Mercedes-Benz GLA Facelift LinkedIn Kampanyası

LinkedIn Lead Gen Forms lansmanında, Mercedes-Benz GLA satıs¸ı gerc¸ekleşti.

Mercedes-Benz'den kampanya!

Teknolojinin sayesinde iş yapış , satın alma ve reklam trendlerinin değiştiğine en güzel örnek LinkedIn Lead Gen Forms lansmanında Mercedes-Benz GLA satıs¸ı gerc¸ekleşmesi oldu.

Mercedes-Benz'in lansman partneri oldugˆu LinkedIn'in yeni reklam u¨ru¨nu¨ Lead Gen Forms'da etkileyici sonuc¸lar elde edildi. LinkedIn Türkiye yetkili reklam satış partneri AdColony'nin LinkedIn Lead Gen aracılıgˆı ile topladığı formlar sonrası bir Mercedes-Benz GLA satıs¸ı gerc¸ekles¸ti!

Kaliteli form toplamayı bir adım öteye götüren Mercedes-Benz, yeni Mercedes Benz GLA aracının tanıtım kampanyası için LinkedIn Türkiye yetkili reklam satış partneri AdColony ile başarılı bir LinkedIn Lead Gen kampanyası gerçekleştirdi. Yapılan kampanya ile 146 kaliteli form toplanırken, ulaşılan potansiyel müşterilerden biri otomobil sahibi oldu. Gerçekleşen otomobil satışı ile Mercedes-Benz, yaptığı LinkedIn medya harcaması karşılığında (ROI) %375,5 yatırım getirisi sağladı.

Mercedes-Benz GLA Facelift LinkedIn Kampanyası

LinkedIn hedefleme teknolojileri ile Mercedes-Benz hedef kitlesine uygun olarak; Business Decision Makers (Manager+) ve Mass Aflfluent (LinkedIn algoritmaları ile alım gücü yüksek olduğu belirlenen kitle) kitleleri hedeflendi.

Böylece, doğru şekilde yaklaşıldığında form toplama kampanyalarının nasıl başarılar elde edebileceğinin de örneğini hayata geçirmiş oldu.

Dijital Bir Kabus: Kaliteli Form Toplamak

Pazarlamacıların dijital kampanyalardan farklı beklentileri var. Marka bilinirliğini artırmak, pozitif algı yaratmak, ürünün tanıtımını yapmak, sosyal medya takipçilerini artırmak, siteye yönlendirmek... Markaların ihtiyaçlarına göre, liste uzayıp gidiyor. Tüm pazarlama aktivitelerinin doğru kullanıcılara yani hedef kitleye ulaşmak için yapıldığı gerçeği göz önüne alındığındaysa, çok önemli bir başka KPI oluşuyor: Form Toplamak

Bir markadan satış ve pazarlama teklifleri almak için iletişim bilgilerini veren potansiyel müşterileri tespit etmek; markalar için kendi hizmet ve ürünleri hakkında görüş ve önerileri, müşterilerine ait bilgileri ve bilgi güncellemelerini almak bakımından bir hayli kıymetli.

Peki form toplamak neden bu kadar zor? Artık hayata geçirdiğimiz her kampanyada kullanıcının deneyimini düşünmek zorundayız. Hem markalardan gelen bilgi mesajlarından sıkıldıkları hem de kendi bilgilerini girecekleri bir form doldurma zahmetinden kaçındıkları için, artık onlara fayda olarak geri dönecek bir nedenimiz olmadan kullanıcıların bilgilerini toplamak çok zor. Potansiyel müşterilere ulaşıp, onları form doldurmaya ikna ettiğimiz noktada karşılaştığımız bir diğer sorun ise yanlış bilgiler. Gün içinde markalardan gelen ve ilgilerini çekmeyen mesajlar nedeniyle, form dolduran kullanıcılar doğru olmayan telefon numaraları ve mail adresleri vermeye çok yatkınlar. Böylece kaliteli bilgiler toplamak amacıyla yapılan medya yatırımları çok büyük ihtimalle yanlış bilgilerle dolu formlarla son buluyor.

Dijital pazarlamacıların en büyük sorunlarından biri olan kaliteli form toplamak bir ütopya mı? Bu sorunun cevabı Hayır! Profesyonelleri bir araya getiren LinkedIn, kaliteli form toplama sorununu Lead Gen ürünü ile çözüyor. Kullanıcılardan form doldurmalarını istemek yerine, formlar kullanıcıların LinkedIn profillerindeki güncel bilgilerle otomatik olarak dolduruluyor. Böylece potansiyel müşteriler her türlü zahmetten kurtuluyor. Kullanıcıların gönder tuşuna basmalarıyla, markalar en kolay şekilde gerçek kişilerin gerçek bilgilerini toplama şansı buluyor.

Okuyucu Yorumları