Windows XP yüzde 10'un altına düşemedi!

Microsoft'un öldürmeye çalıştığı Windows XP, giderek ölümsüzleşen bir "canavara" dönüşüyor?

Windows XP yüzde 10'un altına düşemedi!

Windows XP'ye verilen Microsoft desteği, 8 Nisan 2014'ten itibaren ortadan kalkacak. Ancak en son Net Applications rakamları, Microsoft'un XP'yi yüzde 10'un altına düşürme çabalarının henüz meyve vermediğini, işletim sistemini hala kitlelerin kullandığını gösteriyor.

Net Applications Temmuz reklamlarına göre Windows XP, tüm işletim sistemlerinde yüzde 37.19'luk payı elinde bulunduruyor. Dolayısıyla XP, Haziran ayındaki yüzde 37.17'lik kullanım oranına baktığımızda gerileyeceğine ilerleme göstermiş bulunuyor.

Microsoft, geçtiğimiz ay kendisine koyduğu Windows XP'nin pazar payını yüzde 10'un altına düşürme hedefini henüz tutturamamış, hatta bu hedefe yaklaşamamış görünüyor. Dolayısıyla firma eğer gerçekten XP kullananların Windows 7 veya Windows 8'e terfi etmelerini istiyorsa, daha sıkı çalışması gerekiyor. Örneğin büyük şirketlere kendi IT çalışanlarını göndermek ve yükseltme işine yardımcı olmak, şirketleri XP'den vazgeçirmekte etkili olabilir.

Microsoft'un Windows XP'nin bitiş çizgisini biraz daha ileriye taşıması da mümkün. Ancak şirket, şimdiye kadar böyle bir şey yapabileceğinin işaretini vermedi.

Bu arada Windows 7, yüzde 44.49 ile işletim sistemlerinde birinci sırada yer aldı. Windows 7'nin Haziran ayındaki pazar payı, yüzde 44.33 idi. Bir sene önce RTM aşamasına ulaşan Windows 8 ise yüzde Haziran'daki 5.10'luk pazar payını yüzde 5.40'a yükseltti. Windows Vista ise yüzde 4.24 ile Mac OS ve Linux'un önünde dörüncü sırada yer alıyor.

Zeynel A. Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 108 Yorum

Xp ÖLÜMSÜZDÜR,ONU BİTİREMEYECEKSİNİZ.SİZ NEKADAR UĞRAŞSANIZDA BİZ XP KULLANACAĞIZ!!!

XP ölümsüzdür! XP kullanmaya devam!..

OS X 10.8 ;)

bende aslında xp yi geçmek istiyorum..windows 8 de bir halt değil..artık mikrosoft yenilik üretemiyor sadece saçmalık üretiyor..windows 8 de yapıpta xp de yapamadığım birşey yok.üstelik windows 8 de başlat tuşunun olmaması işleri güçleştiriyor..hangi akılla hangi mantıkla başlat tuşunu kaldırdı bu mikrosoft acaba??yenilik üretemediklerinden birşeyleri değiştirip millete yenilikmiş gibi yutturmaya çalışıyorlar sadece..

@03 Ağu 2013 11:40 Katılıyorum

@03 Ağu 2013 11:40 Windows 8 İso dosyalarını direk açabiliyor (Daemon Tools gerekmiyor), pdf dosyalarını kendi açabiliyor (Adobe Reader gerekmiyor), 10-15 saniyede açılıyor. Herhangi bir Codec olmadan MP4, M4A gibi dosyaları direk açabiliyor. Ekran kartını daha etkin ve kaliteli kullanabiliyor. En yeni Internet Explorer'ı içinde barındırıyor. İşletim sistemi tablet bilgisayarlarda da kullanılabiliyor. En son MS ürünleri ile daha iyi çalışıyor. Daha çok sayardımda vaktim yok...

wnidows deil windows

Eski sistem bilgisayarların yeni işletim sistemine geçebilecek oem miktarı orjinal ürün fiyatına yakın o yüzden bir çeşit kampanya yapmaları lazım değilse bu rakam düşmez bence Windows 7 iyi bir işletim sistemi 8' e yükseltmeye gerek yok 8.1' i deneyeceğiz belki de gereksinimleri düşürüp o işletim sistemi havası verebilir çünkü şirketlerin sistemleri 7' ye geçmek için elverişli değil 256-512 mb Ram' lere takviye gerekir o yüzden tekrar yazmaları ya da yeterli donanım sunup o şekilde geçirmeleri lazım.

xp nin en az 5 sene yolu daha var bence.sonra ister istemez yavaşlar zaten

Windows 8.1 in final sürümünü bekliyorum umduğumu bulamazsam bana da Xp yolu gözükecek galiba

@03 Ağu 2013 12:11 Windows 7 var.

Linux varken hâlâ eziyet çekmeye ne kadar meraklı bu insanlar.

bir; chip microsoft'un oratağa mı da oranlara bu kadar üzülmüş? iki; windows 8 bile beğenilmediyse bu xp'nin suçu mu? üç; herkes canavar gibi oyun bilgisayarı kullanmıyor. Bu yazıyı yazdığım bilgisayar xp den fazlasını yükleyemiyor. Aklınıza hiç böyle şeyler geliyor mu?

@03 Ağu 2013 12:36 2001den kalma bilgisayarımda bile windows 7 rahat çalışıyordu siz yüklemeyi denememişsinizdir.

bu %10 kayitli XP Ler , illegalleri saysak ,.............

burdaki insanlar saçmalıyor. xp ile windows 8 birmi? Aynı görüntü kalitesi varmı? 16 gb ram çalıştırabilirmi? 3 sn açılabilirmi? vs... vs.... Adam teknoloji üretiyor. Siz saçmalıyorsunuz.

@03 Ağu 2013 12:42 Dostum; senin en az 4GB RAM ile bilmem ne işlemci ile Windows 8'de aldığın performansı, bizler XP ile 8 sene öncenin PC'lerinden alıyoruz. Yok 3 saniyede açılırmış falan filan. Paran çoksa git bayıl, kardeşim! İşletim sistemi amaç değil, araçtır! Şu anda da dünyanın en kullanışlı işletim sistemi başta hafifliğinden dolayı XP'dir. Ariva riva riva riva! Hızlı Gonzales

O zaman xp 2 çıkarsınlar devrilir

Akılları-fikirleri PARADA.Yani XP nin suyu mu çıkmıştı? LİVE MESSENGER'in yerine SKIPE saçmalığını DAYATTIKLARI gibi. Her geçen gün işin suyunu çıkarıyorlar.

yemin ederimki Windows 8 kullanmaya başladım ilk 1 hafta falan sürdü alışmam şuan aylardan beri kullanıyorum 29 tl alanlardanım bende driverlarınızı en son sürüme güncellerseniz harika bana gore hele hele metro daki ie10 aşık oldum paso onla takılıyom :D

Windows Xp yeri çok ayrı, Windows 7 gerçekten başarılı, Windows 8 ise bence biraz daha üzerinde düşünülmelidir.

@03 Ağu 2013 12:52 windows 8 hakikaten hızlı ve güzel bilgisayarın açılmasından programların çalışmasına kadar herşeyiyle güzel bence tek kötü yani windows 7 gibi şeffaf değil de pastel renklerin tercih edilmiş olması. bu tercih işletim sistemini basit gösteriyor onun dışında win 8 win 7 nin yerini rahatlıkla alabilir.

MS Windows 8 ile kendini ayagindan vurdu ve sonuc ortada. Windows XP olse bile bu sefer gayet basarili olan Windows 7 yukselecek zira Windows 8 Windows 7'inin kalitesinin ve arayuzunun cok gerisinde. Windows 8 resmen ici bos bir isletim sistemi. Aradan oldukca uzun zaman gecmesine ragmen ve en buyuk reklam kapmayanlarina ragmen Windows 8 Vistaya daha yeni yetisti. Her zaman dedik bu arayuzle bu isletim sistemi kabul gormez diye ve aynen gercek oldu. Hangi akla hizmet ettilerki start butonunu kaldirdilar. Millete zorla cirkin bir arayuzu dayatirsan agzinin payini alirsin ve aynende oyle oldu.

Ubuntu yu kurdum kurtuldm microsoftan hiç sorunda yaşamdm driver falan denemeyen varsa bi denesin

@03 Ağu 2013 13:55 hiç linux dağıtımı kullanmadım desem yeridir. Bence Linux tarafı yaygınlık için biraz reklam yapmalı. Linux sadece profesyonel kullanıcıların meraklarından kullandığı bir işletim sistemi olarak kalmamalı.

Windows Vista yı hala kullanan varmış? :/

Millet XP'yi gurur yapmış. Tüm windows sürümlerini (95den sonrasını) en kullanışlı olanı Windows 8. Sadece insanlar alışkanlıklarından vazgeçemiyor. Windows 8 ile pilden, performanstan, grafikten daha iyi yararlanıyorum. İnsanların başlat menüsünü neden bu kadar taktığını da anlamış değilim.

@03 Ağu 2013 14:28 microsoftta mı çalışıyosun ?

14:28 zekanda sorunmu var bilader,gayet analaşılır.

andaroid gibi bir sistem olan pardus u tavsiye ederim gerçek -bedava korsan değil yani virüs yok ve aynı sistemde %30-40 daha hızlı bir sistem kur rahat et...bakın idda ederim pardus ferrrari ise win -7 tofaş kalır iso a bir şey demem kulllanmadım..ed.

@03 Ağu 2013 15:11 Bende Pardus ülkemizin işletim sistemi olduğu için bir ara kurdum ama açıkçası hiç bir Linux sürümünün Windows'tan hızlı çalıştığını görmedim. Ayrıca Pardus'ta son sürümde tamamen Debian oldu. Ülkemize özgü (pisi, kaptan) hepsini kaldırdılar. Ne özelliği kaldı? Pardus'un sitesi 5 ayda bir güncelleniyor, işletim sistemini geliştirmek için hiçbir şey yapmıyorlar. Windows'la yarışması mümkün değil.

@03 Ağu 2013 16:22 valla ben bir çoğunu kullandım bir çoğu win in btütn sürümlerini geçer e.d.

Mac os x neden karşılaştırılıyorki mac tek başına diğer markalara kafa tutuyor. Eğer kıyaslama yapılacaksa samsung hp lg toshiba vb gibi markalarla yapılır. Eğer osx win yada linux gibi pc lere gelseydi emin olun ms batardı.

@03 Ağu 2013 15:16 Asla batmazdı. Mac'lere kaç tane oyun çıkıyor yılda? Oyuncular bu durum değişmedikçe Windows'tan vazgeçmez. Mac OS X sadece belirli bir kesim donanıma hitap ettiği için o donanımda iyi çalışıyor. Windows'la aynı bilgisayara kurduğunda MacOS ağlıyor istersen YouTube'da videolar var. Mac OS'in yavaş çalıştığını asla görmedi insanlar çünkü Apple onu 3000$'lık bilgisayarlara kuruyor. İçinde en son teklnoloji olan bilgisayarlara kurarsan tabi yavaşladığını göremezsin. Kısacası: Mac OS daha hızlı falan değil, kurulduğu sistemler daha iyi.

@03 Ağu 2013 15:16 mac os x donanıma özel optimize edildiği için daha iyi çalışıyor. Fakat bütün bilgisayarlar için açılsaydı Windows kadar bile olamazdı...

Xp den sonraki isletim sistemlerinde istihbarat toplamak icin yapilan arka kapilardan bahseden yazilar okumustum. Windowsun dayatmalarinin nedenini buna baglayanlar var. Komplo veya degil, bence kayda deger iddia.

@03 Ağu 2013 15:17 Evet, yeni Windows'lar güvenlik teşkilatları için yepyeni özellikler sunuyor. Aynı zamanda yeni Windows'lar, MS Office'ler, Skype'lar ve IE'ler istihbarat toplama konusunda doğal olarak çok daha yetenekli. Microsoft yalnızca ürün satarak para kazanmıyor, aynı zamanda tıpkı Apple, Google, Facebook, Twitter gibi istihbarat tüccarlığı da yapıyor. Ayrıca Microsoft'un da CIA'in bir şirketi olduğunu da belirtmekte fayda var.

MS XP nin internete bağlanma desteğini kestin mi XP hemen ölür.İnternet desteği devam ettikçe XP yi öldürmek zor..

@03 Ağu 2013 15:34 İnternet desteği derken güncellemeyi kastettin sanırım. :)

@03 Ağu 2013 15:34 Sonra davalarla sürünsün dimi Microsoft?

Hadi herkez windows xp kursun :D % yi yükseltelim :D

windows xp'de dos modu var vega muhasabe eta gibi programlar ne win7de ne win8 de çalışmazlar. Varsa yoksa XP

@03 Ağu 2013 15:57 Sen öylesanmaya devam et andaval varlık. Windows 7 ortamında xp mode kullanılarak sorun çözülüyor Windows 8 ortamındada sorun 32 bit Windows 8 kurularak çözülüyor. Windows 8 zaten 16 bit mi diye soruyor çalışacak uygulama 16 bit dedikten sonra sorun yaşatmıyor. uyanda balığa gidelim daha senin windows' un w' sinden bile haberin yok.eski eta vb uygulamaları kullanan müşterilerim var ve sistem yapılandırmasını ben yaptım eta 6.0 dos çalışıyor hemde orak muhasebede dahil.. Windows 95 ortamında hazırlanmış 3G adlı ms-dos muhasebe programı bile çalışıyor Windows 8' de.

windows xp'yi yıllarca kullanan birisi olarak sadece mecburiyetten (eski notebook'um yandığı için...) windows 7'ye geçtim. Şimdi olsa yine XP derim. Yeni windowslar bir sürü gereksiz sistem kaynağı tüketen özellikle dolu!

@03 Ağu 2013 16:08 Sana gereksiz gelen o özellikler başkasının işine yarıyor nereden biliyon gereksiz olduğunu sadece senmi kullanıyon

Windows ne kadar uğraşırsa uğraşssın xp'yi kolay kolay bitiremez

@03 Ağu 2013 16:20 Havada Bulut Sizler Bu İşi Unutun. yeni bilgisayar bileşenleri xp işletim sisteminin çalışmasına izin vermediği için microsoftun yapması gereken hiç bir şey yok zaten. saçma sapan bir haber olmuş.

Bunun en büyük nedeni upgrade edilmeyen eski pc'ler. Üzerinde Xp işletim sistemini çalıştırabilen her pc maalesef Windows 7 & 8 'i aynı performansta çalıştıramıyabiliyor. Zaten bir genelleme yapacak olursak Windows 7 & 8 kullanan kullanıcıların pc 'leri daha çok oyun canavarları oluyor. Kendimden biliyorum :p Max_Real Qnx

@03 Ağu 2013 16:30 Ben buna katılmıyorum. 7 senelik sistemde Vista Ultimate, 7 Ultimate ve şimdide 8 Pro kullanıyorum. İster inan ister inanma 7 senelik HDD'de Win 8 8sn. hazır hale geldi.(Uykuda falan değildi. Direk kasa açıkken fişten çektim.)

Aslında Windows Xp'nin bu kadar çok kullanılmasını sağlayan yazılım şirketleri şu anda çoğu yazılımın Windows Xp desteği var bakalım popüler yazılım şirketleri Windows Xp'de kullanılamayan yazılımlar yapsalar hemen Windows Xp kullanımı azalır.

xp kurasım geldi =D

#Direnwindowsxp

lisanssız,crack lı kullananları hesaba katarlarsa xp kullanım oranı %60-70 arası çıkar. xp can dır,yardan geçer xp den vazgeçmem.

@03 Ağu 2013 17:25 Windows 7, 8 lisanssız kullanılamıyor sanki...

@03 Ağu 2013 17:25 lisanssızlar da gözüküyor zaten.

şu chip teki windows xp yi öldürme haberleri bence artık sıktı. başka şeyler bulun bune be. öldürün gitsin şunu. bırakın artık bu haberleri ya.

İnadına XP #direnXP

hayır neden xp yi öldürmeye çalışıyor, oda aktif olsun hangisini kullanısak kullanalım. bence xp kral....

O göstergelerin hiçbiri doğru değil, bir arkadaşımızın dediği gibi onlar sadece kayıtlı işletim sistemlerini gösteriyor... microsoft ne yaparsa yapsın Bill Gates'i karşısına aldığı sürece onun gölgesinden kurtaramaz. Zaten Bill amca tekrar başa geçti, Belki yine bir arkadaşımızın dediği gibi belki bir XP 2 olasılığı kaçınılmaz:)))

@03 Ağu 2013 18:40 Rüyanda görürsün. :)

hakikaten hala bu ikspi kullanan sivri zekalıların beyin loblarını özel laboratuvarlarda falan incelemek gerekli ya :)

@03 Ağu 2013 18:48 Bence sen kafanı bunlara yorma kardeşim.

@03 Ağu 2013 18:48 herkes vista, 7 veya 8 geçmek zorunda değil. kasa benim harddisk benim sana ne oluyo??

@03 Ağu 2013 18:48 xp kullanıyoruz diye sivri zekalı mı oluyoruz. sen önce kendi zekana baktır xp den hafif,hızlı işletim sistemimi var

Dostum; senin en az 4GB RAM ile, bilmem ne işlemci ile, bilmem ne ekran kartı ile Windows 8'den aldığın performansı, bizler XP ile 8 sene öncesinin pc'lerinden alıyoruz. İşletim sistemi amaç değil, araçtır! Şu anda da dünyanın en kullanışlı işletim sistemi en başta hafifliğinden dolayı XP'dir. Ayrıca eski sistemleri Win7'ye, Win8'e uydurmak da bir hayli zor. Win7-8'in yanında bir de komple yeni pc alman gerekiyor. Anladın mı, badem gözlüm!

arkadaşlar xp leri kullananlar irili ufaklı şirketler dükkanlar net cafeler o yüzden kolay kolay düşmez

uğraşcaklarına xp yi destekleseler ya bende bu olaylar çıktıktan sonra xp ye tekrar geçiş yaptm :)

Bence biraz zor. Cunki mesela menim yasadigim Azerbaycan gibi ulkelerde devlet kurumlari ve diger bir cok yerler hala WIndows XP kullaniyor.

Microsoft bi iyi işletim sistemi bi kötü işletim sistemi çıkarıyor zaten. Win Xp çok iyi bir işletim sistemiydi, sonra vista çıktı çok iğrenç bir işletim sistemi; stabil çalışmıyor vb. Ama Vista'dan sonra Windows 7.Bu kesinlikle her xp kullancısının korkmadan geçebileceği iyi bir sistem.Zaten yakında ram sıkıntısı da çekilmeyeceği için artık win7'ye geçme sırası geldi gibi.Tabi microsoft yine klasiği bozmuyor ve Win7'den sonra yine iğrenç bir işletim sistemi olan win8'i çıkarıyor.

@03 Ağu 2013 21:08 windows 8 aslında iğrenç değil adamlar tablet için yapmışlar onuda zaten ne kullanıcı istiyor, nede firma satmak istiyor.

@03 Ağu 2013 21:08 Kullanmayı bilmeyen dinazorsan, sana iğrenç gelebilir veya bilgisayarın kötüyse. Not: Burda şimdi maddi durumdan dolayı alamıyoruz diyenler olucak bilgisayar, ben bilgisayarınıza bir şey demiyorum. Sadece bilgisayarınız kötü diye işletim sisteminide kötü yapmayın çamur atmayın.

@03 Ağu 2013 21:08 Windows 8 kesinlikle bir Vista faciası değil. Aksine kaliteli bir işletim sistemi. Korkunç çökmeler yaşamadım. Mavi ekranlar görmedim. Modern arayüzle çalışması oldukça kolay. Özellikle arama fonksiyonu çok iyi. Üstelik daha yeni ve daha güncel. Pek tabii ki her kullanıcı aynı hislere sahip olacak diye bir kural yok.

Anasını satayım xp yi yok etmeye çalışacaklarına xp ye destek olsalar ....

Birincisi desteği Vistanın çıktığı 2007'de XP'iyi 2014'e kadar uzatacağız dediklerinde hata yaptılar mesela 2011 deselerdi mantıklı olurdu. İş yerlerinin tüm bilgisayarları neredeyse XP kullanıyor masrafa girmek istemiyorlar. 2016'ya kadar da antivirüs programlarıyla kullanırlar.

windows vista ile ortaya çıkan çoğu(gereksiz) uygulama yüzünden kimse geçmek istemedi sonra vistayı tıraşlayıp 7 yaptılar, gerçekten başarılı oldu. şimdi android benzer bir mağaza ve tablette daha kullanışlı bir arayüz(gelişmiş başlat menüsü) yaptılır.. bunuda sadece RT için değil PRO sürümde de kullandılar ve bu bir hata oldu. çünkü çoğu kişi bunu mouse ya da touch pad ile kullanamadı. şimdi mouse ve touch pad kullanabilicemiz daha kolay bir sürüm bekliyoruz.. en azından şimdilik(dokunmatik ekrana geçene kadar.) vista da sadece sistem yetersiz kalmıştı. şimdi bütün cihazlar yetersiz kaldı.(dokunmatik ekranımız yok)

@04 Ağu 2013 00:43 Ben sene sonunda çıkacak intelin bay trail işlemcilerini bekliyorum. Eğer performans olarak beğenirsem de dokunmatik ekranlı klavyesi ayrılabilen 12-13" ekrana sahip bir tablet almayı planlıyorum.

Yeni bir Laptop aldım ve win8 yüklü geldi. Vista yükleselermiş daha hızlı çalışırdı bir işletim sistemi nasıl bu kadar gereksiz şekilde yavaşlatılabilir. Win7 kurmaya çalışırken harddiski sildim içi bomboş orjinal win8 gitti mutluyum bilgisayarcıya verdim o win7 yüklicek. Kesinlikle win8 tek kelimeyle berbat ve eski işletim sistemlerine dönmeye izin vermiyor. Neyin kafası bu microsoft amca

@04 Ağu 2013 03:35 Elinizde eğer önceki windows sürümleri varsa rahatlıkla dönebilirsiniz. Neden yapamadınız anlayamadım. En basitinden kayıpederin bilgisayarına windows 8 kurdum. Ama yeterince tecrübesi olmadığından kullanamadı. Bende bilgisayar başlarken F9 a basıp laptop ile gelen windows 7 yi recovery ile yeniden kurdum. Çok zor değil yani.

Üzerinde kurulu Win8 var diye yeni dizüstü almıyorum. Win8 dizüstü bilgisayar satışlarını bile azalttığını düşünüyorum bu yüzden. XP'nin ölmesi için daha 7-8 yıl var.

@04 Ağu 2013 03:45 Azaltır tabi hocam. Dokunmatik arayüzü mouse ile kullanmamızı dayatıyorlar resmen.

işletim sistemi için PC upgrade etmek komik hem lisanlı al PC beğenmesin ha oldu janem... Oyun için pc topladım ama işletim sisteminin keyfi için değil kendi keyfim için:) Kurumsal anlamda şirketlerin XP'den Win7 yahut Win8 geçmeleri kolay değil hem lisanlı işletim sistemine para verecek yanında iş PClerini bilirsin genelde yalın ve ucuz donanıma sahiptirler. Bu Pclere'de ufak tefek yükseltmeler yapacaklar 10 iş pc olsa toplamda hiç yoktan gider ne gerek var. Madem senin Win7 yada Win8 çalışmak için fazladan donanım değişikliği istiyor o kurumsal şirketin PClerinide değişmen gerekir.:D Derler ya bekara karı boşamak kolay MS XP kullanmayın Win8 kullanın diyormuş Xp senin değilmi ne münasebet...daha düne kadar hazır PClerde kurulu gelen Vistadan XPye geçenlerin sayısını hiçde yatsınacak seviyede değil...XP rules XP2 kulağa hoş geliyor...

madem yeterli teknolojileri var neden kusurlu yazılım çıkarıyorların cevabı XP de gizli. Aşırı stabildi. Ki imkanı olan bir şekilde Windows 7 kullanmalı sistemi yeterliyse falan ama geri kalan her şeye XP yeter. İleride aynısı W7 nin de başına gelecek onu da öldürmeye çalışacaklar.

@04 Ağu 2013 13:21 Evet Win7 için de aynı şeyi yapacaklar ne yazıkki. Sonuçta kar amacı güden bir şirket.

Yorum yapanların hepsi Allah bilir lisanslı WXP kullanıyordur. Boşversenize. Ağız birliği yaparcasına tek nedeniniz "daha hızlı daha hafif" diye vazgeçemiyorsunuz hem de çoğunuz buna rağmen lisanssız kullanıyorsunuzdur. MS WXP'inin elbet bir gün fişini çekecek. Hala siz kendinize ve sisteminize acı çektirmek için uğraşıyorsunuz. :S

@04 Ağu 2013 15:29 Aslında bakarsan, aldığımız bütün bilgisayarlar içinde biz istemessekte windows yüklü olarak geliyor. Yani orjinal ürünü zaten en başında satın almış oluyoruz. Microsoft kazanacağını kazanıyor.

her xp konusunda ısrarla "neden windows 7-8`e geçmiyorlar " sorularına şöyle bir örnek vereceğim diyelim lüks bir araba var herkes bu arabadan memnun ve bu lüks arabada abs esp sistemler koltuk yanı sürücü tarafı air bag her şey mevcut ve bu araba 100 kmde 3 litre benzin tüketiyor ve aradan birkaç sene geçtikten bu arabanın üreticisi olan firma yeni araba modelini çıkarıyor ancak bu araba önceki modele göre hoş bir tasarıma sahip değil ayrıca yan air bag gibi özellikler çıkarılmış sadece direksiyon airbag var üstelik abs 1979 model esp 1995 modelini yani eski günümüze göre geri kalmış modelleri kullanmaya başlamış üstelik araba 40 litre benzin tüketiyor ve ayrıca yeni model çinde üretim olduğundan arabanın kullanım konforunda azlama var bazı şeyler iyi çalışmıyor (ülkemizde yaşayan çinli arkadaşlardan özür dilerim, ancak ülkelerinin adları çıkmış sekize inmez yediye modlarında olduklarından böyle örnek verdim) soruyorum şimdi siz eski modeli çöpe atıp bu arabayı satın alır mısınız? umarım artık neden windows 7`ye geçmediğimiz konusunda aydınlatabilmişimdir bazı saksılarıda bir titreme meydana getirebilmişimdir. ben 2014 senesinde sonrada xp kullanmaya devam edeceğim xp + advanced systemcare ultimate + linux kullanıyorum. son olarak: arkadaşım biri nedendir bilinmez sitem etmiş; "eminimki sizlerde lisanslı windows kullanıyorsunuzdur" demiş milyarlarca dolar para kazanan microsoft`un derdi arkadaşa dert olmuş! (hissedarı sanırım) o arkadaşa derim ki; microsofta` destek olan arka plandaki güçler sayesinde microsoft`un ortamda estirdiği terörden haberi yok, herşeyin mükemmel olduğu bilgisayar sektörünü mahvetti, milleti ingiliz atından katıra bindirdi. amiga döneminde amiga commodore bilgisayarlardan şikayet eden bir kişi bile görmedim, herkes müthiş bir şekilde çok memnundu ancak windows 95 ile bilgisayarda şikayetler dönemi başladı bilen bilir!

@04 Ağu 2013 18:01 abi okumaya üşendim ne diyim :)

Yorum yapanların hepsi Allah bilir lisanslı WXP kullanıyordur. Boşversenize. Ağız birliği yaparcasına tek nedeniniz "daha hızlı daha hafif" diye vazgeçemiyorsunuz hem de çoğunuz buna rağmen lisanssız kullanıyorsunuzdur. MS WXP'inin elbet bir gün fişini çekecek. Hala siz kendinize ve sisteminize acı çektirmek için uğraşıyorsunuz. :S ___________________________________________________________________ HOCAM BİZLER YAŞADIKÇA ÇOCUKLARIMIZ YAŞADIKÇA MS XP Yİ YOK EDEMİCEK!!!

Microsoftun yapması gereken XP pastadan 37.19'luk Pay ile burdayım diyorsa bu pay önemli bir rakam %37 bunu öldürmek yerine güncellemeyi bıraksa dahi Xp çekirdek yapısını bozmadan devamını getirmeli bu nasıl olur XP2, 5 yaşında çocuk dahi Micro'nun satış politikasını biliyor "bir önceki işletim sistemi yok et yada güncellemeyi kes yeni işletim sistemini sat" peki Win8 ile bizlere ne sundun Win7'nin yapısını performas açısından az biraz değiştirdin sonra ne yaptın Metro arayüzü getirdin, Desktop'da klayve+mouse ile bir işe yaramıyor dedi kullanıcı , sen ne yaptın Win8.1 ile metro arayüzünü geliştirme yolunu şeçdin Ee kullanıcı para veridiği Win8'de metro istemiyor daha ne demeye Metro ile oynuyorsun? programlar yada oyunlar masaüstüne zaten kısayol atıyor. Kullanıcı ne yapsın aynı programın kısayolunu Metro arayüzünde ordan yine masaüstüne dönüyoruz. Saçmalık burda diğer açıdan ev kullanıcının parasını verdii halde istemediği Metro'yu Şirket'de çalışan hiç kullanmayacak ki Metro'yu onlar için zaman daha önemli, Microsoft terörür demiş bir arkadaş haklıda tekel olmanın verdiği şımarıklık lakin kullanıcı nazarında değer kaybeden yine Microsoft...

xp değişilmez.!!! kralına gider

ya ben anlamıyorum sizi.niye xpyi kötülüyorsunuzki.eski pcye win8 mi yükleyek.

benim makine desteklese bende xp kuracaktım ya

geçen bankaya gittim atm bozukmuş bir baktım xp yükleniyor diyordu ekranda atm de bile xp var

Xp 2020'ye kadar rahat gider diye tahmin ediyorum. XP^yi katılımsız hale getirip, modifiye eden arkadaşlar sayesinde belki daha da uzun sürebilir. Diren XP desteğimiz sanadır.

7'nin tuttuğu fare kadar xp kedi ..... :D

yıl 2013 hala işletim sistemine para veriyoruz, linux dağıtımları der ve kaçarım.

@06 Ağu 2013 16:30 yıl 2013 hala ama linux dağıtımlarında bir türlü istediğimiz gibi oyun oynayamıyoruz bu yüzden windows hayla önde en önemli sebebi bu zaten tüm donanım yatırımları oyun üzerine değilmi kaç kişi iş için donanıma yatırım yapıyorki sınırlı sayıda gerisi oyun için pc topluyor linux de sadece nette dolaşmak için kimse donanımını yükseltmez birde şu yorumu yazan arkadaşa sormak lazım Korsan Windows7, Windows8 kullanıp bir de XP'yi ve XP kullanıcılarını kötülemeyelim lütfen! Merci! Ziyaretçi 06 Ağu 2013 19:32 xp den daha büyük korsan işletim sistemi oldumuki dünyada sen lisanlı olabilirsin ama yüzdelik oranı korsandı xp de

Korsan Windows7, Windows8 kullanıp bir de XP'yi ve XP kullanıcılarını kötülemeyelim lütfen! Merci!

Paralı işletim sistemlerini boş verin yaşasın UBUNTU (İnsanlık için ;)

Tüm zamanların en iyisi xp....

microsoft win 8 i çok erken piyasaya çıkardı

Microsoft Hala Xp'ye yatırım yapsaydı yani xpyi altyapı olarak kullanıp yeni tema service pack vs uygulasaydı suankinden kat kat fazla kazanırdı diye düşünüyorum yıl olmus 2013 %37 gibi bir değer öldürülecek gibi bir değer değil microsoft bunu düşüp dahada yatırım yapsa ya ama gec kaldı vistayı 7yi çıkarmayacaktı.Bu saçmalıklar yetmezmiş gibi birde 8 çıktı başımıza Windows 8 yerine Windows Tablet PC Edition gibi bir sistem çıkarabilrdi çünkü Wİndows 8 masaüstü ve laptoplarda kullanılacak bir sistem değil. Ah Microsoft Ah!!

ORJİNAL win starter kullanıyorum korsanla pek bir farkı yok yanında paruds kullanıyorum bariz farkla hızlı ve güvenilir...vikvik edip orjinal iyi demeyin arkdaşlar hak yememek için aldım ...

eğer laptopa xp yükleyebilsem xp yüklerdim windows 8 in bilgisayarı hızlı açışı dışında başka bi özelliğini çok sevmedim, xp için sürücü olmayışı ve secure boot en büyük engeller

hiç bir işletme wimdows xpden başka işletim sistemi kullanmaz kimse kusura bakmasın

Yok Win 7-8 de neymiş?Yok paragöz felan fişman...Bu firma nasıl para kazanacak veya günümüz teknolojisine ulaşacak diye düşünen yok...Aloooo dünya dönüyor ve eskiler ölüyor...Xp dediğin tarih...fosil

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost