Avrupa'dan monitör piyasasında büyük adımlar

Avrupa'daki monitör piyasası, 18 ayı aşkın bir süredir küçüldükten sonra toparlanma yönünde büyük bir adım attı.

18 yıl aradan sonra Avrupa toparlanıyor

Piyasa analiz şirketi Context'in son rakamlarına göre, Avrupa'daki monitör piyasası, 18 ayı aşkın bir süredir küçüldükten sonra toparlanma yönünde büyük bir adım attı. 2016'nın ilk çeyreğindeki yüzde yedilik en son büyüme oranı, beş yılı aşkın bir süredir segmentte görülen en yüksek büyüme oranı. Context'e göre, bu büyümenin arkasında yatan itici güç, temel olarak daha yüksek çözünürlükler, daha iyi renk reprodüksiyonu, panel ya da ekran ölçüsündeki büyümeler. Ancak yeni oyun monitörleri özellikleri de piyasaya taze bir soluk getirdi. Genel olarak, bu gidişatın gelecek çeyreklerde de geçerli olacağı öngörülüyor ve böylece AOC ve MMD büyümenin sürmesini bekliyorlar. Aslında AOC ve Philips monitörlerinin lisans ortağı MMD, toparlanmakta olan bu piyasada, olağanüstü bir performans gösterdi: İki şirket birlikte, satılan monitör hacmini, 2016'nın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 35 oranında artırdı. Bu gelişmeden sonra, ortak pazar pozisyonları geçen yıl 4. sıradayken bu yıl ikinciliğe yükseldi. AOC ve MMD, dünyanın önde gelen ekran uzmanı TPV'nin alt kuruluşlarıdır.

Aynı zamanda, 2016'nın ilk çeyreğinde piyasa Batı Avrupa'da da yüzde yedi oranında büyüdü. Yine burada da, iki marka piyasanın üzerinde bir performans gösterdi. 2016'nın ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine kıyasla, hacim olarak Philips yüzde 27, AOC ise yüzde 29 büyüdü. AOC ve Philips, Batı Avrupa'nın en hızlı büyüyen markaları ve iki marka birlikte yüzde 11'lik bir pazar payına ulaşıyor – bu da, onları Batı Avrupa monitör piyasasında üçüncülüğe taşıyor.

AOC ve MMD Avrupa Başkan Yardımcısı Thomas Schade, "Son gelişmeler genel olarak monitör piyasası için ve özellikle de bizim iki markamız, AOC ve Philips için çok iyi işaretler" dedi ve ekledi: "Her iki markamız da piyasa gelişiminin üstünde performans gösterdi. Bu durum, bizim yenilik temelli ve monitör odaklı stratejimizin faydalı olduğunun altını çiziyor. Şu anda, Avrupa'daki 11 ülkede 1. sıradayız ve daha pek çok ülkede de güçlü bir şekilde ilk üçte yer alıyoruz. İş ortaklarımızla birlikte, yenilik sağlamada sürdürdüğümüz konumumuzu daha da geliştireceğiz."

Türkiye'de ise monitör piyasası, 2016'nın ilk çeyreğinde yüzde 17 büyüdü. Bu oran, 2013'ten beri gerçekleşen en yüksek büyüme. Hem AOC hem de Philips, Türkiye piyasasındaki güçlü konumunu daha da geliştirdi. 2015'in ilk çeyreğiyle karşılaştırıldığında, her iki marka da 2016'nın ilk çeyreğinde pazar payını iki katının üstüne çıkardı ve Türkiye'de neredeyse yüzde 16'lık bir pazar payı ile 1. sırada geliyor .

Okuyucu Yorumları