Sürü ile savaşta D-Day

Dünyanın başına dert olan sürü postalara (spam) karşı hiç bir güvenlik yazılımı işe yaramıyor, hiç bir defansif strateji ayakta duramıyor. Artık kullanıcıların elinde son bir savunma kodu kaldı: “En iyi savunma saldırıdır.”

Sürü ile savaşta D-Day

Sürü postaların yarattığı zarar öyle büyük ki Birleşmiş Milletler savaşlarda öldürülen, soykırıma uğrayan, açlıktan, hastalıktan ölen insanları tartıştığı gündeminin arasında, insanlığı tehdit eden en önemli sorunlardan biri olarak genel kurulda sürü postaları tartışmak için saatlerini, günlerini harcıyor; soruna çare bulabilmek için dünya çapında kurullar oluşturup, personelinin mesailerini sürü postayla savaşa adıyor. Sürü göndericilerine karşı çok ağır cezalar öngörülüyor, ama kimse sürüleri durduramıyor. Bu çaresizlik içinde, insanoğlunun en bilindik içgüdüsü devreye girdi ve internet kullanıcıları savunma önlemlerini her seferinde aşan sürü posta tehdidini durdurmak için, artık pasif savunma taktiklerini bırakı p saldırıya geçtiler. Lycos’un geliştirdiği bir ekran koruyucusu, 1 Aralık’ta bütün Avrupa’da kullanıcılara açıldı ve Lycos’un “make love not spam” (Türkçesi: spam yollama, seviş) kampanyası ile on binlerce kullanıcı, belirlenmiş önemli sürü posta sunucularına karşı gizli bir silah içeren bu ekran koruyucuyu indirip kullanmaya başladı.

Derin internet duruma el koydu

Ekran koruyucu, sürü posta yollayan sunuculara durmaksızın mesaj göndererek, pazarladı kları ürünler hakkında bilgi istiyordu. Böylece, her mesaja cevap vermek için programlanmış sürü göndericileri, maliyetiyle baş edemeyecekleri kadar büyük veriler göndermek zorunda kalıyor ve sürü posta göndererek kazandıkları gelir anlamını yitiriyordu. Savaşın etkili olması için ekran koruyucusunun geniş çapta kullanılması gerekliydi; dolayısıyla ekran koruyucuyu kuran her kullanıcı, insafsız, kuralsız ve yasa dışı sürü postacılara karşı bu topyekün saldırıda bir mermi atmış kabul ediliyordu. Gerçekten de beklenen oldu ve sürü postacılardan bıkan kullanıcılar kampanyaya o kadar yoğun ilgi gösterdiler ki, aralık ayının ilk yarısında ortaya çıkan veri trafiği sürü postacıları canından bezdirdi ama internet üzerinde güvenlik açıklarını izleyen güvenlik şirketleri de trafiği izleyemez oldular. Sistemler yavaşladı, dünya çapında pek çok servis sağlayıcı, sürü postacılara mesaj gönderen www.makelovenotspam.com sitesine erişimi engelledi ve sonunda Lycos kapalı kapılar ardı nda gerçekleşen baskılara boyun eğip, kampanyayı sona erdirdi. Öyle görünüyor ki Birleşmiş Milletler’in bile çözümünü bulamadığı bu büyük sorunun çaresi bulunmuştu, ama milyarlarca dolar para kazanan sürü postacıların yarattığı veri transferinden pay alan servis sağlayıcılar kadar, reklamlarının kullanıcılara ulaşmasının engellenmesinden hoşlanmayan bir kesim de Lycos’u yıldırmıştı.

Okuyucu Yorumları