Herkes donanımdan anlayabilecek mi?

Microsoft Vista ile düştüğü hataya bu kez düşmeyecek. Üstelik bu konuda yalnız da değil...<br />

Win 7 Vista gibi olmayacak!

Son 30 yıldır bilgisayar teknolojisinde yaşanan yenilikler kayda değer başarıların elde edilmesinde 1. planda yer alıyor. Üreticiler yeni bir şeyler ürettiklerinde reaksiyon verip heyecanlanıyorlar, kullanıcılardan da heyecanlanmaları bekleniyor; fakat karmaşık kodların ve sistemlerin ortasında belki sadece RAM, HDD ve ekran kartı değerlerindeki rakamları baz alarak yeniliği sadece sayısal ifadelere bağlayanlar da olabilir.

Bir şeyler satın alması için müşterinin gözünün içine bakıldığı o günler geride kalalı çok oldu. Neredeyse bütün üreticiler müşteriyi değil de, sanki başka bir zümreyi tatmin etmek için üretim yapıyorlar.

AMD Pazarlama Müdürü Leslie Sobon "1995 yılında takılı kaldık. Tembel olan bizleriz." Açıklaması ile müşteri üzerine yüklenmeyerek neredeyse "Artık halk için sanat yapılmalı" düşüncesini savunur bir ifadeye sahip.

Son birkaç senedir zor günler geçiren piyasalar "kullanıcı bu teknolojiyi ne kadar anlarsa, o kadar kolay ve çok satın alabilir." düşüncesinden yoksun bir şekilde satış stratejilerini hayata geçiriyordu.

Örneğin; Intel, uzun zamandır piyasaları yongaları ile besleyen, ihtiyacın asıl kaynaklarından biri model üretimi konusundaki azmini kullanıcıları bilgilendirmek için harcamış olsaydı belki daha fazla kullanıcı olabilirdi.

Haberin devamında: Satıcı eğitimleri...

AMD'nin 220 modeli

AMD'nin 220 modeli
Dell ve HP bilgisayar piyasasının iki devi.

Ama o günler geride kalmış olacak ki hem AMD hem de Intel ciddi bir adım atarak Wal-Mart ve Best Buy gibi aracıları ürünleri hakkında bilgilendirerek onlarında kullanıcıları ürün özelliklerini anlama yolunda bir nevi eğitmeleri, yardımcı olmalarını sağlayacağını belirtti.

AMD'nin 220 farklı modeli sonunda 3 kategori altında toplanıyor. Gör, paylaş ve sistem oluştur (daha ziyade iyi, daha iyi ve en iyi olarak anlaşılıyor). Kullanıcılara yardım etmek için 40 sayfalık kullanım kılavuzları kullanmaktansa 2'şer sayfalık broşürler ile işin en estetik yanlarını rahatça paylaşabilecekler.

Ama şunu da söylemek gerekirse birçok üretici Apple'dan esinlenerek tasarım alanında köklü değişimler yaptı. Örneğin; Dell laptoplarını alüminyum ve kaplama sunarak kullanıcıların beğenisini kazanmaya çalışıyor. Hewlett-Packard ise Vivienne Tam'ı işe alarak renklendirilmiş, parlak modellerin satış stratejilerinin bir parçası haline gelmesini sağladı.

Haberin devamında: İşletim sistemleri...

Windows XP, Vista, 7, Mac OS...

Windows XP, Vista, 7, Mac OS...
Windows 7, Snow Leopard ...

Diğer taraftan işletim sistemleri de kullanıcıları kararsızlığa iten etkenlerden biri oldu. Örneğin ortaya çıkan bir ürünü ne kadar çok tanıtır, ne kadar çok benimsetirseniz o kadar fazla deneyen ve dolayısıyla işletim sisteminizi kullanan insan olur. Tabi bunun için ayrıca reklam harcamaları da yapılmalı.

Örneğin; Microsoft, Windows XP'nin piyasaya yayılmasını o derece başarıyla sağladı ki aslında yama yapılmaktan neredeyse işletim sistemi değişme noktasına geldi. Dünyanın hemen her yerinde bu işletim sistemini görebiliriz. Ama aynı şeyi Vista için söyleyemeyiz. Hem müşteri memnuniyeti hem de kaliteyi bir arada sunabilmek ve bunu uygun bir pazarlama stratejisi ile bütünleştirmek gerçekten zor bir işlem. Fakat MS, gözbebeği Windows 7 ile göz alıcı bir noktaya çoktan geldi bile. Vista için gereken güç o kadar fazlaydı ki Windows 7 bunun daha azı ile daha fazla işlem yapabilir duruma getirildi. Aslına bakarsanız bu durum Vista ve Vista Servis Paketi 2 arasındaki farka benzer bir konumda.

Aynı durum Apple için de söz konusu diyebiliriz. Ama Apple canı aksilikler ile sıkılıyor. Daha çıkalı 1 ay olmayan işletim sistemini yamaya başlayan Apple prestijinden ödün vermek zorunda kaldı. Tabi bütün yapılanların müşteri memnuniyeti düşüncesi ekseninde yapılması gerektiğini hatırlatmakta fayda var.

Bilgisayarların neredeyse otomobiller gibi satın alınırken kimi duyguları kullanıcılara yansıtılmaya çalışıldığı bir dönemde yaşıyoruz ve bu çalışmalar etki gösteriyor olacak ki kimi markaların fanları oluştu bile. Tabi yine sizlere önerimiz hiçbir şeye körü körüne bağlanmayın. Sizi en fazla kim önemsiyorsa o daha çok kazanmalı!

Okuyucu Yorumları