Windows 11'de oyun oynamak, 2026'da daha de keyifli olacak

Elde taşınabilir cihazlar için tasarlanan Xbox FSE arayüzünün yakında geleneksel bilgisayarlara ve 2’si 1 arada cihazlara yayılması bekleniyor. Microsoft, DirectX Raytracing 1.2 (DXR 1.2) gibi teknolojilerle görsel kaliteyi artırırken, Bluetooth LE Audio sesi iyileşiyor.

Windows 11'de oyun oynamak, 2026'da daha de keyifli olacak

2025 yılının sonuna yaklaşırken Microsoft, hem geleneksel bilgisayarlarda hem de ASUS ROG Xbox Ally gibi elde taşınabilir cihazlarda oyun deneyimini nasıl iyileştirdiğini özetleyen bir açıklama yaptı. Şirket, Windows 11'de oyun oynamanın bu yıl çok daha hızlı, taşınabilir ve görsel olarak etkileyici hale geldiğini iddia ediyor.

Bu iyileştirmelerin bir kısmı, ASUS ve AMD gibi devlerle yapılan iş birlikleri sayesinde yenilikçi elde taşınabilir donanımlar geliştirilmesiyle mümkün oldu. Ancak Microsoft, temel yazılım ve sistem düzeyinde de önemli geliştirmeler yaptı.

2025’te oyun deneyimini değiştiren iyileştirmeler

Microsoft, oyun ekosistemini güçlendirmek için birkaç önemli alanda ilerleme kaydetti. Öncelikle, elde taşınabilir konsollar için özel olarak tasarlanan Xbox Tam Ekran Deneyimi (Xbox FSE) kullanıma sunuldu. Ayrıca, Gelişmiş Gölgeleme Dağıtımı (Advanced Shader Delivery - ASD) sayesinde oyunların yüklenme süreleri kısaldı ve görsel performans arttı.

Sistem düzeyinde de önemli performans artışları sağlandı. Arka plan iş yükü yönetimi, güç ve zamanlama iyileştirmeleri gibi sistem davranışları optimize edildi, ayrıca sürücüler güncellendi ve grafik yığını konusunda iyileştirmeler yapıldı. Yeni nesil grafikler için ise ışın izleme teknolojisinin gelişmiş versiyonu olan DirectX Raytracing 1.2 (DXR 1.2) ve geleceğin görsel teknolojisi olan Nöral Görüntüleme (Neural Rendering) ile daha gerçekçi görsellerin yolu açıldı.

Arm tabanlı Windows cihazları için de iyileştirmeler geldi. Xbox PC uygulamasıyla yerel oynanış (Insiders programında) ve yerel anti-hile desteği gibi özellikler eklendi. Son olarak, Bluetooth LE Audio teknolojisindeki gelişmeler sayesinde kablosuz kulaklıklarda gecikme azaldı ve ses deneyimi iyileşti.

2026 için büyük planlar

Microsoft, 2025'te atılan bu temellerin üzerine 2026'da daha büyük yenilikler eklemeyi amaçlıyor. Elde taşınabilir cihazlar için geliştirilen Xbox FSE’nin erişilebilirliği artırılacak. Ayrıca bu özellik, geleneksel bilgisayarlar ve 2’si 1 arada cihazlar gibi daha fazla form faktörü için de kullanıma sunulacak. Benzer şekilde, ASD de ROG Xbox Ally gibi elde taşınabilir cihazlarda daha fazla oyunu kapsayacak şekilde genişletiliyor.

En önemli gelişme ise yapay zeka alanında bekleniyor. Başlangıçta sadece Snapdragon X işlemcili Copilot+ bilgisayarlarına özel olan yapay zeka destekli yükseltme teknolojisi Auto Süper Çözünürlük (Auto SR), AMD’nin Ryzen AI NPU’su ile çalışan ROG Xbox Ally X’e genel önizleme olarak geliyor.

Microsoft, gelecekte daha fazla performans avantajı sözü veriyor ve Windows’u oyunlar için en iyi seçenek yapma taahhüdünü yineliyor. Şirket, arka plan iş yükü yönetimi, güç ve zamanlama iyileştirmeleri, grafik yığını optimizasyonları ve güncel sürücüler gibi oyun için en önemli sistem davranışlarını iyileştirmeye devam edeceklerini belirtti.