Xiaomi, 2023 Yılı Dönem Sonu Kârını Açıkladı

Xiaomi, 2023 yılı düzeltilmiş net karını açıkladı. Açıklanan rakamlara göre, grubun toplam geliri 271 milyar RMB olurken, düzeltilmiş net kar yüzde 126,3 oranında artarak 19,3 milyar RMB'ye ulaşmış durumda.

Xiaomi, 2023 Yılı Dönem Sonu Kârını Açıkladı

Xiaomi, 31 Aralık 2023'te sona eren yıla ilişkin denetlenmiş konsolide sonuçlarını açıkladı. 2023 yılında grubun toplam geliri 271 milyar RMB olurken, düzeltilmiş net kar yüzde 126,3'lik bir artışla 19,3 milyar RMB olarak açıklandı.

Xiaomi, düzeltilmiş net kardaki artışın beklentilerin oldukça üzerinde gerçekleştiğini ve grubun borsaya kote olmasından bu yana görülen en yüksek ikinci kârlılık seviyesi olduğunu belirtiyor. Verilerin devamında, Akıllı Elektrikli Araç ve diğer yeni girişimlerin giderlerinin 6,7 milyar RMB'ye yükseldiği görülüyor. Ayrıca 2023'ün 4. çeyreğinde, Xiaomi'nin toplam gelirinin iki çeyrek üst üste artarak yıllık yüzde 10,9 artışla 73,2 milyar RMB'ye ulaştığı ve düzeltilmiş net karının yüzde 236,1 artışla 4,9 milyar RMB'ye yükseldiği dikkat çeken veriler arasında.

2023 yılı, Xiaomi'nin "İnsan × Araba × Ev" olarak genişletilen akıllı ekosisteminin hayata geçirildiği ilk yıl oldu. İş performansı açısından, 2023'ün ilk yarısında kar artışı hızlanırken, yılın ikinci yarısında 3 aylık gelirlerde toparlanma olduğu görülüyor. Ekosistem gelişimi tarafında ise Xiaomi yeni işletim sistemi Xiaomi HyperOS'u tanıttı ve Xiaomi Elektrikli Araç Teknoloji Lansmanı etkinliğini düzenledi. Grubun ekosistem portföyüne ekleyeceği Xiaomi SU7 Serisi ürün lansman etkinliğinin ise 28 Mart 2024 tarihinde yapılması planlanıyor.

Veriler gösteriyor ki; akıllı telefon segmentinde, Xiaomi'nin küresel satışları 2023 yılında yaklaşık 145,6 milyon adede ulaşırken, yıllık akıllı telefon geliri 157,5 milyar RMB'ye ve brüt kar oranı yüzde 14,6'ya ulaşmış durumda. Canalys'in aktardığına göre Xiaomi, dünya genelinde üst üste üç yıl boyunca en çok akıllı telefon satışı gerçekleştiren 3. şirket. 2023'ün 4. çeyreğinde, grubun küresel akıllı telefon satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23,9 artışla 40,5 milyon adede ulaşmış durumda.

2023 yılında, şirketin Çin'deki akıllı telefonlarının ortalama satış fiyatı bir önceki yıla göre yüzde 19'un üzerinde artış gösterdi. Üçüncü taraf verilerine göre, Xiaomi'nin Çin'de 4.000-6.000 RMB fiyat segmentindeki akıllı telefon satışlarındaki pazar payı, 2023 yılında bir önceki yıla göre 9,2 puan artarak yüzde 16,9'a ulaştı. Aynı fiyat segmentindeki satış sıralaması 4. çeyrekte 1 numaraya yükseldi. Çin'de Xiaomi'nin premium akıllı telefon satış oranı, grubun yıl içindeki toplam akıllı telefon satışlarının yüzde 20'sinden fazlasını temsil ediyor.

Canalys'e göre, 2023 yılında Xiaomi akıllı telefon satışları açısından dünya genelinde 51 ülke ve bölgede ilk 3'e, 65 ülke ve bölgede ise ilk 5'e girdi. Akıllı telefon satışları açısından Xiaomi Orta Doğu'da 2. sırada yer alırken, Latin Amerika, Afrika ve Güneydoğu Asya'da 3. sırada yer aldı.

2023 yılında Xiaomi'nin IoT ve yaşam tarzı ürünlerinden elde ettiği gelir 80,1 milyar RMB olarak açıklanırken, brüt kar marjı yüzde 16,3 olarak açıklandı. 31 Aralık 2023 itibarıyla, Xiaomi'nin AIoT platformundaki bağlı IoT cihazlarının sayısı bir önceki yıla göre yüzde 25,5 artışla 739,7 milyona ulaştı ve AIoT platformuna bağlı 5 veya daha fazla cihaza sahip kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre yüzde 25,3 artışla 14,5 milyona ulaştı. Grubun Mi Home Uygulamasının aylık aktif kullanıcı sayısı ise Aralık 2023'te 85,8 milyon olarak belirtiliyor.

All View Cloud'a göre Xiaomi, 2023 yılında TV satışlarında dünya genelinde ilk 5 arasında yer aldı. Belirtilene göre Xiaomi, gelirlerini bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 40 artırdı. Xiaomi'nin küresel tablet satışları ise bir önceki yıla göre yüzde 50'den fazla artarak 5 milyon adedi aştı. Xiaomi'nin yurtdışı pazarlardaki yıllık tablet satışları da bir önceki yıla göre 2 katına çıktı. Canalys'e göre Xiaomi, 2023 yılında giyilebilir bant satışları açısından hem Çin'de hem de küresel pazarlarda 2. sırada yer aldı. TWS kulaklık satışlarında ise Çin'de 2. sırada yer aldı.

Ayrıca Xiaomi, 2023 yılında 2020-2030 yıllarına yönelik yeni hedeflerini açıkladı. Grup, ana temel teknolojilere sürdürülebilir yatırımlar yapmayı planladığını ve küresel en son teknolojilerin gelişen alanında lider olmayı amaçladığını belirtiyor. 2023 yılında Xiaomi'nin araştırma ve geliştirme harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 19,2 artışla 19,1 milyar RMB'ye ulaşmış durumda.