Tesla'nın Elektrikli Kamyonu ve Fazlası Tanıtıldı!

Tesla, nakliye işinin geleceğini etkileyecek elektrikli kamyonunu ve yeni yol canavarı Roadster'ını tanıttı!

  • Zeynel A. Öztürk
Tesla'nın Elektrikli Kamyonu ve Fazlası Tanıtıldı!

Tesla'nın yeni elektrikli kamyonu Tesla Semi, SpaceX'le paralel düzenlenen bir etkinlikte tanıtıldı. 

Firmanın yeni kamyonu, minimalist tasarımdan vazgeçmiyor. Yalnızca ayna ve arka tarafın üzerinde bulunan sensör bölgesinde dışarı taşan tasarım, Tesla'dan görmeye alıştığımız gibi gelecekten gelmiş gibi görünüyor. CEO Elon Musk, kamyonun "bir kurşun gibi" tasarlandığını belirtiyor.

804 kilometrelik menzile sahip Tesla Semi, Enhanced Autopilot dahil olmak üzere birçok teknolojiye sahip. Aracın kamyonlara özel keskin viraj önleme, kör nokta algılama ve filo yönetimi için veri günlüğü tutma gibi özellikleri de var.

Buna karşın Tesla'nın elektrikli taşıtlarda artık yalnız olmadığını belirtmek gerekiyor. Daimler, Cummins ve Toyota'nın da elektrikli kamyon prototipleri var ve Volvo, bu senenin ilk başlarında melez yarı kamyonunu göstermişti. Ancak Toyota'nın dışındaki kamyonlar, muhtemelen birkaç sene içinde yola çıkmayacaklar.

Tesla'nın kamyonunu rakiplerinden ayıran bir başka özelliği, 643 km'lik menzil için yeni Megacharger'lar yardımıyla 30 dakikada şarj olabilmesi. Karşılaştırma yapmak gerekirse Tesla'nın kamyonu 804 km menzile sahipken Daimler'ın E-Fusio Vison One'ı, 354 km gidebiliyor.

Tesla, elektrikli motorlarının verimliliği ve filo yönetimi yetenekleri konusunda nakliye firmalarını ikna etmeyi başarırsa, bu hem çevre, hem de Tesla için ciddi bir adım olacak.

Yeni Roadster 2020'de Geliyor

Tesla'nın yeni Roadster'ı, firmanın Semi etkinliğinde ortaya çıktı.

200kWh'lık piliyle yaklaşık 1000 km yol kat edebilen Roadster, Elon Musk'a göre sizi "şarj etmeden Los Angeles'tan San Fransciso'ya götürüp geri getirebiliyor". 96 km/saat hızına 1,9 saniyede ulaşan hızlı aracın ulaşabildiği en yüksek hız, 400km/saat.

Dört koltuklu araç, Musk'a göre "benzinli araçlara vurulmuş sert bir darbe". 2020'de piyasaya sürülecek otomobile sahip olmak istiyorsanız, şimdiden varınızı yoğunuzu kenara ayırmaya başlayın. 200.000 dolara satılacak olan otomobilin giriş modelini ayırtmak için 50.000 dolar ödemeniz gerekiyor. 250.000 doları cebinizden çıkarabilecekseniz, 1.000 adet üretilecek "Founders Edition"ın sahibi de olabilirsiniz.

Etkinliğe küçük bir grubun katıldığını ve 50.000 dolar ödeyerek Roadster'larını ayırttıklarını belirtelim.

Okuyucu Yorumları

Toplam 10 Yorum

Kara Ambar Kamyoncular Derneği testinden geçmiş mi? Truck ismi verilen ABD'de ki Lokomototife benzeyen uzun burunlu MACK TIR'ları seven Kamyoncular buna rağbet eder mi? Unutmayın ki ABD'de Benzin İstasyonlarında yaygın Dizel yakıtı bile yok! E. Musk tüm ABD'ye Şarj ağı ile altyapıyıda garanti ediyor mu bakalım?!

@17 Kasım 2017 18:28 MACK çekicileri seven MACK kullanmaya devam eder, her yıl fren balatası ve cam değişmek istemeyenler, çekiciyi kullanırken giderleri %50 azaltmak isteyenler ise TESLA SEMI kullanır. Bırak ABD'ye altyapı kurmayı, bu altyapı ile bu çekicilere 640 km'lik şarjı yarım saatte vermeyi ve bu yeni nesil Megacharger'ların tamamının güneş enerjisi ile çalışacağını yani Tesla SEMI'lerin tamamının tamamen güneş enerjisi kullanacağını bile taahhüt etti. Taş atmak kolay tabi...

@Bloodin İsveç yaptığı bir araştırmada Elektrikli araçların kullanıcılar açısından maliyeti düşüreceği öngörülse de uzun vadede elektrik üretimi için doğal kaynakların tüketilmesi ve emisyon açısından çevrenin bugünkü kadar zarar göreceği sonucuna varmıştır! Yani oraya buraya solar ile şarj olacak E-İstasyonlar kurmak futuristik bir hayalden öteye gitmeyecektir. ABD coğrafyasında 4 Mevsim aynı anda yaşanır Solar teknolojisi ile şarj tartışılır bir konudur. Tesla sadece yatırımcıları tavlıyor!!!

@Bloodin Size E-Makina veya Otto Motor imkanı verilse eminim Otto-Motoru tercih edeceksinizdir. Peki niye? Yaygın servis, yedek parça ve yakıt ağı ve kullanıma bağlı tecrübe ve kendi imkanlarınla tamir edebilme becerisi vb. E-Makineler elbette gelecek vaat ediyor fakat E-Makinalar iddia edildiği niteliklerle sahip değil. Tesla otomotiv otoritelerini ve rakiplerinin çekincelerini ve gerçekçi yaklaşımlarını görmezlikten gelerek atılım yaptığını iddia ediyor! E-Otomobillere karşı değilim!!!

@Bloodin E. Musk iyi bir CEO'mu bilemem ama iyi bir Politikacı olduğu kesin! Bize de yıllarca Politikacılar küçük İtalya, olmadı küçük Amerika daha sonra küçük Japonya olacağız denildi, sonuç ortada!

@Bloodin Klasik TIR'ların maliyeti oluyor da bu araçların olmayacak mı? Söylediğine önce kendin inanmalısın! En ufacık bir arızada beni Servisime götür diye uyarı verecektir! Yok kamyoncu bunu el becerisi ile oracıkta halleder diyorsan; bizim elektronik arıza yapan evdeki tüm cihazları ilerde TESLA SEMI süren Kamyon şöförlerine götüreceğiz desene! :D :D

Prototip Kamyonun Aküsü uzun dayansın diye her türlü hileyi düşünmüşler fakat bunlar realitede duvara toslar. Tekerlere bakın aluminyum ve lastikler çok ince, bu araç yokuşta bir SCANIA, VOLVO'nun verimini veremez, bırak yükü kendisini çekemez, kenara çekilir. Dizayna iyi bakın Kara Şimşeğin komuta edildiği TIR Dorsesi ve Kamyonun ta kendisi. Bu nasıl özgün tasarımcılık! Kısaca Tesla Kamyon işinde çuvallayacak ahanda buraya yazdım.

@19 Kasım 2017 08:11 Keşke yorum atmadan önce adamı dinleseniz, keşke... 36 tondan fazla (80.000 lbs) yük ile %5 eğimde 105 km/s hız yapabildiği açıklandı, en güçlü çekiciler bile o eğimde o yükle en fazla 95 km/s hız yapabiliyor, her şeye çamur atmak ne kadar kolay olmuş böyle, önce bir dinleyin!

@Bloodin '36 tondan fazla (80.000 lbs) yük ile %5 eğimde 105 km/s hız yapabildiği açıklandı'' E. Musk Medyaya istediğini sallamakta hürdür elbette. Bu arada Kamyon boş iken mi, yoksa yasal yükleme limitini almış hali ile mi bunu başarmış? Sonuçta Tesla'nın yaptığı en önemli şey diğer Otomobil üreticilerini doğa dostu elektro otolar konusunda vizyon değişikliğine zorlamasıdır! E. Musk vaat ettiği hiçbir üretim kapasitesi ve modelleri yapamadı, yatırımcıların gözünü boyuyor olmasın sakın?

@Bloodin Musk, 1000 kWh'lik Carnegie Mellon Üniversitesi pilleri ve sekiz tonluk bir ağırlık ile, 800 kilometreye kadar gidebilir diyor fakat Reuters bunun 200-300 meilen yani (320-480 km) ile sınırlı kalacağı duyumu haberini yaptı. 800 km'lik menzil için Fizik ve malzeme bilimi uzmanları bile bunun sürdürülebilirlikle ilgisi olamayacağını belirttiler hangisi doğru? PARLAYAN HER ŞEY ALTIN DEĞİLDİR. Haber ve bilgileri ve karşı iddia ve kritikleri de beraber okuyup kanaat sahibi olalım.

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play