YouTube, içerik üreticilerin videolarına en uygun başlığı seçmelerini kolaylaştıran test özelliğini daha geniş bir kitleye açtı. Temmuz ayında küçük bir kullanıcı grubuyla denenen bu araç, artık gelişmiş özelliklere sahip tüm içerik üreticilerinin kullanımına sunuldu. Böylece videoların izlenmesini artıracak en etkili başlığı bulmak çok daha kolay hale geliyor.
Başlık ve küçük resim birlikte test edilebiliyor
YouTube Studio içinde daha önce sunulan küçük resim testi aracına ek olarak, artık başlıklar da test edilebiliyor. İçerik üreticileri bir video için üç farklı başlık veya başlık–küçük resim kombinasyonu yükleyebiliyor. YouTube bu seçenekleri iki hafta boyunca izleyicilere eşit şekilde gösteriyor ve hangisinin daha fazla izlenme süresi getirdiğini analiz ediyor.
Kazanan kombinasyon otomatik olarak uygulanıyor
Test süreci sonunda izlenme süresi bakımından en iyi performans gösteren kombinasyon “kazanan” olarak işaretleniyor ve video için otomatik olarak uygulanıyor. Eğer sonuçlar net değilse, yüklenen ilk başlık ve küçük resim kombinasyonu varsayılan olarak seçiliyor.
YouTube ayrıca içerik üreticilerinin test sonuçlarını dikkate almak zorunda olmadığını belirtiyor. Üreticiler isterlerse başlık ve küçük resmi manuel olarak seçmeye devam edebiliyor.
Hangi videolarda kullanılabilir?
Bu özellik yalnızca masaüstü sürümde kullanılabiliyor. Ayrıca:
-
Uzun formatlı herkese açık videolarda,
-
Canlı yayın kayıtlarında,
-
Podcast bölümlerinde
başlık veya küçük resim testleri yapılabiliyor. Ancak “Yetişkinlere Özel” veya “Çocuklara Özel” olarak işaretlenen videolarda test özelliği kullanılamıyor.