Microsoft'un Xbox Series S'i, Sony'nin PlayStation'ını kendi evinde ezip geçti

Sadece tek bir hafta için de olsa, Microsoft'un Xbox Series S'inin PlayStation'ı ezip geçmesi Japonya'da bir şeylerin değişmekte olduğunu gösteriyor olabilir.

Japonya'dan gelen büyük sürpriz: Xbox Series S, PlayStation'ı ezip geçti

Japonya, Microsoft'un oyun donanımı stratejisinde her zaman zayıf halka olarak kalmıştır ve şirket, tüketiciler arasında tam anlamıyla yankı uyandırmayı hiçbir zaman başaramamıştır. Bu yüzden rakiplerine kıyasla genellikle daha kötü satışlara imza atıyor. İşte tam da bu yüzden Xbox Series S'nin geçtiğimiz hafta PlayStation 5'ten daha fazla satış yapması, Xbox markası için oldukça büyük bir başarı olarak kabul edilebilir.

9-15 Mayıs tarihlerindeki donanım satışları, yalnızca Xbox Series S'nin 6.120 ünite sattığını gösterirken, PS5 ve PS5 Digital Edition toplamda 2.693 üniteye ulaştı (Weekly Famitsu aracılığıyla). Xbox Series X, geçtiğimiz hafta sadece 105 adet satarak rakiplerine yaklaşamamış olsa da, yine de 22 adet satan PS4'ü geçmeyi başardı.

Bu, Xbox One'ın Japonya'da piyasaya sürüldüğü 2014 yılından beri görmediğimiz bir durum. Ancak bu değişimin, PS5’in yaşadığı stok sorunlarına rağmen Xbox Series S stoklarının son aylarda büyük ölçüde iyileşmesine atfedilmesi mümkün olabilir.

Bu arada, Nintendo'nun Switch modellerinin üçü de Sony ve Microsoft markalı rakiplerini açık ara geride bırakmış durumda.

Geçtiğimiz haftanın satışları şu şekilde:

  • Switch OLED – 35,868
  • Switch – 20,443
  • Switch Lite – 9,011
  • Xbox Series S – 6,120
  • PS5 – 2,240
  • PS5 Digital Edition – 453
  • New 2DS LL – 235
  • Xbox Series X – 105
  • PS4 – 22

Microsoft'un Japonya'da ciddi bir rekabete girmek için yapması gereken daha çok şey var. Mart ayında Japonya'da Xbox'ın 20. yıldönümünü kutlayan Weekly Famitsu, Microsoft'un son yirmi yılda yalnızca 2,3 milyon Xbox konsolu sattığını doğruladı. Xbox, Asya pazarında hiçbir zaman iyi bir sonuç alamamış olsa da, tek başına Xbox 360'ın bu sayının 1,6 milyonunu oluşturması teselli olabilir.

Yine de Microsoft, işlerin değiştiği konusunda iyimser görünüyor. Geçtiğimiz yılın Haziran ayında bir röportajda konuşan Xbox'ın Asya bölgesi başkanı Jeremy Hinton, "Japonya'da talebin kesinlikle arttığına şüphe yok ve görebildiğim verilerde, geçmişte Xbox konsollarına hiç sahip olmamış kişiler tarafından satın alınan konsolların yüzdesinin gerçekten yüksek olduğunu görüyorum" demişti.