Beynimiz bizi nasıl aldatıyor?

Beynine çok güvenenler... Bakın aslında beyniniz, sizi nasıl kandırıyor...

Markette saatlerinizi mi harcıyorsunuz?
Seçenekler kafanızı karıştırmasın...

Bir markete gittiğiniz zaman örneğin bir diş macunu alırken, değişik markaların karşısında dakikalarınızı harcadığınızı fark etmişsinizdir. Peki ama bu gerçekten üzerinde dakikalarca düşünülmesi gereken bir karar mı? İşte iki bilim adamı Aner Sela ve Jonah Berger, bu konuyu araştırdılar ve ilginç bir cevap buldular.

Araştırmaya göre; insanlar verdikleri kararların zorluklarını harcadıkları zamanla bağdaştırıyor. Önemli kararları da zorluklarla ilişkilendiren beynimiz sonuç olarak, bir karar verirken ne kadar zaman harcarsak kararın o kadar da önemli olduğunu düşünüyor. Üreticinin bilgisi dahilindeki bu konu süper market gibi yerlerde de çok iyi şekilde kullanılıyor.

Araştırmayı deneye dökmek isteyen bilim adamları, katılımcılara okunması daha zor bir kağıt verdiklerinde katılımcıların verecekleri kararın daha önemli olduğunu düşündüklerini görmüşler. Bu konu hakkında elinizden belki bir şey gelmez ancak bir daha iki marka arasında dakikalarca düşündüğünüzü fark edersiniz kendinize sorun, bu gerçekten o kadar önemli bir karar mı?

Gökay Özbudak

Okuyucu Yorumları

Toplam 4 Yorum

süpermarketler baya bir hile vardır. örneğin temel gıdaları(domates gibi) öyle bir yere koyar ki müşteri onu almak için nerdeyse tüm reyonlara bakmak zorunda kalır. birde müşterinin en fazla dikkatini çeken raf ise orta raftır. hatta üreticiler mağazalarla anlaşma yaparak bu rafı bile tutabiliyor.
bir belgeselden duymuştum. oldukça ilginç stralejeleri var doğrusu.

çok saçma panpa

amaaaaan nelerle uğraşıonuz xD

Yok çok doğru ya, gereksiz şeylere bazen kafamı takıyorum. Dinlemem lazım bu profları

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir