Apple, App Store üzerindeki kendi uygulamalarının rakipleri karşısındaki durumu ile ilgili şaşırtıcı bir rapor yayınladı

Apple, App Store üzerinde kendi uygulamalarını ön plana çıkartmak için rakip uygulamalara adil rekabet şansı tanımadığı iddialarına oldukça kapsamlı bir rapor yayınlayarak yanıt verdi.

Apple, kendi uygulamalarının rakipleri karşısındaki durumu ile ilgili bir rapor yayınladı

Apple, App Store üzerindeki kontrol politikalarının inovasyona ve rekabete zarar verdiği iddialarına bir kez daha itiraz etti. Bu itirazında kanıt olaraksa, işe aldığı ekonomistlerin hazırladığı ve teknoloji devinin Apple Maps, Apple Music ve iMessage gibi uygulamalarının ve hizmetlerinin denkleri kadar popüler olmadığını söyleyen bir raporu gösterdi.

Örneğin ABD'de, Apple'ın Haritalar uygulaması toplam kullanımın %36'sını, iMessage'ı ise yarısından azını temsil ediyor. Müzik akışı ve video akışında, sırasıyla %21 ve %3 ile çok daha düşük oranlar görülüyor. Analysis Group'un raporu, daha önce App Annie olarak bilinen Data.ai tarafından toplanan verilere dayanıyor..

Araştırmanın Analysis Group'taki yazarları, "Birçok ülke ve uygulama türü için mevcut olan Apple uygulaması, toplam uygulama kullanımının %20 ila %30'unu oluşturuyor" dedi ve Apple'ın uygulamalarının neredeyse her ülkede üçüncü taraf uygulamalar tarafından "gölgede bırakıldığını" belirtiyor: "Bu, Apple uygulamaları yaygın olarak kullanılsa bile, üçüncü taraf uygulamaların daha sık kullanıldığını yansıtıyor."

Raporun amacı, Apple'ın kendi uygulaaları için üçüncü taraf uygulamalara adil rekabet şansı sunmadığı iddiasını çürütmek.

Apple, Temmuz 2020'de yayınlananlar da dahil olmak üzere, App Store hakkında yıllar içinde raporları yayınlamak için Analysis Group ekonomistlerini tuttu; Capitol Hill'de teknoloji endüstrisi hakkında yapılan bir duruşmadan hemen önce, birçok uygulama içi satın alma için %15 ila %30 komisyon oranlarının rekabete aykırı olmadığını öne sürdü.

Avrupa Rekabet Komisyonu Üyesi Margethe Vestager geçtiğimiz ay Avrupa Parlamentosu da dahil olmak üzere AB yönetim organları tarafından henüz onaylanmamış kuralları açıklarken yaptığı açıklamada, "İstediğimiz basit: Dijitalde de adil piyasalar" dedi ve devam etti: "Şimdi oraya ulaşmak için büyük bir adım atıyoruz - bu pazarlar adil, açık ve rekabet edilebilir."

Bu arada, Güney Kore de dahil olmak üzere diğer ülkeler, Apple ve Google gibi uygulama mağazası operatörlerinin geliştiricilere daha fazla esneklik sağlamasını gerektiren yasalar çıkardı.

Apple, potansiyel yeni antitröst yasaları ve düzenleyici soruşturmalarla karşı karşıya olduğu ABD'de de önemli bir baskı altında. Ayrıca, temyiz sürecinde yoluna devam eden popüler çevrimiçi oyun Fortnite'ın yapımcısı Epic Games tarafından açılan öne çıkan bir davayla da mücadele ediyor.

Google ise Google Play uygulama mağazasındaki kuralları gevşetmek için müzik akışı devi Spotify ile önemli bir anlaşma ilan ederek baskıya yanıt verdi. Google, Spotify'ın hizmeti için ödemeleri doğrudan müşterilerden tahsil etmesine izin vereceğini ve Google'ın birçok uygulama geliştiricisinden aldığı tipik %15 ila %30 komisyonlardan kaçınacağı da söyledi. Google, ilerleyen dönemlerde daha fazla anlaşmanın yapılabileceğini öne sürüyor.

Apple da bazı kuralları gevşetti. Geçen ay müzik, kitap, film ve televizyon programları için abonelik hizmetlerine bağlanan "okuyucu uygulamalarının" müşterileri ödeme için App Store dışındaki web sitelerine yönlendirmesine izin vermeye başladı…