YouTube mu, Netflix mi, bir başkası mı? En çok hangi akış hizmeti izleniyor?

Yaz aylarında akış hizmetlerinin izleyici sayısında artış yaşandı. Peki ama en çok hangi akış hizmeti izleniyor? İşte en çok izlenen 10 akış hizmeti.

YouTube mu, Netflix mi, bir başkası mı? En çok hangi akış hizmeti izleniyor?

Nielsen’in son raporuna göre, akış izleyiciliği Temmuz ayında yeni rekor seviyesine ulaşarak geleneksel TV platformlarını bir kez daha geride bıraktı. Karasal TV ve kablolu TV izleme oranlarının sırasıyla %20 ve %29,6 paya sahip olurken, ay boyunca TV kullanımının %38,7’sini internet üzerinden izleme oluşturdu. Nielsen’in çocukların yaz tatiline atfettiği Haziran ayındaki artış, akış hizmetlerinin izleme payının en az %6’sı gibi bir fark ile diğer tüm TV platformlarını geride bırakarak bir trendi tekrar gösterdi.

Nielsen’in söylediğine göre, 2 ila 17 yaş arası çocuklar için “artan kullanımlarının %90’ını geleneksel olmayan TV seçenekleri oluşturuyor” ve 2 ila 11 yaş arasındaki çocuklar için bu artışın %62’sini akış oluşturuyor. Ancak, bu yaz mevsiminde yetişkinlerin Netflix, Tubi ve diğer hizmetlere yönelmesiyle birlikte, TV izleyenler sadece çocuklar değil.

Bu yaz mevsiminde YouTube, Haziran ve Temmuz aylarında en üst sırayı aldı ve en çok kullanılan akış hizmeti olmayı başardı. Tubi ve Roku gibi ücretsiz yayın hizmetleri de listede yerlerini aldı. Temmuz ayında en çok izlenen ilk 10 platform listesinde, Paramount Plus ve Roku Channel platformlarının Haziran ayına göre yer değiştirdikleri görülüyor. Peki ama en çok izlenen akış hizmeti listesinin ilk 10 sırasındaki isimler nasıl sıralanıyor?

En çok izlenen akış hizmetleri (Temmuz 2023)

  • 1 - YouTube
  • 2 - Netflix
  • 3 - Hulu
  • 4 - Prime Video
  • 5 - Disney Plus
  • 6 - Max
  • 7 - Tubi
  • 8 - Peacock
  • 9 - Roku Channel
  • 10 - Paramount Plus

Prime Video’da Jack Ryan, Disney Plus’ta Bluey ve Netflix’te Suits gibi programların artışa katkıda bulunmasıyla, yeni çıkanlar ve çocuklara yönelik programlar yayın hizmetlerini zirveye taşımaya yardımcı oldu. Nielsen, YouTube, Netflix ve Prime Video olmak üzere üç hizmetin “tüm zamanların en yüksek” konumuna ulaştığını da söylüyor.