmedi, bizde 16 çekirdek yaptık ve bu plastik poşetin içine koyduk. -fiyatıda 600$ hadi koşup alın. der.

Onu diyen (qualcomm) halt etmiş. 8 işlemin tek kanaldan akması mı performansı artırır yoksa 8 kanaldan akması mı sorusuna cevap versinler APTALLAR!!! 8 çekirdek demek 7 si sanal olmak üzere tek fiziksel işlemcinin 8 işlemci gibi çalışması demek. En basitinden bir örnekle internetten bir dosya indirirken dosyayı dosya indirme programıyla sekiz kanaldan çektiğinizi ya da standart indirme ile tek kanaldan çektiğinizi düşünün ve hangisinin daha çabuk ve hızlı bittiğini söyleyin sekiz çekirdekte aynı şey işte. Asıl aptal kendileri yeni bitmeler....

@06 Ağu 2013 20:25 sen adamlardan daha iyi biliyosun zaten hergün yeni işlemciler üretip hızlarını ölçüyosun o yüzden bu kadar eminsin

@06 Ağu 2013 20:25 Yanlız o sekiz çekirdekli samsun islemciler aynanda sekiz cekirden kullanmıyor ;)

@06 Ağu 2013 20:25 Birde onlar sanal degil

@06 Ağu 2013 20:25 Dostum; 8 kanalın her biri düşük performansa sahipse, o kadar çok kanalın ne anlamı olur ki! Çok çekirdekli masaüstü işlemciler ile de çok çekirdekli smart phone-tablet işlemcilerini kimse birbirine karıştırmasın!...

@06 Ağu 2013 22:34 qualcomm gitti 8 çekirdek üretti ya üretene laf söylüyor. bi konuda yorum yapmak için illa o konuda birşeyler mi yapmak lazım? şimdi ben bi yolcu uçağı hakkında yorum yapabilmek için oturup yolcu uçağı mı yapmalıyım?

@06 Ağu 2013 22:50 iyiki bi öğrenmişsiniz ha aynı anda sekizinin de aktif olmadığını

@06 Ağu 2013 22:34 Ben daha iyi bilmiyor olabilirim ama intel biliyor, mantığı olan birisi 1 ile 8 arasındaki farkı rahatlıkla anlayabilir. Yeni bitme firma kalkmış devlerin işine burun kıvırıyor. Sizlere tek çekirdeğinizle mutlu kullanımlar.

@06 Ağu 2013 22:50 Aynı anda kullanmaması enerjiden tasarruf için işlemci ihtiyaç halinde ağır işlemler çalıştırırken yükü azaltmak ve hızı artırmak için bu bölmeyi yapıyor.

@06 Ağu 2013 22:51 Olay masaüstü ya da mobil değil, olay sadece mantık işi. 1 elin nesi var 2 elin sesi var olayı. İşlemcide her thread başına performans ölçümü hesabı olmaz, işlemcinin saat hızı neyse odur. Çekirdekler sadece yükü azaltmak ve işlem hızını arttırmak amacıyla kullanılır.

@06 Ağu 2013 20:25 tek fiziksel işlemcinin 8 işlemci gibi çalışmasımı ? intel bile sadece bir işlemciyi 2 işlemci parçasıymış gibi gösteriyor. Sen çok farklı yerlere gitmişsin arkadaş. İşlemcinin altında çekirdekler bulunur aç bak bakalık 8 çekirdekli bir işlemcinin altında kaç tane çekirdek var ? en az 4 görürsün oda 4 fiziksel 4 sanal olur. Yavaş gel.

Demek istedikleri sey şu samsung 8 çekirdekle takılırken Apple in ip4 u neden tek çekirdekle takılmıyor .

@06 Ağu 2013 21:52 Aynen, her şey çekirdek değil olay yazılımda bitiyor...

Aslında biyerde haklıda. bisürü zayı küçük işlemci yerine biraz daha az ama güçlü işlemci daha etkili olur. Gerçi her ne şekilde olursa olsun gelecek çok çekirdeğindir. Mimeride köklü değişim olursa işler karışabilir tabi.

demekki adama ne kadar koydu ise konumununa bakmadan söylenen sözler deki agrasiflik kıskançlık vede yenilgi belirtisi çok yüksek bir egoya sahip ve ileride firmanın 8 çekirdek yapmasınında önünü kesti profosyönelce değil..

Madem 8.cekirdek iyi diyen arkadaslar var sunu acikladin neden 4 cekirdekli qualcoom islemcileri bancmark da gecemiyor demekki gereksiz qualcoom sonuna kadar hakli ayni zamanda cekirdek sayisi cok onemli deildir paralel islemci sayisi onemlidir ornek amd fx 8350. Sekiz cekirdektir intel 3770 4 cekirdektir amd gecsin bakalim sikiyosa neden geceniyor cunku paralel islemci sayisi intelin daha fazladir ve ayrica amd fx 8350.4.2 ghz olmasina ragmen ,

@07 Ağu 2013 01:26 Çok güldüm :) AMD ne zaman intel i geçtiki sen bunları karşılaştırıyorsun ve buna görede 8 çekirdek kötüdür gereksizdir diyebiliyorsun. Eşit koşullardaki işlemcileri, teknolojileri aynı olanları mesela 4 çekirdekli bir intelle 8 çekirdekli bir inteli karşılaştırıp bir de öyle dene bakalım zeki çocuk.

Haklı diyenleri bir çoğu teknolojiden anlamıyor. Arkadaş en basitinden bir örnek: Sana 100 KG Pasta siparişi geliyor. Sen bunu 4 kişi mi çabuk yaparsın yoksa 8 kişi mi ? Ve ayrıca belirteyim, Exynos 5 Octa'ya güçsüz diyenlere cevabım şu: O yüzden tüm ARM işlemcileri fena solluyor dimi ?

@SypeR54 8 çekirdek'inde belli bi mantığı var işlemi ne kadar parçalı kullanırsan o kadar yavaş cevap alırsın. 8 çekirdekli 1.4 ghz işlemciyi 4 çekirdekli 1.7,1.8 veya 2.0ghz üstü işlemciye tercih etmeyi yanlış buluyorum. Telefonda kullandığınız bütün programların tamamen 8 çekirdekle çalıştığını sanıyorsanız, öyle sanmaya devam ediniz.

Aranızda bir çoğunuz S4'ün 8 çekirdeğinin aynı anda çalıştığını düşünüyor sanırım. Ama yanılıyorsunuz, S4 S3 gibi yine 4 çekirdek üzerinden çalışıyor.. 1.2 ghz hızında olan diğer 4 çekirdek yüksek güç gerektirmeyen işlerde devreye giriyor ve 1.6 ghz hızında olan diğer 4 çekirdek pasif duruma geçiyor. Yüksek iş gereksiniminde ise tam zıttı oluyor. Firma haklı çünkü hem 8 çekirdek aynı anda çalışmıyor hem de düşük yapıda olan işlemciler 1.2 ghz hızında v3 hem de yüksek saat hızında olanlar 1.6 ghz.

@07 Ağu 2013 10:48 yahu bi bitmediniz bee anladık s4 ün 8 çekirdeği aynı anda aktif olmuyo tamam okey olrayt... bişey öğrenmişsiniz s4 çıktığından beri herkes bunu anlatıyo bunu bilmeyen kalmadı merak etmeyin.

Bir elin nesi var 2 elin sesi var diyen arkadaş 2 güçsüz el yerine 1 güçlü eli tercih ederim birde samsung bilerek 8 çekirdek üretiyo şatış politikası olarak telefondan anlamayan insanlar onu çekirdek sayısıyla değerlendiriyor samsung bunun farkında...

quallcom asla 8 çekirdekli işlemci üretmeyecek..buna herkes güler 6 çekirdekli üretecek mi?eninde sonunda üretecek o zaman ne b.k yiyecekler merak ediyorum.saçma bir açıklama olmuş.hem samsung da 8 çekirdek aynı anda çalışmıyor.4 ü çalışıyorsa 4 ü çalışmıyor.amerikalı değil mi hepsi böyle ..apple da böyleydi..şimdi öyle oldu...sırayla...

beyler oyle kapışıyorsunuzki sanki firmalar cebinize para koyuyorlar..ben s4 kullanıyorum yarın i phone daha iyisini cıkartırsa onu alırım..neyse herkese hayırlı bayramlar

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost