WhatsApp bir kilometre taşını daha aştı; işletmeler için yeni özelliklerini duyurdu

Küçük işletme sahipleri düşünülerek oluşturulan WhatsApp Business'ın, 200 milyon kullanıcı sınırını aştığını duyuruldu. Ve bu duyuru, beraberinde yeni müjdeleri de getirdi.

WhatsApp, bir kilometre taşını daha aştı

WhatsApp Business'ın şu anda 200 milyondan fazla kullanıcısı olduğunu açıklayan Meta, küçük işletmelere yönelik bazı güncellemeleri de duyurdu. WhatsApp Business'ta var olan işletmeler artık, bu platformlarda bir hesaba sahip olmadan da reklam verebilecek.

Şirket paylaştığı bir blog yazısında, işletmelerin Facebook ve Instagram'da reklam oluşturmak, satın almak ve yayınlamak için WhatsApp Business uygulamasını kullanabileceklerini söyledi. Marketplace ve Hikayeler gibi yerlerde görünecek reklamlar için sadece bir e-posta adresi ve bir ödeme yöntemi gerekiyor.

Facebook ve Instagram'da bu reklamlara tıklayan kullanıcılar, ürün hakkında soru sorabilmeleri ve satın alma işlemi yapabilmeleri için, işletmelerin WhatsApp'taki sohbet sayfalarına yönlendirilecek. İddia edilene göre, bu reklamlar potansiyel müşterileri WhatsApp'ta mesajlaşmaya yönlendirmenin en güçlü yollarından biri olacak ve reklam vermek için daha basit bir yol arayan küçük işletmeler için yeni fırsatlar yaratacak.

WhatsApp, işletmelerin müşterilerine otomatik olarak kişiselleştirilmiş mesajlar göndermesine olanak tanıyan başka bir ücretli özellik de getirecek. Örneğin, yaklaşan satışlar, doğum günü tebrikleri veya randevu hatırlatmaları hakkında güncellemeler gönderilebilecek.

Bu özellik, işletmelerin müşterileri içeriğe göre farklı listeler halinde gruplandırmasına imkan verecek. İşletmeler, özelleştirilebilir bir harekete geçirici mesaj butonuyla listeye mesaj gönderebilecek ve tarih ve saati de planlayabilecekler. Mesajların ne kadara mal olacağı konusunda bir açıklama olmasa da WhatsApp, özelliği yakında test etmeye başlayacağını ve gelecekte daha fazla ayrıntı vereceğini söyledi.