100 milyon Windows 8 ve gerçekler!

Microsoft 100 milyon Windows 8 sattığını söylüyor. Peki ama gerçekler ne diyor?

  • Levent Öztürk
100 milyon Windows 8 ve gerçekler!

Microsoft, geçen 6 ay içerisinde 100 milyon Windows 8 kopyası sattığına dair bir açıklama yaptı. Peki bu kopyaların kaç tanesi gerçekten kullanılıyor?

"Moor Insights & Strategy" firması analisti Patrick Moorhead, Microsoft'un 100 milyon gibi bir dönüm noktasına ulaştığını duyduktan sonra bu soru ile ilgilenmeye başlamış. 100 milyon noktası hakkında asıl zorluğun, bu sayının ne ifade ettiğini çözmek olduğunu söyleyen Moorhead, "Bu sayı, ne kadar fazla ürünün kullanıldığı anlamına gelmiyor." diyerek konuşmasına devam etti.

Microsoft; bir ürün fabrikadan çıkıp bir tablet, PC ve benzeri bir ürüne yüklendiği zaman veya orijinal ürün üreticisi (OEM) olan bir iş ortağına lisans gönderdiği zaman, o ürünü satılmış sayılıyor. OEM'lere gönderilen lisanslar da bu 100 milyonun önemli bir kısmını oluşturuyor. Microsoft için fabrikadan çıkmış - yani satılmış – olan bu ürünlerin içerisinde, teknoloji marketlerinde yer alan ancak henüz kullanıcıların eline geçmemiş "arada kalan" ürünler de yer alıyor.

Moorhead'in 100 milyon sayısından şüphe duymasının esas sebeplerinden biri de buymuş. Doğru sorunun "Kaç tane Windows 8 PC satıldı ve kullanılıyor?" olduğunu söyleyen Moorhead "Microsoft'tan (konu hakkında) bir bilgi gelmiyor olması kötü bir haber. Eğer iyi bir haber olsaydı, Microsoft şu anda bağırarak herkese bunu duyuruyor olurdu. Microsoft, sayılar altında ezilmek yerine, hiçbir şey söylememeyi tercih ediyor." diyerek açıklamasına devam etti.

Peki ama bu 100 milyon Windows 8'in ne kadarı kullanılıyor? Haberimizin ikinci sayfasında...

 

Peki ama 100 milyonun ne kadarı kullanılıyor?

Moorhead'in aradığı sayı aslında Microsoft'un elinde mevcut. Microsoft'tan Tami Reller'ın yakın zamanda yaptığı açıklamada söylediğine göre aktif edilen PC sayısında "tutarlı bir artış" gözüküyor. Microsoft aktif edilen her ürünü, şirkete ait bir bilgisayar üzerine gelen bir uyarı sayesinde takip edebiliyor.

Kullanılan ürün sayısına Microsoft'un yardımı olmadan ulaşmak her ne kadar imkansıza yakın da olsa, dünya üzerindeki araştırma firmalarının konu hakkında bazı fikirleri var. Kaliforniya'da yer alan analiz şirketi Net Applications'a göre, dünya üzerinde 1.4 milyar Windows PC kulanım halinde. Bu sayı Windows firmasının gelişim bölümünün başında yer alan Julie Larson-Green tarafından defalarca tekrarlanın bir sayı. Tabii ki uyarmak lazım; Net Applications tarafından toplanan bu bilgiler internete bağlı olmayan, yani internet bağlantısı olmayan bilgisayarları içermiyor.

Net Applications'ın topladığı bilgiler ise şöyle: Nisan ayında Windows 8 kullanıcısı oranı yüzde 4.2 idi. Bu sayı; tablet, notebook ve benzeri dokunmatik çalışan, "modern yöntemlerle internete bağlanan" ürünleri içermekte. 1.4 milyarın yüzde 4.2'si ise yaklaşık olarak 58.6 milyona denk gelmekte. Yani, geçen ay içerisinde Windows 8 kullanan sayısı 58.6 milyon.

Aynı hesap yapıldığı taktirde ortaya çıkan Windows XP kullanıcı sayısı: 584.4 milyon. Windows 7 kullanıcısı: 682.2 milyon. Vista kullanıcısı ise 72.5 milyon. Yani halen Windows 8'den yüksek. Hatta 20 yıl önce çıkan Windows NT kullanıcısı sayısı bile 1.7 milyon civarında.

Başka bir deyişle Microsoft için 100 milyon neyi ifade ediyor bilinmez ama dünya üzerinde Windows 8 kullanımı henüz yüksek sayılamayacak bir durumda.

Okuyucu Yorumları

Toplam 44 Yorum

windows 8 tutmadı

@12 May 2013 00:15 yok canım :)

ne farkederki karşılaştırmanın yapıldığı her işletim sistemi yine bir "Windows"... zamanın ilerlemesiyle birlikte eninde sonunda win7 eskiyecek ve yeni bir Windows sürümüne geçilecek. O sırada piyasada win8 mi olur win9 mu olur bilmem ama farketmez... Eğer microsoft hızlı bir geçiş isteseydi win8 i bu kadar erken sürmezdi piyasaya...

daha hala bunları konuşmak için erken. Bence şuzamana kadar en iyi çıkışını yaptı bu zaman aralığında. Önümüzdeki yıl çokdaha farklı olacağını düşünüyorum.

w8li pc almış kullanıcılara üzülüyorum bi zamanlar vistadada aynı şeyi ben yaşamıştım

Windows 8 bir çok değişikliğe gidecek. Henüz tam olarak oturmuş bir işletim sistemi değil. Nitekim vista da aynı şey olmuştu ve ardından windows 7 çıktı. Windows 8 baya bi değişim gösterecek diye düşünüyorum.

windows 8 tutmaz tabi hele bir de sağlam bir linux yapısı yaygınlaşmaya başlar ise o zaman windowsun sonu gelir. Zaten microsoft son dönemler de hep başarısızlığa uğradı. ÖRneğin silverlght,kin,bing gibi projeler hep başarısız oldu ha bir de aslında başarılı olan ama microsftun zorla sonlandırarak başarısız projeler arasına ittiği xna var. Android tabler alanında biraz daha ilerler ise windowsun sonu geldi demektir.

@12 May 2013 07:34 hala bir bitmediniz ona şaşırıyorum ya :)

Microsoft kendi kendini yiyor Windows Xp gibi hafif fakat Windows 7' nin çalıştırdığı her programı ve oyunu çalıştıran bir Windows sürümü çıkarsınlar piyasaya peynir ekmek gibi tüketilir.

@12 May 2013 08:25 aynen win8 i tarif ettin. win7 den daha hafif ve win7 deki bütün programları ve oyunları çalıştırıyor.

@12 May 2013 11:41 Windows Xp ile Windows 8 aynı şey mi? Windows 8 15-20 gb yer kaplıyor Windows Xp ise 2-3 gb yer kaplıyor dolayısıyla Windows Xp hızlı çalışıyor ve sistemi kasmıyor.

@12 May 2013 11:41 Windows Xp taraftarı değilim Windows 8' de driver problemi yaşadım ve başka problemlerle de karşılaştım Windows Xp daha sağlamdı Windows 7 daha da sağlam Windows 7 kullanmaya devam edeceğim.

@12 May 2013 14:26 peki xp nin 2-3gb lık boyutu, win7-8 deki bütün programları çalıştırıp güncel donanımlara ve teknolojilere destek vermesine yetiyor mu?

Win8 bence gayet hoş bir sistem. Win7 den kötü değil , zaten onun geliştirilmiş hali. Ayrıca diğer bütün sistemleri kullandım ve Windows gerçekten kullanıcı dostu diyebilirim. Her sistem gelişsin ki biz de faydalanalım...

@12 May 2013 08:48 Göze hoş geliyor olması ile stabil ve sorunsuz çalışması çok çok farklı şeyler. Malesef bir çok yazılım hatta donanım Windows 8 ile hiç uyumlu değil. Kullanıcı dostu kavramlarımızda malesef biraz farklı. 3-4 tane click ile herşeyin yapılmasımı kullanıcı dostunu pekiştirir yoksa hiçbir sorun yaşatmadan herşeyin yapılabilmesi mi derseniz kesinlike sorunsuz olması.

@12 May 2013 12:16 win8 donanımların çoğunu kendi tanıyor zaten bende sadece thx ses çipini aktif etmedi ona da win8 driver ı olmadığından win7 driver ını kurdum hiç bir problem çıkmadı. hatta win7 de bazı programlarla çakışma yapıp düzgün çalışamayan çip win8 de win7 driver ı ile problemsiz çalışıyor...

Microsoft mobil uygulamalardaki pazara hakim olmak için tüm platformlara ortak bir işletim sistemi yaparak zaten baltayı taşa vurdu. Tamamen ticari kaygı ve yüksek kazanc umarak girdikleri ve Reklam güçleri ile yaptılar güne kadar ki satışlarını. Temel olarak birbirine bu kadar zıt yapılara ortak işletim sistemi olmazın haklılığının kanıtıdır w8 faciası. Yeni çıkan w8 li pc lilere donanım kilitli dayatmalarla vs fazlasıyla tepki toplayıp dünya tüketici haklarından bile ceza yediler. Ve bios tool ile w8 den kurtulmayı zorunlu olarak açtılar.. Neyse zaten Microsoft'un W8 ile büyük hata yaptığını kabul ettiği açıklaması ve yıl sonu tahmin edilen W Blue açıklamasına da şahit olduk..

win8 e atılan tüm yakıştırmalar hep yüzeysel. yok başlat menüsü, yok metro arayüzü, vs. kimse stabilitesine ya da hızına laf edemiyor. sorun win8 de değil kullanıcılarda bence. kimse açık açık diyemiyor biz eski win arayüzünün değişmesini istemediğimiz için sevmedik diye. ama zaten olay şu: dokunmatik özellikli pc var ise win8 mükemmel. yok eğer normal monitörün varsa win7 de en az win8 kadar güncel ve hızlı. ona devam et o zaman. nedir bu Microsoft düşmanlığı anlayamadım ki. Microsoft hayranlığını da anlayamadığım gibi :)

Ben gayet muhteşem buluyorum Windows 8 i. Bütün donanımlara çok iyi uyum sağlıyor ve hız konusundaki 7 ye bin basar. Bir süre kullanmadan kimse farkı göremez. Bence önyargılı davranmayın deneyin.

bende dedim size daha çıkmadan 3. millenium faciası olduğunu söyledim 9 içinde durum aynı olacak MS akıllanmaz artık ubuntu veya open suse devri başladı...

@grezimonk evdeki pc de xp vardı sırf meraktan ubuntu kurdum. 1gb ram i doldurdu mouse bile donarak ilerliyordu gerisini sen düşün... şu an win7 kurulu boşta ram kullanımı 600mb civarı... donanım yetmiyorsa ubuntu falan hikaye şimdiki Linux lar sistemi sömürüyo...

ben hala windows vista home basic kullanıyorum makinem hız olarak çok iyi. windows 8 de aynı 3.parti bir başlat menüsü programı kuracaksınız, açılışta modern ui yi değilde direk masaüstü gelecek şekilde ayarlayacaksınız. o zaman win8 win7den daha iyi olur :) yani demem o ki işletim sistemi kötü değil kullanıcı kötü :) yoksa mümkün olmayan birşey yok.

hızlı bir sistem 8 ay dayanabildiyse bana tavsiye ederim herkeze devamlı program yükleme silme deneme bir sürü işlem yapıyorum çalıştırmadığı pek bir şey yok gibi 64 bit kullanıyorum

Windows 98'den şaşmıcan abi

@12 May 2013 11:41 dos kullan o daha iyi.

Yorumlari anlamiyorum. Vista calismiyordu daka bir hata veriyordu, WIn8 hata vermiyorki. 2 bilgisayara kurdum ikiside cok guzel calisiyor. Performans bakimindan kesinlikle 7 den daha iyi. XP zaten olmus bir sistem, hayatimda bir XP 1 seneden fazla formatsiz kalmadi. 8 gecmeden once 7 bilgisayarimda 3 senedir kuruluydu sorun cikarmadi hiç.

Microsoft aynı fırıldaklığı Windows 7`de de yapmıştı. Windows XP kullanıcıları Microsoft`un işletim sistemini günceleme baskısı oluşturmak amacı ile yapacağı oyunlara karşı önlem için bilgisayarlarını güncellemeye kapatmış olduklarından Windows XP kullanım oranının düşmüş gibi gözükmesi normal. ben Windows XP + Linux kullanıyorum internette sadece Linux kullanıyorum antivirüse gerekte kalmıyor! Windows 7-8`den daha düzgün bir Windows için Windows XP kullanmaya devam, eğer Microsoft akıllanmamakta ısrar edip aynen böyle davranmaya devam ederse Linux kullanımının coşması kaçanılmaz! (yanında da gelsin oyun ve program desteği!) son olarak beğenmiyorsan kullanma diyenlere; bir program satın aldığınızda bu program sadece Windows destekliyor , bu yüzden Windows kullandırmaya zorluyor, sizler neyin kafasını yaşıyorsunuz!

@12 May 2013 11:57 Linux daha kararlılık konusunda çok fırın ekmek yemesi lazım.Hala xorg.conf düzenlemesi gerekiyor ekran kartı sürücüsü yüklemek için.Buda baya baya uğraştırıyor heleki ATI olanları switch yada optimus ekran kartı teknolojisinin kullanılamıyor olmasını söylemiyorum bile.Onun haricinde Linux donanımları iyi tanıyor.

Linux' u parası olmayanları düşündüğü için seviyorum.

Adamların CEO su Windows8 iyi olmadı özür dileriz yıl sonu Windows Blue çıkarıp telafi etmeye çalışacağız dedi. Daha nesini savunuyorsunuz Windows 8'in. 3 tane süslü ve dokunmatik geçişli menü ve Reklam ile tavladılar insanları.. Kaçınız DLL mantığını ve algoritmasını biliyorsa Windows 8 çok çok iyi Windows 7 nin gelişmişi diyor.. Windows 8 olsa olsa Vistanın gelişmişi olur.

@12 May 2013 12:18 "dll mantığı ve algoritması" hmm uzmansın galiba... süslü menü dediğin modern arayüz ise oradaki uygulamaların farklı işlemci mimarileri ile beraber çalışması için sıfırdan WinRT platformu yazıldı (win rt ile karıştırmayın bunu). Bu senin için basit bir şey ise sen harcanıyorsun buralarda...

Windows 8 e verilen paraya yazık....

@12 May 2013 13:26 aslında yazık olmaz 9 çıkınca azbi paraya terfi çıkarırlar.

@12 May 2013 13:26 Bu dediğin; Windows 8-7, Vista, XP, 2000, ME, 98, 95, 3.1-3.0-2.0-1.0 (Hatta Windos) içinde geçerli!

wp8 sdk için win8 gerekmese win8 kullanmam win7 yetiyor.

Söz konusu olan Win 8 daha hızlı olası değil , Ticari amaçla hazırlanan ürünün bunu kullanmak isteyen kişilerin önceki işletim sistemi alışmış oldukları bazı özellikleri görmek istemesi, Program ve Oyunlar Windows işletim sistemine öncelik verilerek hazırlanıyor. Sen buna para vereceksen bu üretici firma kullanıcıların istediklerini yerine getirmek gibi hükümlülüğünü taşıyor. Eğer ki "ben yaptım oldu çok da güzel oldu" mantığı ile giderse sadece Win8 değil Win7 kullanan kişilerinde tepkisini çeker...Tekel olmanın verdiği rahatlık ile Microsoft bunu yapıyorsa yarın x firması Windows işletim sistemin aratmayacak ürün hazırlarsa ve kullancı kitle benimser ise iş işden geçer.

bilgisiz teknoloji acemileri yine her yerde.....

Hala linux destekleyenlere şaşıyorum ya. Her yıl kendilerince linux yılı ilan ediyorlar bi şey olduğu da yok. Bütün linux distrolari toplasan bi vista etmez. Vistaya laf edenler de gitsin bi ubuntu falan kullansın sonra bak nasıl koşa koşa vistaya geri dönüyor... zaten linux distrolari windows ve MacOS den görüp yapıyor her şeyi. Bide MacOS a özenip store açmışlar içinde 1-2 tane iki boyutlu oyun var. Kullanmayı çok denedim ama olmuyor böyle amatorlukle. Garip garip hataları var zaten kimse takmıyor hatalı hatalı kullanmak zorunda kalıyorsun.. bi de ekranı kullanamiyo sistem bi tane pencere açtıginda ekranın tamamına yakınını kaplıyor.Fare imlecinden bahsetmiyorum bile o ne öyle fareyi hızlı hareket ettirseniz bile yavaş oynatiyomussunuz gibi hareket ediyor. Demek istiyorum ki acemiligin son noktasına ulaşılmış...

@12 May 2013 18:26 onlar ayrı bi dünya zaten :=)

Ben test döneminden beri 8 i kullanıyorum. İlk günden beri hoşuma gidiyordu. Halada beğeniyorum . Evet başlat menüsünün olmayışı biraz yormuştu ama ama surface reklamı maksat. Neyse 7 den cokdaha hızlı, benim hiçbir sorunum yok oldukça da memnunum.

Önyargılı davranıyoruz. Başlat menüsünün olmayışından dolayı kullanmak bile istemedik ama azıcık kullanın görün farkı. Önyargıdan dolayı bütün bu yorumlar.

Bence windows 8 gerçekten güzel xp nin yerini alıcak kullanıcıların sadece öğrenmesi için zamana ihtiyacı var

@13 May 2013 01:15 Sorun öğrenmek değil Microsft'un Yeni Jenerasyon Sınavlarını da verdim. Sorun; Yaptıkları sistem çok fazla yapısal eksik ve hataya sahip. Sorunlar çok çok fazla. Sıradan bir son kullanıcı da bu eksik yapıyı göremiyor.. Çünkü Web Sayfası açmayı 2 Video oynatmayı Windows kullanmak zannetmekten kaynaklanıyor.. Bir benzeri son 1 yıl içinde çıkan son model telefonları yenileri çıkınca hastalık gibi değiştirme takıntısı örnek verilebilir.

Sen de yorum yaz