TTNet ve T. Telekom 54 bin ağacı kurtarıyor!

Türk Telekom ve TTNET'in birlikte hayata geçirdiği bu büyük proje, meyvelerini vermeye başladı!

TTNet 54 bin ağacı kurtarıyor!

Türk Telekom ve TTNET geçtiğimiz yıl çevrenin korumasına katkıda bulunmak için önemli bir adım attı ve Dijital Arşivleme Sistemi'ne (DAS) geçerek kağıt kullanımını en aza indirdi. Dijital Arşivleme Sistemi sayesinde mevcut dokümanlar dijital ortama taşınıyor ve sonraki iş süreçleri de dijital ortamda yürütülerek, ilgili dokümanların güvenle saklanması hedefleniyor. Proje kapsamında evrakların dijitalleştirilmesi ve fiziksel arşivin yönetilmesi hizmetleri Kod-A tarafından gerçekleştirilmekte.

4 yılda tamamlanması planlanan DAS projesi ile kağıt kullanımının en aza indirilmesi sayesinde sağlanacak karbondioksit kazanımı ile proje tamamlandığında 54 bin ağaç kesilmekten kurtarılmış olacak.

 

Türk Telekom, TTNET ve Kod-A, Dijital Arşivleme Sistemi'nin başlangıcından bu yana atık konuma düşen kağıtları da geri dönüşüme kazandırarak yeniden kullanılmasını sağladı. Geri dönüşümden elde edilen ilk kaynakla, İzmir Menderes'te 3 bin ağaçlık bir çam ormanı oluşturarak doğaya çifte katkı sağladı.

 

Hatıra ormanının dikim töreni, TTNET ve Türk Telekom yöneticileri ile dijital arşivleme hizmetinin sağlayıcısı olan Kod-A şirketinin yetkilileri ve Menderes Kaymakam'ı Tahsin Kurtbeyoğlu'nun katıldığı büyük bir etkinlikle gerçekleştirildi.

 

3 bin çam ağacıyla oluşturulan hatıra ormanının proje tamamlandığında sağlayacağı toplam karbondioksit kazanımı ise 21,04 tona ulaşacak.

BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR

Okuyucu Yorumları

Toplam 8 Yorum

TTNet'e her ne kadar sövsek de, her şirket bu sisteme geçiş yapmalı bana göre.

Paralar kağıttan, kağıtlar ağaçtan yapılır. Ağaçları korumak için önce indirim yapmalılar. DAS'ı sonra da yaparlar.

Firmadan faturalarınızın posta ile gönderilmesini isteyin. Postacılar işsiz kalmasın.

İnşallah şu şu ağacı kesmekten kurtarma payı ve dijital fatura payı almazlar...

Dijital arşivleme iyi ama arşivinizde bir sorun olduğunu varsayalım. Örneğin müşteri hattını kapatalı 1 sene olmuş ama bu veri arşivlere girmemiş ve siz de 1 sene boyunca müşteriyi borca sokmuşsunuz ve 1 sene müşterinin daha doğrusu eski müşterinin kapısına haciz memurları gelmiş. Peki bu durumda ne olacak? Bu durumda müşteri mi kendini yasalar önünde ispat edecek siz mi kendinizi yasalar önünde ispat edeceksiniz? Türkiye kanunlarına göre müşteri kendini ispat etmek zorundadır. Eğer ispat edemezse, o parayı ödemekle yükümlüdür. Peki siz şirket olarak her fatura yatırıldığında müşteriye bir email gönderiyor musunuz? Peki müşteri hattı kapattığında ona bu konuyla ilgili bir belge mahiyetinde bir email gönderiyor musunuz? Peki bunları neden yapmıyorsunuz? Taş atıp da kolunuz mu yorulacak? Ben bu sorunları UYDU-NET ile yaşadım ve 1000TL para ödemek zorunda kaldım. Bu çarpıklıklardan senede kaç para kazanıyorsunuz? Sizler bu işleri becerebilecek insanlar değilsiniz. Bence sizler kağıt kullanmaya devam edin...

geri dönüştürülmüş kağıt kullansınlar

Sabit ücret olarak faturalara yansıtılırsa şaşırmam :) ağaçları koruma çalışması sabit ücreti :)

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir