Evrenin en yaşlı galaksisi keşfedildi!

Bilim adamlarının yaptığı araştırma 13 milyar yaşında bir galaksinin varlığını ortaya çıkardı!

Evrenin en yaşlı galaksisi keşfedildi!

Bilim adamları 13 milyar yaşında yeni bir galaksi keşfetti. Astrophysical Journal Letters'ın son sayısında bulguları ortaya konan galaksinin şimdiye kadar gözlemlenen en uzak galaksi olduğu bildiriliyor. EGS8p7 ismindeki yeni galaksi tam 13.2 milyar yaşında.

NASA'nın Hubble ve Spitzer Uzay Teleskobu tarafından toplanan veriler yeni galaksinin ortaya çıkmasını sağladı. Akademisyen Adi Zitrin ve Caltech'ten (California Institute of Technology) emekli deneyimli astrofizik profesörü Richard Ellis de "EGS8p7"yi keşfeden ekibin en önemli iki parçasıydı.

Araştırma ekibi Hawaii Keck Gözlemevi'nde kırmızıya kayma oranını belirlemek için galaksinin spectrographic br analizini yaptı. Ekip 8.68'lik bir kırmızıya kayma algıladı. Daha önce tespit edilen en uzak galaksi 7.73 kırmızıya kayma miktarına sahipti. Yeni araştırmanın evrenin ilk zamanları hakkında ek ipuçları sağlayabileceği ifade edilyor.

Onur Seven

Kaç yıl daha ihtiyarlamış olduk onuda yazsaydınız.

Helal olsun adamlar ne işler ne icatlar yapıyor biz daha 13 milyar yıl gerideyiz...

@08 Eylül 2015 10:31 sen 13 milyar milyon sen milyar sen ne yaptın o kadar yılda

@08 Eylül 2015 10:31 E birde seni görelim. Tribünden bağırmayla maç kazanamazsın. Sahaya inmeni bekliyoruz...

Lüks hapishanede yaşıyorsunuz Türkiye'de hala uyanamadınız ...

O galaksi kim bilir şimdi nerelerde? 13.2 milyar yıl önce oradaymış. Haberin yanlışlığı şu: En yaşlı değil, "şimdiye kadar rastladığımız en yorgun ışık demeti"....en uzakta olan en yaşlı galaksi olmaz, burada keşfedilen en yaşlı ışık.