Netflix'te bir tarih sona erdi; son kırmızı zarf da gönderildi

Netflix, ilk kurulduğunda sadece bir DVD kiralama şirketiydi ve o zamandan beri, DVD'leri gönderdiği kırmızı zarflar hayatlarına devam ediyordu. Ama artık bu zarfların da dönemi bitti, son kırmızı zarf gönderildi.

Son kırmızı zarf da gönderildi

Yola DVD kiralama işi ile başlayan Netflix'in, ilk abonesine ilk kiralık DVD’sini göndermesinden bu yana 25 yıldan fazla bir süre geçti. Artık bir akış devi haline gelen Netflix, ilginç bir şekilde kırmızı zarflar içinde DVD gönderimine bugüne kadar devam etti. Ama artık bu dönem tamamen kapandı; şirket son kırmızı zarfını da gönderdi.

Netflix Nisan ayında posta ile DVD ve Blu-ray kiralama işini 29 Eylül’de kapatacağını zaten duyurmuştu. Ağustos ayında ise Netflix, ABD’deki son disk kiralama abonelerinin isteklerini aldığını ve onlara rastgele seçilen 10 diski hediye olarak yollayacağını açıkladı. Ve bugün son kırmızı zarf da, içlerinde son DVD'lerle birlikte postaya verildi.

Bu son gönderiler, disk kiralama günlerinin çok ötesinde büyüyen ev eğlencesi şirketinin önemli bir bölümünün sessiz sonu anlamına geliyor. Netflix'in iş modeli, özellikle de gecikme ücreti politikası, 2000’li yılların başında genel olarak çoğu fiziksel video ve disk kiralama mağazasının ve özellikle de Blockbuster mağazalarının tamamen kapatılmasının sebepleri arasında yer alıyordu.

Hatta 2006 yılında, disk dağıtım yöntemine gönderme yaparak Red Envelope Entertainment adını verdiği kendi yapım şirketini bile kurdu. Bu şirket, üç yıldan kısa bir süre sonra kapılarını kapatmadan önce, disk kiralama hizmeti için 100’den fazla film üretti ve dağıttı.

Hem DVD kiralama hizmeti hem de Red Envelope Entertainment, Netflix’in daha sonra yayın akışı hizmetini başlattığında neye dönüşeceğinin ilk versiyonları olarak hizmet etti. Aylık bir ücret karşılığında neredeyse istediğiniz her filmi veya TV şovunu izleyebilme fikri tüm eğlence sektörünü değiştirdi.

Daha sonrasında çok sayıda rakip yayın hizmeti ortaya çıksa da Netflix, dünya çapında 200 milyondan fazla abonesiyle türünün en büyük ücretli hizmeti olmaya devam ediyor.

Netflix, şu anda yayın işini yürütmeye ve hizmet için orijinal içeriğe yatırım yapmaya devam etse de diğer alanlara da genişliyor. Birkaç yıldır mobil oyunlar yayınlıyor ve hatta geliştiriyor. Yakın zamanda İngiltere ve Kanada’da oyun akışını da test etmeye başladı.