corpixx

 

Spam nedir? ne değildir?

Spam Internet üzerinde aynı mesajın yüksek sayıdaki kopyasının, bu tip bir mesaji alma talebinde bulunmamış kişilere gönderilmesi

Spam Nedir ?
Internet üzerinde aynı mesajın yüksek sayıdaki kopyasının, bu tip bir mesaji alma talebinde bulunmamış kişilere, zorlayıcı nitelikte gönderilmesi Spam olarak adlandırılır.
Neden ve Niçin Gönderilir ?
Spam çoğunlukla ticari reklam niteliğinde olup, bu reklamlar sıklıkla güvenilmeyen ürünlerin, çabuk zengin olma kampanyalarının, yarı yasal servislerin duyurulması amacına yöneliktir. Spam gönderici açısından çok küçük bir harcama ile gerçekleştirilebilirken mali yük büyük ölçüde mesajin alıcıları veya taşıyıcı, servis sağlayıcı kurumlar tarafından karşılanmak zorunda kalınır.

1978 - 600 adrese spam gönderildi
1994 - 6000 haber grubuna gönderilmesiyle milyonlara ulaştı
2005 - ocak ayında günde 30  milyar
2006 - Ocak ayında günde  55 milyar 
2006 - Aralık ayında günde  85 milyar 
2007 - Şubat ayında günde  90 milyar gönderime ulaştı
bunların sonucu olarak bugün verdiği zarar yılda 20 milyar doları bulmaktadır.
Böylesine hem maddi hemde manevi zarar verme noktasına gelen spam postalardan nasıl kurtuluruz ....

 
SPAM mesajların önlenmesi açısından gerek sistem yöneticilerinin gerekse Internet kullanıcıların alabilecekleri bir dizi önlem vardır:

Internet Kullanıcıları
1.) Aldığınız SPAM mesajlarına kesinlikle saldırı ile yanıt vermeyin. (Bkz. SPAM Karşısında Yapılmaması Gerekenler)
2.) Aldığınız SPAM iletisinde bu tip bir ibare bulunsa dahi, maili REMOVE veya benzeri bir konu satırı ile yanıtlamayın, bu büyük olasılıkla bir işe yaramayacağı gibi aynı zamanda adresinizin doğruluğunun tesbitine ve daha fazla SPAM iletisi almanıza sebep olacaktır.
3.) Aldığınız iletiyi yanıtlamak ve gönderici kişi veya kuruluşa şikayetinizi bildirmek istiyorsanız bunu mail programınızın yanıtla “reply” seçeneği ile yapmayın. Bu durumda mesaj büyük olasılıkla ilgisiz yada gerçekte var olmayan bir kullanıcıya gidecektir. Eğer mesajın kendi içerisinde bir mail adresi verilmişse bu adresi kullanın.
4.) Mümkünse aldığınız ileti konusunda ilgili sistemin yöneticisini bilgilendirin, SPAM iletisinin hangi servis sağlayıcıdan geldiğini bulmak için mesaj seçeneklerinden “Full Header”, “Tam Başlık” seçeneğini seçmeniz, gelen detaylı görüntüde, “From:” ile başlayan satırın üzerindeki ilk “Received:” satırına bakmanız yeterlidir. Sistem yöneticisi ile bağlantıya geçerken mesajin bu açık halini de iletiniz.
5.) Eğer belirtilen yöntem konusunda zorluklar yaşıyorsanız, mesajın açık halini doğrudan kendi sistem yöneticinize iletiniz. O SPAM kaynağı sistemin yöneticisi ile temas kuracaktır.
Sistem Yöneticileri
1.) Size bildirilen SPAM mesajlarına kesinlikle saldırı ile yanıt vermeyin. (Bkz. SPAM Karşısında Yapılmaması Gerekenler)
2.) İletiler mail sunucunuzun bir ara sunucu (relay) olarak kullanılması şeklinde iletiliyorsa, relay özelliğini iptal etmek için sunucunuzda gerekli ayarlamaları yapın. (Bkz. Mail Sunucuların Relay’e Kapatılması)
3.) İletiler kurumunuz bünyesindeki veya servis sağladığınız bir kurum veya bireysel kullanıcı tarafından gönderiliyorsa, ilgili kurum veya kullanıcıyı SPAM konusunda uyarınız, durumun sürmesi halinde gerekli yaptırımlara (kullanıcı hesabının, servisin, bağlantının bir süreliğine veya süresiz olarak kapatılması veya iptali gibi) başvurarak gönderilerin sonlandırılmasını sağlayınız.
4.) Kurumunuzun Kabuledilebilir Kullanım Politikasında (Acceptable Use Policy) kesinlikle SPAM’e karşı olduğunuzu belirtiniz. Mümkünse bu konuda öngörülen yaptırımları belirtiniz. Bu sayede hem yeni müşteri ve kullanıcılar daha servisten yararlanmaya başlamadan önce, servisi SPAM amaçlı kullanamayacakları konusunda bilgilendirilecekler, hem de herhangi bir yaptırım durumunda gelecek itirazlar önlenmiş olacaktır.
5.) Eğer yoksa, yönetiminizdeki alan adları için, 
abuse@domain şeklinde, SPAM ile ilgili haberleşmenin sağlanabileceği bir adres tanımlayınız.
6.) Varsa, yönetiminiz altındaki tartışma listelerinde üyeler dahil tüm kullanıcıların üyeler listesine erişimini kapatınız, liste sahiplerini bu konuda bilgilendiriniz.
7.) Müşteri kaybetme endişesi ile SPAM’e göz yummayın. 100,000’ler mertebesindeki gönderilerin sistem kaynaklarınız ve insan gücünüz üzerinde yaratacağı maliyet bir kullanıcı hesabının getirisinden çok daha fazla olacaktır.
8.) SPAM konusunda yardım veya daha fazla bilgi almak için anti-spam web sitesini (
http://anti-spam.ku.edu.tr - http://spam.org.tr olarak değişecektir) ziyaret edebilir, anti-spam@akgul.bilkent.edu.tr listesine üye olabilirsiniz.
 
Ek olarak spam postaları azalaltmaya yarayan  ücretsiz bazı programların linklerini aşağıda bulabilirsiniz.
İntenet Kullanıcıları İçin
http://www.spamicillin.com/
http://www.comodoantispam.com
http://www.spamexperts.com/
http://www.astonsoft.com
 
Sistem Yöneticileri İçin
http://freshmeat.net/search/?q=anti-spam&orderby=&filter=2=26
http://www.enderunix.org/qsheff/
Dijital Hayat İpuçları

BİZİ TAKİP EDİN

BLOG YAZILARI

CHIP-TVTüm Videolar