Cannes Lions'da PR'ın şampiyonu Avustralya

DoğanBurda'nın Türkiye temsilcisi olduğu dev festival, 60'ıncı yıldönümünü kutluyor!

Cannes Lions'da PR'ın şampiyonu Avustralya oldu

Cannes Lions'da PR'ın şampiyonu Avustralya oldu
 
DoğanBurda'nın Türkiye temsilcisi olduğu Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali  bu yıl 60'ıncı yıldönümünü kutluyor. Dün gece,  PR, Yaratıcı Etkinlik Doğrudan Pazarlama ve Promo & Aktivasyon kategorilerinde kazananlar açıklandı. PR ve Doğrudan Pazarlama kategorilerinde Grand Prix McCann Melbourne tarafından Metro Trains için hazırlanan "Aptalca Ölmenin  Yolları".  'Dumb Ways to Die' adlı çalışmanın oldu. İlk haftada internette 20 milyon kez izlenen kampanya, dünyanın en çok izlenen kamu çalışması olmayı başardı. Kampanya, gençlere metro ve tren istasyonlarının ne kadar tehlikeli yerler olabileceğini öğretmek amacıyla yola çıkmış. Radyo jingle'ı gençler arasında büyük bir başarı yakalamış.
 
İlk gecenin diğer büyük ödülleriyse şöyle:
•      Promo&Aktivasyon kategorisinde Grand Prix: Sport Club Recife için Ogilvy Brasil'in hazırladığı "Ölümsüz Taraftarlar"_ 'Immortal Fans' isimli çalışmaya gitti.
•      Yaratıcı Etkinlik kategorisinde Grand Prix, 'Heineken'in Efsanevi Yolculuğu" adlı çalışmasıyla Wieden+Kennedy Amsterdam'ın oldu

Fotoğraflarla öykü anlatmanın gücü

Fotoğraflarla öykü anlatmanın gücü
 
Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali, bu yıl da çok ünlü isimleri ağırlıyor. Festivalin üçüncü günü ünlü fotoğraf sanatçısı Annnie Leibovitz ve Disney üst yönetiminin katıldığı bir seminerle açıldı. Kare Kare- "Frame by Frame" başlıklı oturum Disney'in 2007'den beri ünlü yıldızlarla yaptığı "Rüyaların gerçekleştiği yer" kampanyası hakkındaydı. Disney'in, Leibovitz'le dünyadaki Disney parkları ve otelleri için yaptığı bu kampanya, David Beckham, Scarlett Johansson,  Jennifer Lopez, Beyonce, Roger Federer, Julianne Moore gibi ünlüler sayesinde büyük yankı uyandırmıştı.

Annie Leibovitz, tüm öyküleri uzun dönem çalıştıktan sonra bir film direktörü gibi sahneler yaratmış. "Annemizin bize anlattığı öyküler gibi bir duygu yaratmayı istedim" diyen ünlü fotoğrafçı, kampanyayı "zamanımızın en ikonik karaketerleriyle ikonik öykü anlatımı" olarak tanımlıyor.
 
Annie işe nasıl hazırlanıyor?
 
"En önemli olan şey, bir öyküyü nasıl damıttığınız ve en önemli anı bir kareye nasıl indirgediğinizdir " diyen Leibovitz, Disney'in tüm filmlerini seyrettiğini, tüm kitapları okuduğunu ve Walt Disney'i yakından tanımak için çok çalıştığını anlatto. "Işimin en iyi tarafı uzun araştırmalar yaptıktan sonra, tüm öyküyü tek bir kareye indirgemektir" dedi

BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR

Okuyucu Yorumları

İlk yorum yapan siz olun
Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir