Yeni bir araştırma, elektrikli araçların sınıfta kaldığını gösteriyor

Consumer Reports'un ankete dayalı verilerine göre, elektrikli araçlar ve plug-in hibritler, içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla çok daha fazla sorun yaşıyor.

Yeni bir araştırma, elektrikli araçların sınıfta kaldığını gösteriyor

Consumer Reports, araç güvenilirliğine ilişkin kapsamlı bir sıralama yayınladı ve sonuçlar, elektrikli araçların ve plug-in hibritlerin güvenilirliğine gölge düşürdü. Ankete göre elektrikli araçlar benzin ya da dizel motorlu araçlara kıyasla yüzde 79 daha fazla bakım sorunu yaşarken, plug-in hibritler yüzde 146 daha fazla sorunla karşılaşıyor.

Ankette CR'nin üyelerine geçtiğimiz yıl yaşadıkları sorunlar soruldu ve 330.000 araç hakkında veri toplandı. Yayının verileri, birkaç 2024 modelinin yanı sıra 2000'den 2023'e kadar üretilen modelleri de kapsıyordu. CR, gıcırdayan frenler veya yırtık bir iç döşeme gibi nispeten küçük sorunlar ile şanzıman, motor veya EV bataryasıyla ilgili daha büyük sorunlar dahil olmak üzere 20 sorunlu alanı inceledi. Potansiyel sorunlu alanların sayısı türe göre değişiyor: İçten yanmalı motorlu (ICE) araçlarda 17, elektrikli araçlarda 12, geleneksel hibritlerde 19 ve plug-in hibritlerde 20 sorunlu alan bulunuyor.

Yayın bu verileri kendi pist testleri, araç sahibi memnuniyeti anket sonuçları ve güvenlik bilgileriyle birleştirdi. Daha sonra her markaya sayısal bir puan vermek için bunların ortalamasını aldı.

Ankete göre, benzinli ve dizel motorlu araçlara kıyasla yüzde 26 daha az sorunla karşılaşan plug-in olmayan hibrit araçlar iyi puan aldı. Ancak plug-in hibritler (PHEV) aynı puanları alamadı ve geleneksel yakıtla çalışan araçlara göre yüzde 146 daha fazla sorunla karşılaştıkları ortaya çıktı. Düşük puan alan araçlar arasında 100 üzerinden 14 puan alan Chrysler Pacifica ve Audi Q5 yer alıyor. BMW X5, Hyundai Tucson ve Ford Escape'in de aralarında bulunduğu diğer bazı araçlar ise güvenilirlikte "ortalama" puan aldı.

Birçok otomobil üreticisinin 2030 yılına kadar bayileri doldurmayı hedeflediği araçlar olan tamamen elektrikli otomobiller ve SUV'lar vasat ortalama puanlara sahip. Grubun en yeni teknolojisi olan elektrikli pikaplar, belki de şaşırtıcı olmayan bir şekilde ortalama 30 ile daha kötü puan aldı.

Lexus ise elektrikli araç markaları arasında zirveye çıktı. Modellerinden biri hariç hepsi CR'nin derecelendirmelerinde ortalamanın üzerinde veya daha iyi puan aldı. Tek istisna olan NX ise yine ortalama bir puana sahipti. Toyota da CR'nin "anketteki en güvenilir modeller arasında" olarak tanımladığı 4Runner SUV dahil olmak üzere iyi performans gösterdi. Ancak, elektrikli Tundra pikap kötü puan aldı. Ortalamanın üzerinde puan alan diğer elektrikli araçlar arasında Acura'nın RDX ve TLX modelleri yer alıyor.

Bir zamanlar elektrikli araçlarla neredeyse eşanlamlı olan Tesla'nın genel puanı ise orta sıralarda yer alıyor. Bölgesel olarak bakıldığında, Asyalı otomobil üreticileri 63 ile anketteki en yüksek ortalama puanlara sahip şirketler. Avrupalı şirketler ortalama 46 puanla ikinci sırada yer alırken, ABD markaları 39 puanla hayal kırıklığı yarattı.