Galaxy S22'nizde garip ekran sorunlarıyla mı karşılaşıyorsunuz? Merak etmeyin, yalnız değilsiniz

Galaxy S22 kullanıcıları, telefon ekranlarında yaşanan ve kullanımı olumsuz etkileyen can sıkıcı bir sorunu rapor etmeye başladılar. Görünüşe bakılırsa Samsung da, işleri kullanıcılar için kolaylaştırmıyor.

Samsung Galaxy S22'lerde can sıkan ekran sorunu

Bazı insanlar Galaxy S22 Ultra ekranlarıyla ilgili ciddi bir sorun yaşıyor. Şikayetlere göre, telefonun ekranının belirli bir bölümü kalıcı ya da kısmen kalıcı olarak beyaza dönüyor. Ne yazık ki bu sorun birkaç başka sorunu da beraberinde getiriyor.

Bu sorundan etkilenen çoğu telefonda ekranın sağ tarafında yeşil çizgiler de görünüyor. Bu sorunlardan herhangi birinden mustarip olan ekran panelleri de titriyor gibi görünüyor. Bu üç sorun, insanların Galaxy S22 Ultra'larını normal şekilde kullanmalarını zorlaştırıyor.

İlginç bir şekilde, ekranın yenileme hızı 60Hz'e düşürüldüğünde ise tüm bu sorunlar ortadan kalkıyor. Ancak, yenileme hızı 120Hz'e geri döndürüldükten hemen sonra sorunlar tekrar başlıyor.

Bazıları bu sorunu One UI 5.1 güncellemesini yükledikten sonra fark etti. Diğerleri ise sorunun Haziran 2023 güvenlik yamasını yükledikten sonra ortaya çıktığını iddia ediyor. Bu sorunlarla karşılaşan her kullanıcı Galaxy S22 Ultra'larını düşürmediklerini veya telefonun ekranının herhangi bir şekilde fiziksel olarak hasar görmediğini iddia ettiğinden, bu sorunlar ekrandaki fiziksel hasarla ilgili görünmüyor. Sosyal medyada paylaştıkları görüntüler de cihazlarının fiziksel olarak hasar görmediğini gösteriyor.

Samsung, garanti kapsamı dışındaki Galaxy S22'leri ücretsiz olarak onarmayı reddediyor

Bu kullanıcılar Samsung ile iletişime geçtiklerinde, kendilerinden yetkili bir servis merkezini ziyaret etmeleri istendi. Çeşitli raporlara göre Samsung, garanti kapsamındaki telefonların ekranlarını ücretsiz olarak değiştirdi. Ancak hemen her durumda şirket, garanti süresi dışında kalan cihazların ekranını ücretsiz olarak onarmayı/değiştirmeyi reddetti. Servis merkezlerinin, garanti kapsamı dışındaki telefonlara sahip kişilerden ekran değişimi için 250 dolardan fazla olan tam fiyatı ödemelerini istediği bildirildi.

Birçok kişinin Galaxy S22 Ultra'larında aynı sorunları yaşadığı düşünüldüğünde, bu yaygın bir sorun gibi görünüyor. Daha da önemlisi, bu bir üretim ya da kalite kontrol hatası gibi görünüyor. Bu gibi durumlarda Samsung'un ideal olarak etkilenen tüm cihazları geri çağırması ve telefonlar garanti kapsamı dışında olsa bile ekranları ücretsiz olarak değiştirmesi gerekir. Bu sorunlar cihazın yanlış kullanımından kaynaklanmıyor gibi göründüğünden, Samsung tüm sorumluluğu üstlenmeli ve müşterilerine yardımcı olmalı.

Çoğu insan, akıllı telefonların donanım sorunları ortaya çıkmadan önce en az iki ila üç yıl dayanmasını bekler. Galaxy S22 Ultra üst düzey bir amiral gemisi akıllı telefon ve insanlar bu tür cihazların daha da uzun süre dayanmasını bekliyor. Bu telefonlar bu kadar kısa sürede sorun çıkardığında, kullanıcıların ağzında kötü bir tat bırakıyor ve onları markadan tamamen uzaklaştırıyor. Apple cihazlarında da tasarım ve üretim hataları vardı ve Apple da bu cihazların ücretsiz olarak onarılmasını reddetti. Umarız Samsung da aynı yola başvurmaz.