Online oyuncuları bekleyen büyük tehlike...

Online oyunlar hiç kuşkusuz büyük bir tutku; ancak bu tutkuyu kabusa çevirmek isteyenler kapıda...

Oyunla gelen tehlike!

Çevrimiçi kimlik şirketi Garlik, çevrimiçi oyun kimliği hırsızlığının senede milyon dolarlar seviyesinde yeni bir sektör oluşturduğunu söylüyor. Şirkete göre hırsızlar çevrimiçi oyun ve multiplayer oyun kimliklerinden yılda 10 milyon TL kazanıyor.

Hırsızlar oyun kimliklerinin tanesini yaklaşık 10 TL gibi düşük fiyatlarla satıyor olsa da çalınmaların bu kadar çok olması sebebiyle toplam değer büyüyor.

Garlik yönetim kurulu başkanı Tom Ilube çalıştıkları sektörde son dönemde hırsızlıkların patladığını söylüyor: "Oyun kimliklerinden banka hesapları ve kredi kartları gibi bilgilere de ulaşılabildiğini düşündüğünüzde konunun aslında ne kadar önemli olduğunu anlayabilirsiniz."

Piyasanın başını XBox Live kimlikleri çekiyor. Yılda 500.000 kimlik çalınıyor ve tanesi yaklaşık 15 TL'den satılıyor.

Valve (yılda 250.000) ve Second Life (yılda 200.000) kimlikleri ise 5 TL ile 75 TL arasında alıcı buluyor. Burada hırsızların ana kaynağı virüsler ve oyun eklentileri adı altında kullanıcılara sürülen truva atları.

World of Warcraft'da da yılda yaklaşık 200.000 hırsızlık vakası yaşanıyor. Ama burada çalınan hesaptaki karakterlere göre satış fiyatları 1.500 TL'yi bulabiliyor.

Çok kullanıcısının olmaması sebebi ile en güvenli ağlardan biri olan PlayStation ağı ise yılda 150.000 hırsızlığa sahne oluyor ve hesaplar yaklaşık 10 TL'ye satılıyor.

Okuyucu Yorumları