Apple ve Samsung düştü, LG yükseldi!

Apple ve Samsung, akıllı telefon satışlarında düşüyor. Ama bir marka var ki, büyük bir çıkış yaşıyor

Hepsi düştü; biri çıktı!

Apple ve Samsung, ABD'nin akıllı telefon pazarına hükmetmeye devam ediyorlar. Son verilere göre Eylül çeyreğinin göze çarpan firması ise LG.

Comscore'un Eylül 2015 verileri, Apple ve Samsung'un yüzde 0,5'luk pazar paylarını LG'ye bıraktığını gösteriyor. Tablo, Apple'ın Eylül 2014'te çıkan iPhone 6'yla yükseldiğini ancak bu yükselişin yerini durağan bir çizgiye bıraktığını gösteriyor. Apple ve Samsung'un elinden kaçırdığı pazar paylarını toplayan LG'nin yüzde 1,1'lik yükselişiyle Android'in toplam pazar payı da yıldan-yıla büyümüş görünüyor. Comscore'a göre Android'in geçen seneki yüzde 52,1'lik pazar payı, bu sene yüzde 52,3'e yükseldi. iOS'un kullanım oranı ise biraz geriledi ve yüzde 43,6'te kaldı.

Eylül 14Temmuz 15Eylül 15
Apple 41.7% 44.1% 43.6%
Samsung 29.0% 28.1% 27.6%
LG 6.9% 8.3% 9.4%
Motorola 5.4% 4.9% 4.8%
HTC 4.4% 3.4% 3.3%


Telefonlarda en çok yüklenen uygulamalardan Google'ın uygulamalarını çıkarttığımıza, Facebook ve Apple uygulamalarının listeye hükmettiğini görüyoruz.

En çok yüklenen 15 uygulama (Comscore'a göre)Erişim
1 Facebook 76.2%
2 YouTube 61.0%
3 Facebook Messenger 60.9%
4 Google Play 52.2%
5 Google Search 51.2%
6 Google Maps 49.8%
7 Gmail 42.8%
8 Pandora Radio 42.6%
9 Instagram 38.6%
10 Yahoo Stocks 32.2%
11 Apple Music 32.1%
12 Apple Maps 29.3%
13 Amazon Mobile 27.6%
14 Twitter 25.2%
15 Google Drive 24.4%


Google'ın Android'e dilediğince eklediği uygulamalar, listeyi elbette etkilemiş görünüyor. Görünen o ki Apple'ın da telefonunu uygulamayla doldurup satması gerekiyor(!).

Okuyucu Yorumları