Fujitsu'dan en "yaratıcı" krizi aşma yöntemi

Fujitsu'nun krizi sağ salim atlatmak için ürettiği "yaratıcı" fikir, diğerlerine hiç benzemiyor...

Bu hesap tutar mı?

Küresel krizin ağırlığını iyiden iyiye hissettirmeye başladığı yeni yılın şu ilk döneminde, firmalar 2009'u nasıl en az zararla atlatacaklarının planlarını yapıyorlar. Pek çok firma kendine göre farklı yöntemler geliştirmeye devam ediyor. Bu sırada Japon Fujitsu yetkililerinden ilginç bir fikir çıktı "Japonya'daki 100 bin çalışanımızın her biri birer ürün alsa tam 100 bin satış yapmış oluruz." Fujitsu'nun patronu Kuniaki Nozoe 100 bin çalışanına bizzat kendisi bir e-posta göndererek bu ricasını iletti.

Şirket yetkilileri bunun kurumsal bir zorlama olmadığını, sadece hep birlikte şirketlerinin krizle başa çıkmasına yardımcı olabileceklerini düşündüklerini belirttiler. Yetkililerin bu ricası, azalan talebe karşı geliştirdikleri bir deneme fakat bu deneme türünün ilk örneği değil. Daha önce de Japon otomotiv devi Toyota'da benzeri bir uygulama yaşanmıştı. Firmanın 2.200 orta ve üst düzey yöneticisi birer Toyota alarak firmanın krizle mücadelesine destek vermişlerdi ama bu örnekte Toyota resmi bir açıklama yaparak bu kararın kurumsal bir öneriyle değil, kendiliğinden ortaya çıktığını söylemişti.

Okuyucu Yorumları