Facebook oyunlarında yeni fiyat modeli

Facebook, yeni oyun ücretlendirme modelini ortaya çıkardı. İşte Facebook'un yaptığı değişiklikler

Facebook oyunlarında yeni fiyat modeli

Facebook, uygulama geliştiricilerin kullanabilmesi için paralı üyelik düzeneği oluşturduğunu açıkladı. Gelecek aydan itibaren geliştiriciler, oyunlarına üye olan kullanıcılara aylık ücret karşılığı özel üyelik ya da içerik sunabilecekler.

Örneğin Kixeye, ayda 9,95 dolara normal üyelere verilmeyen oyun içi nesneleri satışa sunacak. Bu model ile para ödemeye hazır sınırlı bir oyuncu grubuna hitap etmeyi planlayan şirket, bu sene 100 milyon doların üzerinde gelir elde etmeyi umuyor.

Facebook bugüne kadarki fiyatlandırma modelini sürdürecek ve gelirin %30'unu alacak. Minimum üyelik ücreti 1 dolar olacak ve yerel para birimleri kullanılabilecek.

Yeni fiyat modelinin getirdiği bir başka değişiklik daha var: Facebook şimdiye dek kullandığı Facebook Credits uygulamasını ana fiyatlama yöntemi olmaktan çıkarıyor. Şirket 2-3 yıl önce müşterilerin site içinde daha rahat para harcamasını sağlamak için bu yöntemi geliştirmişti. Bu değişiklik, özellikle bu yöntemi yoğun bir şekilde kullanan Zynga'nın muhasebe düzenini etkileyecek.

Okuyucu Yorumları

İlk yorum yapan siz olun
Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir