Renault'nun yeni elektriklisi Twizy testte!

Renault'nun ilginç tasarımıyla göreni şaşırtan elektrikli otomobili Twizy'yi test ettik...

Oynat Renault Twizy'yi test ettik! Yine bir yol testi ile karşınızdayız. Bu sefer konuğumuz şehir için ulaşıma farklı bir bakış açısı getiren Renault Twizy.

Sıra dışı testleri ile Türkiye'deki teknoloji sitelerinden ayrılan CHIP Online olarak bu sefer karşınıza 26 Haziran 2014 tarihinde Türkiye'de de satışa sunulacak olan Renault Twizy ile çıkıyor. Renault Twizy  sadece bir konsept denemesi mi, yoksa aslında ulaşım konusunda yepyeni bir dönemin habercisi mi? Hiç vakit kaybetmeden bu soruların yanıtlarını bulmaya çalışacağımız Renault Twizy testimize izleyin, buna siz karar verin!

Bir bakışta Renault Twizy

Renault Twizy tamamen elektrikli bir ulaşım aracı. Araca iki taraftan da girebiliyorsunuz, zira bu araçta arka arkaya yerleştirilmiş iki koltuk bulunuyor. Dışarıdan bakıldığında ufak görünen bu koltuklar aslında rahatça oturulabilecek kadar ergonomik tasarlanmış. Ancak elbette bu koltuklardan bir binek aracının konforunu beklemiyoruz, zira kullanılan malzeme oldukça sert. Bunun nedeni de aracın dışarıya tamamen açık olması. Gördüğünüz gibi iki ufak kapısı bulunuyor, ancak bunlar aracın içinden dışarı bir şey düşmesin diye tasarlanmış, zira camları bulunmuyor. Kış aylarında üşümemek için fermuarla kapatılan birer camı var, bunu da bir dipnot olarak ekleyelim.

Sürücü Renault Twizy'nin tam ortasında bulunuyor. Ön panelde şarj göstergesi, hız göstergesi, ileri – geri göstergesi ve klasik kilometre saati bulunuyor. Normal binek araçlarından alıştığımız korna, sinyal, uzun-kısa farlar, dörtlüler, silecek kolu vesaire de var tabi. Renault Twizy açık bir araç olduğu için araçta müzik sistemi bulunmuyor ancak opsiyonel olarak alabileceğiniz Bluetooth araç kiti var. Zaten artık herkeste akıllı telefon var e müzik arşivimizi yanımızda taşıyoruz. Bu yüzden müzik dinlemek için Bluetooth yetiyor aslında. Ayrıca handsfree telefon görüşmesi yapmak da cabası. Bunun yerine aracın sol torpido gözünde farklı cep telefonlarını şarj edebileceğiniz kablolara yer verilmiş ki bu bence büyük bir artı. Sağdaki torpido gözü ise daha güvenli, zira kontak anahtarı ile kilitlenebiliyor.

 

Renault Twizy normal bir araç gibi kontak anahtarı çevrilerek çalıştırılıyor. Kontak anahtarını çevirdiğiniz ilk önce rutin sistem kontrolleri gerçekleştiriliyor, ne kadar şarj kaldığı kontrol ediliyor. Ondan sonra aracın sol tarafında bulunan D, R ve N düğmeleri ile aracın ileri veya geri gitmesini sağlayabiliyorsunuz. D'ye aldıktan sonra işiniz aynen bir otomatik araçta olduğu gibi kolay. Gaza basıyorsunuz gidiyor, frene basıyorsunuz duruyor.

Yol performansı

Öncelikle bu tür araçları konforun ön planda tutulduğu binek araçları ile karşılaştırmamak gerektiğini söyleyeyim. Renault Twizy yeni bir ulaşım türünü bizimle tanıştırıyor. Tamamen çevreye duyarlı, sıfır emisyon, çok düşük güç tüketimi ve tamamen sessiz, şehir içinde günlük ulaşımı kolaylaştıran araçlara giden yolda bir öncü olarak değerlendirmeliyiz. Konfor noktasında çok fazla bir şey vaat etmiyor. Süspansiyonları sert, çok hafif olduğu için özellikle bozuk yollarda hoplaya zıplaya ilerliyorsunuz. Dışarıdan ses alma konusuna zaten değinmeyeceğiz, zira bunun her tarafı açık bir araç olduğunu unutmayalım. Ses sistemine yüklendiğinizde dış gürültüyü arka plana atabiliyorsunuz. Ancak düz asfalt yolda kullanmak çok keyifli, zira motor gürültüsü yerine incecik bir zzzzz sesi duyuyorsunuz sadece. Hatta Fransızlar bunu o kadar sessiz bulmuşlar ki ne olur ne olmaz diye gelirken yayaları uyaracak son derece rahatsız edici bir ses çıkartma imkânını da eklemişler. Biz tabi bunu sadece iki saniye kadar kullandık. Elektrikli motor olduğu için torku yüksek, bu da aniden kalkıp rahatça yola koyulabileceğiniz anlamına geliyor. Çok fazla yüklendiğinizde elektrik motorundan canhıraş bir ses çıkıyor elbette ama olsun, o kadar motor sesi de olacak. Aracın torku oldukça yüksek, sıfırdan 45'e çıkmak sadece altı saniye alıyor.

 

Hidrolik direksiyona sahip olmadığı için manevra açısından bir şehir için ATV'si olarak değerlendirebileceğiniz Renault Twizy'nin dört bir yanı açık olduğu için çok sıcak günlerde yolda giderken püfür püfür. Ama dururken biraz sıkıntılı, zira kliması da bulunmadığından çok sıcak havalarda bir motorcunun neler çektiğini rahatça anlayabiliyorsunuz.

 

Renault Twizy gibi bir aracı park ederken herhangi bir sorun yaşamıyorsunuz, istediğiniz yere ters, düz, çapraz, dikine park etmek mümkün. Boyutları konusunda da bir bilgi verelim, genişliği aynadan aynaya 1.40, uzunluğu ise 2.34 metre. Yani en dar yerlere bile rahatça girebilecek boyutlarda. Tüm bunlara ek olarak, kapıları yukarı doğru açıldığı ve istediğiniz tarafından çıkabildiğiniz için en dar yerlere park ettikten sonra bile içine girip çıkmakta sıkıntı yaşamıyorsunuz.

Şarj meselesi

Şarj konusuna gelirsek, Renault Twizy'nin çok hızlı şarj olduğunun altını çizmemiz gerekli. Herhangi bir 220 voltluk prizden şarj olabilen Renault Twizy sıfır şarjdayken 3,5 saatte tam dolu konumuna gelebiliyor. Tam doluyken de ideal olarak 100 km gidebiliyor. Elbette bu kullanım tarzı, yokuşların çokluğu ile değişen bir rakam ama biz testlerimizde ortalama 80-85 kilometreyi rahat rahat gördük. Dahası fren yaparken, yokuş inerken de pillerin kendi kendilerini şarj etme özelliği var, bu da menzile epey katkı sağlıyor. Renault, en zor yol şartlarında bile bu aracın 55 kilometreyi rahatça göreceğinin altını çiziyor. Standart, her yerde bulunabilen bir 220 voltluk prizden şarj edilebildiği için de teorik olarak şarjının bitip yolda kalması diye bir şey söz konusu değil. En kötü durumda bir benzinci, oto yıkamacı veya kebapçıya çekersiniz, bir şeyler yiyip içerken aracınız sizi bir sonraki durağınıza gidecek kadar şarj olacaktır.

Sonuç olarak

CHIP Online olarak test ettiğimiz elektrikli araçlar arasında şehir içi ulaşıma yeni bir konsept getirmesi ile öne çıkan Renault Twizy'yi sizlere ayrıntılarıyla tanıtmaya çalıştık. 13.700 Euro'dan başlayan fiyatı her ne kadar yüksek gibi görünse de Haziranın sonunda piyasaya çıktığında sağda solda daha fazla görme ihtimalimiz olan bu araç daha önceden de altını çizdiğimiz gibi şehir içi ulaşıma farklı bir konsept getirmeyi hedefliyor. Ne kadar başarılı olacağını zamanla göreceğiz. Bir başka testte buluşmak üzere, hoşça kalın, kendinize iyi bakın!

Cenk Tarhan

Okuyucu Yorumları

Toplam 26 Yorum

yollarda böyle elektrikli araçları daha çok görmek dileğiyle

Her 50 km de kebab yemek iyi bir fikir olsa gerek, birde suna koptum... "Basiyorsunuz gidiyor basiyorsunuz duruyor" adamlar yapmis beeee

Tek kişinin ulaşımı için bile 5 kişilik otomobiller kullanmak çok büyük bir israf. Ama bu araç için de 40.000 l çok fazla.

Camının olmaması tüm artılarını yok ediyor.

iyide 3.5 saatte kaç tl elektirik ile doluyor bataryalar ? fiyat yokmu

O paraya çok baba bi motosiklet alınır, 50 km de bir benzincide durmak da gerekmez, 100 km hıza da 3-4 saniyede çıkar, en az 250 km mesafe durmadan, benzin almadan yola devam eder, otobanda da hızımı çok rahat 160 a kadar çıkarırım, tüm bunları 250 CC lik Japon malı bir motor yapmaya yeter de artar bile.

Bu araba israftan başka bişey değil. Zengin hanım kızlarımız laf olsun diye alıp 2-3 defa kullanıp köşeye kaldırmaları kuvvetle muhtemel.

Adamlar elektrikli atv yamış. 40.000 tl istiyo. yok artık

arkadaşlar yoldaşlar romalılar; otomobil firmaları son günlerde medya aracılığı ile elektrikli arabaları övüp övüp duruyorlar, ancak açıklayayım bu karakaş kara gözünüze değil, firmaların bunu yapmasının sadece tek bir sebebi var; firmaların açgözlülüğünden dolayı üretim maliyetini düşürmek! Bu sayede arabalara zamın babasını yapacaklar. Ben bu yazıyı yazıyorum çünkü; elektrikli arabaların reklamı yapılacak diye durum insanlık suçu olmaya gidecek kadar acayip vede gülünmeyecek kadar abuk sabuk fıkralık bir hâl alıyor. Yoldaşlar üstüne basa basa söylüyorum ki; elektrikli arabalar hiçbir şekilde çevreci değil: 1. Elektrikli arabaların motoruda karbon salınımı yapıyor (kaynak: National Geographic) evet elektrikli arabaların ürettiği karbon salınımı benzinli arabalardan az olabilir belki ancak aralarındaki farkın; dağlar gibi büyük bir fark olmadığını da belirteyim 2. Basın desteği ile; elektrikli arabalar şöyle çevreci böyle çevreci yupi havaları oluşturulsa da üretilen elektriğin nükler tesislerde üretildiğini gözden kaçırmak nasıl bir saçmalıktır? (herhalde bu arabaların cep telefonunuz seviyesinde elektrik tüketeceğini düşünmüyorsunuz?). Gelelim diğer palavraya elektrikli arabalar yeni bir teknoloji değil hatta elektrikli arabanın bizzat kendisi bile yeni değil! Hatta neredeyse benzinli arabadan bile eski, ilk üretim 1884 senesinde : http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car, tabiki günümüzdeki elektrikli arabalar 1884 senesindeki elektrikli arabalardan çok daha gelişmişi, peki bu gelişmişliği neye borçlu biliyor musunuz: çamaşır makineniz buzdolabınızdaki motorun, dizüstü bilgisayarınız cep telefonunuzdaki pilin geliştirilmesine, elektrikli araba alenen günümüzün teknolojisidir, elektrikli arabaya özel bir geliştirme yok. Elektrikli araba rezilliği bitti mi tabiki hayır daha en büyük fiyaskoyu söylemedim bile; haberlerde kullanıcının elinde iken patlayan cep telefonu bataryası yüzünden ciddi hastanelik olması haberlerini sık sık okuyoruz, pekala elektrikli arabalarda cep telefonundaki bu pilin 100 misli daha büyüğünü kullandığını biliyor musunuz? Bu arabaların hiç güneş altında kalmayacağını hep ağaç gölgesine denk gelerek park edeceğinizi düşünüyorsanız kendinizi kandırıyorsunuz. Gelelim elektrikli arabanın kullanıma: bu arabaların kullanımının son derece keyifsiz olduğunu odun gibi gittiğini hiçbir yerde duyamazsınız (bilin bakalım neden), 5. vites programında Tiff Needell isimli ünlü yarışçıya 300 beygir gücündeki spor elektrikli arabayı verdiler adam yarış pistinde kullandı. Tiff Needell `in elektrikli araba hakkındaki yorumu; arabanın kullanımının hiçbir halta benzemediği oldu (sebebi: elektrikli arabaların benzinli dizel motorlar gibi patlama ile güç oluşturmaması, mıknatısa elektrik veriliyor mıknatısta sizi itiyor, gaza abanıyorsunuz sizi daha hızlı itiyor olay bu). Eğer elektrikli arabayı çok daha ekonomik olsun diye istiyorsanız; size sadece avcunuzu yalarsınız diyorum başka birşey demiyorum. Eğer çevre için çok kaygılanıyorsanız araba satın aldığınızda 20-30 tane ağaç dikin (ağaç dikmeye üşeniyorsanız bağış yapın Tema vakfıda yapar) eğer Ferrari Porsche Lamborghini sahibi iseniz 100 ağaç dikin arabanızın ürettiği karbon salınımı %0`a düşecektir. Birşeyin yalan palavra olduğu atılan bir kazık olup olmadığını nasıl anlarsınız: elektrikli arabaların motorunun hiç ses çıkarmadığı öyleki yapay ses cihazı gerektiği medya aracılığı ile açıklandıktan sonra kullanıcıların sessiz araba ve yapay ses cihazına burun kıvıraması üzerine; yoo aslında elektrikli arabaların sesi çıkıyor elektrikli arabanın motorunun kendine has harika bir sesi olduğunu şeklinde döndürülen açıklamalardan! ben uyarayım da sonra "ben bu kazığı nasıl yedim" diye hayıflanmanıza mazeret bulamazsınız!

@22 Haz 2014 16:37 Başka bir nükleer karşıtı "yoldaşımız" burada. Heryerde söylüyorum burda da dile getireyim: Nükleer enerji üretimi düzgün yapıldığı takdirde şu an ülkemizdeki en yaygın enerji üretimi şekillerinden(HES, termik santral) çok daha temiz ve çok daha çevreci bir enerji üretim yöntemidir ve nedense her seferinde Türklerin bu ciddiyette bir işi beceremeyeceği konusunda çok acımasız yorumlarla karşılaşıyoruz. Öncelikle bu yorumları art niyetli bulduğumu belirteyim. Ayrıca İTÜ elektrik mühendisliği öğrencisi olan şahsım, bölüm arkadaşlarım ve müstakbel elektrik mühendisi meslektaşlarım adına bu yorumları bize yönelik hakaretler olarak görüyorum. Çünkü o nükleer tesislerde muhtemelen hep biz çalışacağız. Türkiye'nin en parlak teknik üniversitesinin mezunlarına güvenmeyeceksiniz de kime güveneceksiniz, ben onu soruyorum. Biz mi beceremeyeceğiz bu işi? Eğer bizim bile beceremeyeceğimizi düşünüyorsanız, şu ülkenin en parlak gençlerine bile biraz olsun güveniniz yoksa sizin bu millete olan inancınız tükenmiş demektir. Ama pardon yoldaş, benim hatam. Senin ideolojinde millet diye bir topluluğa da yer yoktu.

@25 Haz 2014 00:50 Nükleer enerjiyi savunan arkadaş; bu dediğini Fukuşima`lılara ve Çernobil`lilere anlat! hatayı af etmeyen ve bedeli ödenemeyecek kadar çok ağır olan her şeyi ile tam oturmamış bir teknolojiyi körü körüne savunuyorsunuz! eğer düzgün işletilir isemiş! insanoğlu 100.000 senelik tarihinde; "eğer düzgün yapılırsa" da kaç kere duvara toslamıştır ama kafalar hâlâ aynı! "eğer" lerle olsaydı dünya bambaşka bir yerdi, en azından Çernobil`de şu anda insanlar yaşayabiliyordu ki Çernobil`deki tehlike bizim için dahi geçmiş değil, çünkü aradan 30 sene geçse de bu nükleer tehlike için önemsiz derecede çok az bir zaman dilimi, zira nükleer atığın temizlenebilmesi için 100.000 sene geçmesi gerekiyor. Çernobil`de beton dökülerek önlem alınmış olsa da bir sonraki gün ne olacağını 7 milyar insan içinden bilen bir kişi dahi yok, sorun tekrar ederse anca önlem olarak yine beton dökerler. kimse üzerine alınması lafım meclisten dışarı ancak çözümü tam bulunmamış bir teknolojiyi üstelik tam olarak temizlenmesi 100.000 sene gibi uzun zaman alarak ektreme ağır bedel ödeten ve zaten fazlaca ödetmiş olan bir teknolojiyi kullanmak körü körüne hareket etmektir ve bu ahmaklıktır. Rusya`nın batısı gitti Japonya`nın kuzeyi gitti, Fransa test amaçlı nükleer bomba patlatıp duruyor (hemde bu testleri turistlerin yüzeceği yerde güney Fransa sahillerinde denizin altında yapıyor üzerine beton döküyorlar), bu nükleer felakette ülkenin etrafındaki ülkelerde zarar gördüğünü göz önünde bulundurarak hatırlatırım Jüpiter büyüklüğünde bir gezegende yaşamıyoruz! ayrıca yazımı dikkatle tarafsız okuyanlar elektrikli arabada nasıl bir dalavere döndüğünü görebiliyor!

10 bin tl yapsınlar herkes alır şu hali ile doğandan daha az konfor sunuyor

O deyilde pili bitti diyelim yada pili boşver pili at. Jeneratör bağlasak buna nasıl gider?

ekonomik olup olmaması para ile alakalı bence, eğer bugün araba yakıtını dışarıdan ithal etmek yerine kendi doğal kaynaklarınla ürettiğin elektrikten karşılıyorsan bu daha karlıdır. karbon emisyonu, enerjinin verimli kullanılması kadar önemli bir mesele değil çünkü akaryakıt enerjisinin çok az bir kısmı motorda işe dönüyor.

@24 Haz 2014 01:18 ülkende üretilen elektriğin doğalgazla üretildiğinden bi haber yazmışsın, kaldı ki elektrikli araba geldikten sonra yine bulgaristan` dan elektrik alacak duruma gelirsin!

@22 Haz 2014 16:37 Orta Çağ kilisesi gibisin evet elektrikli arabaların eksikleri olduğu doğrudur ama bu daha da gelişmeyeceği anlamına gelmiyor. Bırak işte tıkama yolu da daha çevre dostu araçlar ortaya çıksın. Bu arada eğer bir gün elektrikli araba alacak olursam bu Tesla Model S'ten başkası olmaz.

@24 Haz 2014 13:33 orta çağ kilisesi gibi bir davranış içersinde olabilmem için herşeyi ile faydalı bir teknolojiyi kötülemem gerekirdi, peki öyle mi, tabiki hayır! burada yararından çok zararı olan bir teknolojiden bahsediyoruz, bir teknolojinin hayata geçirilmesi için her yönüyle yerine oturtulması gerekir, elektrikli arabasız bile dünyada en büyük sorunlarında başında enerji sorunu geldiğinden çözüm için nükleer tesis inşaatına yapılan protestoları görmezden gelmeniz düşündürücü. elektrikli araba faydalımı hayır değil sanki faydalı gibi (sanki ve gibi kısmını üzerine basa basa vurguluyorum neden böyle dediğimi anlamanız için önceki yazımı dikkatle okuyunuz) elektrikli arabanın tek faydası araba üreticilerine ve enerji sorunun çözümünde işin kolayına kaçmaya yeltenen politikacılaradır! yoksa 130 senedir otomobil fabrikalarının deposunda örümcek ağı kaplamış eski püskü teknolojiyi çat böyle önümüze böyle sermezlerdi. ;) (daha açık nasıl yazayım?). abartıldığı kadar faydalı olmayan aslen hiçbir özelliği olmayan ruhsuz araba görünümlü çöp için kendinizi paralıyorsunuz! son olarak: önceki yazımda bu konudaki önemli bir palavrayı acele ile yazdığım için atlamışım: "içten patlamalı motorlu araçlar fosil yakıt tüketiyor 50 sene sonra fosil yakıt tükenecek", öncelikle rusya birkaç sene önce bulduğu petrol rezervinden çıkarılan günlük petrol oranı ırak`ın sahip olduğu toplam petrol kadar, ama artık bunun hiç önemi yok çünkü artık yapay yollardan benzin dizel uçak yakıtı üretmenin yolu bulundu (istediğiniz akaryakıt herneyse sorunuz üretilebiliyor) hemde daha şimdiden üretmenin birkaç yöntemi var eee teknoloji ilerliyor tabi! ;) siz daha 130 sene önceki geri teknolojiyi geleceğin teknolojisi zannetmeye devam edin!

40 bin tl fiyatı bu araba için fazla. fiyatı geçtim. araba komple kapanmalı. cam bölmeleri için diyorum.

Bataryasının ömrü bittiginde arabanın yarısı fiyatına yenilenir o piller

13.700 euro vergilerle 100 bin tlyi bulur. çok çok çok pahalı. yani 100 bin tl olmasa da 70 bin civarında olsa bile çok pahalı. değmez...

insanlar hem arabalarla cevreyi zehirlemek istemiyorlar hem elektrikli arabayI cok pahalIya satIYORLar, sat bakalIm 5 bin 10 bin tl-ye insanlar nasIl aLIYor

Pahalı olmaz ise gayet güzel bir ürüne benziyor. Yani açıkçası alasım geldi ama fiyatı makul değil şu an için... ..::EC::..

@30 Haz 2014 08:19 40.000 TL diyorlar :)

Eğer elektrikli araçların performans veremeyeceğini düşünüyorsan cevap: "Tesla X"... Herhalde 4,5 saniyede 100 km'ye çıkan bir SUVun da seni "hızlı itmediğini" söylemezsin. Sonuçta SUV sınıfındaki araçlar için dünya rekoru :) Geri kalanı ile elektrikli araçlar karbon salınımını engellemekten ziyade şehirlerden santrallere ve reaktörlere yönlendiriyorlar doğrudur, elektrikli araçlarla beraber insanlığın çevreci enerji kaynaklarına yönelmesi de gerekir. Ayrıca elektrikli araçların yeni bir şey olmadığı, hatta ilk kullananlardan birinin II. Abdülhamit Han olduğu da doğrudur, fakat günümüzdeki araçların yeni teknolojiler sayesinde gelişmesini eleştirmek yanlıştır, tabi ki teknolojiler birbirinden faydalanacaktır, yoksa elektrikli araçlar için yeni ve üstün bir pil teknolojisi bulsalar sence cep telefonlarımız ve laptoplarımız da o teknolojiye geçmez mi? Bu durumda cep telefonlarımızı eleştirmemiz mi gerekir: "Geliştirilmiyorlar, halihazırda bulunmuş teknolojilerden yararlanıyorlar" diye... Bir de, pillerin patlama ihtimali olduğu da doğrudur fakat sence bir Li-Ion pilin patlama ihtimali bir akaryakıt deposunun patlama ihtimalinden daha mı fazladır? Eğer öyleyse yıllardır satılan Tesla'larda neden bir tane bile vaka yaşanmış değil? Bunu biz düşünüyoruz da adamların koca AR-GE'leri düşünmüyor mu? Yani sırf bunun gibi şeyler yüzünden elektrikli araçların yerden yere vurulmaması gerektiği görüşündeyim, sadece; "elektrikli araçlar süper laaan" nidalarıyla elektrikli araç fiyatlarının fırlamasına karşı çıkılmalı, yoksa benim önüme tüm araçları serseler ve "kullanacaksın, satman yasak" deseler (Amerika fiyatları ile) 1 milyon dolarlık Hennessey Venom GT ya da Bugatti Veyron yerine 120.000 dolarlık Tesla X'i tercih ederim.

@01 Tem 2014 12:10 "aşk ihtiras şehvet duygu hepsi bu filmde var!" eski filmlerin fragmanlarında seyirciye böyle seslenirlermiş, bunu belirttim çünkü sizin yazınızda da: -sansür- sansür- sansür -sansür- herşey sizin bu yazınızda var! (yanlış anlaşılmasın sansürlenen yerlerde küfür veya hakaret yoktu günlerdir defalarca yayınlanması için yazı gönderildiği halde chip online yazıyı yayınlamama konusunda gösterdiği hırs karşısında bende en ufak bu eleştiriyi bile sansürleme yöntemini denemek zorunda kaldım) öncelikle lütfen bu sitede birine cevap yazacağınız zaman altta yanıtla linkine tıklayınız, bu sayede hem cevap verdiğiniz hemde diğer okuyucuların sizin kime cevap yazdığınız anlaşılır, ancak böyle davranışla ; sadece cevabı görünen yazıda okuyucuların cevap yazılan yazıyı okumaya üşenmeleri beklentisinden zeytinyağı gibi üstte çıkmaya mı sığınıyorsunuz? gelelim cevaba diyeceğim diyemiyorum sizin bu yazınızdaki davranışınızı şu örneğe benzettim; rüşvetle satın alınmış bir savcı var yürrütüğü iş sonuçlanmasın kendisine rüşvet veren yakalanmasın diye görevlileri boş boş işlerle uğraştırıyor. işte sizde böyle boş boş uzun yazmışsınız; verilen bir cevap gibi görünsün diye. aynı yazıları tekrar yazdırarak karşıdakini yıldırma fırıldaklığı ile dolu boş vakit hırsızı yazınızla gereksiz yere uğraşıp yazmak yerine yazınızındaki savunma mantığını ancak bu örnek ile açıklayacağım: diyelim ünlü bir görevli var ve onu savunan biri; bu savunan kişi diyor ki; evet yardım kuruluşlarını dolandırmış olabilir ama bu davranışı onun ahlaksız biri olduğunu göstermez!!?? benim dedimi onaylayarak evet doğru diyorsunuz ama ama sanki doğru değilmiş gibi aynen devam etmişsiniz yada bu onayladıklarınız sorunlar sanki kendiliğinden buharlaşacakmış gibi bir kafada yazı karalamışsınız!? :S internet aleminde bunu da gördük! birde ar-ge uzmanları sanki bunu akıl edemiyor mu? bu sorunu çözemezler mi? gibi tahminlerle haklı görünmeye çalışmaya yeltenme uyanıklığı ; bir cevap değildir, sizde takdir edersiniz herhalde: cevaplar tahmine dayalı soyut değil somut olmalıdır! gelelim içi balon gibi içi boş yazınızdan arta kalanlara yani çarpıtmalarınıza: Tesla X'de birtane bile pil patlama vakası yaşanmadı demişsiniz? kaç kişi Tesla araba kullanıyor ki? !!?? :S pil patlamaları ile akar yakıt patlamalarını bir tutarak durumu aynı göstermeye çalışmışsınız! evet efendim; bir Li-Ion pilin patlama ihtimali bir akaryakıt deposunun patlama ihtimalinden daha fazladır! akaryakıt patlaması olması için sizin güvenlik için belirlenmiş kuralları çiğnemeniz gerekir. National Geographic ve Discovery Channel da kaç kere; silahla tam dolu otomobil deposuna ateş ettiler hiçbirşey olmadı hatta bir tanesinde M16 ile yaylım ateşi açtılar olan tek şey; depodaki mermi deliklerinden benzin yere aktı. pil patlamasına gelelim siz istediğiniz kadar kurallara uyun o pil patlaması olasılığı her zaman vardır..... bak kardeşim sen alenen işi anlamamaya görmezden gelerek zeytin yağı gibi üstte çıkmaya çalışıyorsun elektrikli araba kullanımı hakkında yazdığımı komple görmezden gelmiş işi sadece üstte çıkarabileceğin kısmına odaklanacak şekilde çarpıtmışsın (bir akıllı sensin bizse....) işi araba hızlanma süresi ile dar alanda tutuyorsun utanmazlık ibresini de ortalık yerinden çatlatıyorsun, araba hızlanma süresinden kim bahsetti ki sen konuyu ona getirdin? bahsettiğim yarışçı Tiff Needell`e zaten verilen Tesla veya o ayarda bir araçtı, ve bu aracı kullanmanın 200 yaşında bir kadınla sevişmek gibi olduğunu yani hiçbir halta benzemediğini açıklıyor, bu arada Tiff Needell Formula 1 plotluğu da yapmış 62 yaşında ve hâlâ yarış aracı kullanıyor, sizin doğduğunuzdan bu yana aldığınız nefes kadar yarış aracı kullanmış deneyimli bir yarış plotu ve o Tesla kullanmış beş para etmez derken sen gelmişsin burada Tesla kullanmadan bize Tesla aracını övüyorsun!? sizin Tesla X'i tercih etmeniz sadece sizi bağlar, ne yani sırf siz Tesla X'i seviyorsunuz diye bizde mi kullanmak zorundayız?

Camlarının açık olmasından dolayı bu aleti ya parçalarlar yada çalıp götürüler. Türkiyede kullanmak için bu araca cam koymak lazım birde klima olsa güzel araç. Özellikle büyükşehirlerde işe gitmek için o kadar kişi aracına tek kişi biniyor ki fiyatı düşük olsa ve bunu alsalar biçok insan çok rahat eder. Büyükşehirlerde bu aracı alan rahat eder. Fiyat politikalarına göz atmaları lazım. Bu araç en fazla 20bin eder.

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir