R36 GT-R: Nissan’ın efsanevi modeli, plug-in hibrit olarak geri dönüyor

Yeni Nissan GT-R’nin geliştirme süreci; hibrit motorlar, platform iş birlikleri ve yenilikçi pil teknolojisiyle şekilleniyor. Nissan’ın bu efsanevi modeli için beklentiler yüksek.

R36 GT-R: Nissan’ın efsanevi modeli, plug-in hibrit olarak geri dönüyor

Nissan, efsanevi GT-R serisinin yeni nesli için hazırlıklara başladı. İçinde bulunduğumuz on yılın sonlarına doğru piyasaya sürülmesi beklenen R36 GT-R modeli, tamamen elektrikli olmayacak ve otomobil severlere hibrit güç aktarma teknolojisi sunacak.

Nissan’ın baş planlama sorumlusu Ponz Pandikuthira, The Drive ile gerçekleştirdiği röportajda, yeni GT-R’nin plug-in hibrit bir sistemle donatılacağını ve önümüzdeki üç ile beş yıl içinde piyasaya çıkmasının planlandığını belirtti.

Yeni GT-R'nin geliştirilme süreci, Nissan’ın şirket içindeki yoğun çabalarıyla hızla ilerlerken, Pandikuthira platform geliştirme konusunda Honda ile iş birliği ihtimaline dikkat çekti. Honda’nın yeni bir Acura NSX üzerinde çalıştığı ve bu platformun GT-R ile paylaşılabileceği iddia ediliyor. Ayrıca, Pandikuthira teorik olarak yeni GT-R’nin çift turbolu V6 motora sahip olabileceğini ve sadece bataryasıyla 110 kilometreye kadar yol alabileceğini ifade etti.

Nissan’ın elektrikli araç stratejisi

Nissan’ın elektrikli araç stratejisi ise dikkat çekici bir yaklaşım sergiliyor. Şirketin GT-R’nin tam elektrikli bir prototipini geliştirdiği bilinirken, Pandikuthira bu versiyonun performans açısından yetersiz olabileceğini belirtti. Özellikle Nürburgring gibi yüksek performans gerektiren pistlerde tam elektrikli bir GT-R’nin şarj süresinin henüz beklentileri karşılamadığını vurguladı.

Katı hal pil teknolojisi Nissan’ın radarında olmasına rağmen, R36 GT-R için şu an uygun görünmüyor. Pandikuthira, bu tür yenilikçi bataryaların daha çok günlük kullanım odaklı elektrikli araçlar için ideal olduğunu ancak GT-R gibi yüksek performanslı bir araçta yeterince gelişmiş olmadığını ifade etti.

Honda ile yapılabilecek olası bir iş birliği ise zaman alabilir ve bu durum R36 GT-R’nin 2030 yılına kadar piyasaya sürülmesini zorlaştırabilir. Tüm bu bilgiler, GT-R’nin geleceği hakkında büyük bir merak uyandırırken, Nissan’ın bu ikonik modeli nasıl şekillendireceği sorusu ise heyecanla bekleniyor.