Demek ki Facebook hamburger sevmiyormuş!

Facebook, Burger King'in "arkadaşını silene bedava Whooper" uygulamasını iptal etti. Peki ama neden?

Arkadaş satmak bize ters!

Geçtiğimiz günlerde sizlere Burger King'in Whooper Sacrifice isimli ilginç Facebook uygulamasından bahsetmiştik. Burger King, bu uygulama ile, listenizdeki arkadaşlarınızı bedava birWhopper için "kurban etmenizi" istiyordu. Eğer 10 arkadaşınızı, bu Facebook uygulaması yardımıyla listenizden silerseniz bedava bir Whopper kazanıyordunuz.

Sadece ABD'yi kapsayan bu uygulama öyle görünüyor ki Facebook yönetimini çok rahatsız etti. Popüler sosyal ağ, yaptığı bir açıklama ile Whooper Sacrifice uygulamasının fişini çektiğini duyurdu. Bunun nedeni olarak ise, yine yayınladığımız haberde geçen şu cümle gösteriliyor: "Üstelik bunu sessiz sedasız yapmanın bir yolu da yok. Çünkü uygulama bir arkadaşınızı sildiğinizde aktivitelerinizde "Ahmet bedava bir Whopper için Ali'yi kurban etti" yazısını tüm arkadaşlarınız görüyor."

Normalde listenizdeki bir arkadaşınızı sildiğinizde, bunu sizden başkası göremiyor. Ancak Burger King'in uygulaması, silinen arkadaşınızın bir Whooper uğruna silindiğini dosta düşmana ilan ediyor. Facebook ise, bu durumun gizlilik politikasıyla bağdaşmadığını öne sürüyor. Açıklamaya göre Facebook uygulamayı geliştirenlerden bu durumun düzeltilmesini istemiş; ama olumlu yanıt alamamış.

Yasaklama kararının gerçekten gizlilik nedeniyle mi, yoksa başka bir nedenle mi alındığını kestirmek güç. Biz size ilginç rakamlaı verelim, kararı da siz verin: Uygulama yardımıyla 82,771 kişi, tam 233,906 arkadaşını listesinden silmiş. Üstelik bu rakamlar, sadece tek bir hafta içerisinde ortaya çıkan rakamlar...

Okuyucu Yorumları