İnceleme: Ori & the Will of the Wisp

İlki gibi yine sanat eseri gibi bir platform oyunu olmuş. Çocuklarınız için birebir!

  • Mahmut Karslıoğlu
İnceleme: Ori & the Will of the Wisp

Uzun zamandır böyle sanat eseri kıvamında platform oyununa hasret kalmıştık. Çocukların evde kapalı kaldığı bir dönemde onlar için bu, büyük şans oldu. Üstelik Xbox GamePass sahipleri oyunu çıktığı günden beri ücretsiz olarak da oynayabiliyor.
Tam bir klasik olan ilk oyun Ori and the Blind Forest; görselliği, hikaye anlatımı ve oynanışıyla tek kelimeyle muazzam bir deneyimdi ve bir çok ödülün de sahibi olmuştu.
Tam 5 sene sonra Moon Studios, biraz gecikmeler yaşansa da en sonunda devam oyunu Will of the Wisps'i piyasaya sürdü. Hikaye, uçma konusunda pek başarılı olamayan baykuş arkadaşımızın kayboluşu ile başlıyor. Amacımız ise belli. Eğer muhteşem manzaralara takılmazsak onu labirent benzeri bir haritayı aşarak bulmaya çalışıyoruz. Şirin grafiklere bakarak bunun kolay olacağını sanmayın.

Platform ama lineer yapıda değil

Aynı bir önceki oyunda olduğu gibi maceramıza yine sıfırdan başlıyoruz. Sonra hızlıca önce kendimizi savunacak bir silah buluyoruz, ardından çift zıplama, ve sonra da havada ileri atılma derken yeteneklerimizi artırıp kısa bir sürede her durumda hayatta kalabilecek karaktere kavuşuyoruz.
Metroidvania türündeki bu oyun, geliştirdiğimiz karakterle birbirinden farklı engelleri aşma üzerine kurulu ve tüm bu engeller boyunca bolca da ileri geri gitmemiz gerekiyor. Platform yapısında olsa da lineer bir yapıya sahip olmadığını da belirteyim. Oyunda bazı yan görevler de yer alıyor. Oyun sırasında bunlarla karşılaşsak da ilk etapta çözmek için çok fazla uğraşmamanızı tavsiye ediyorum. Çünkü bazılarının çözümü, sahip olmadığınız bir güç ile ilgili olabiliyor. O gücü almak için de bambaşka yerlere gidiyoruz ve sonra görev yerine gidip bir de görevi yaptıktan sonra görevi teslim etmek üzere o karakteri bulmakla uğraşıyoruz. Aslında bu durum bizi bir nevi oyun alanına da alıştırmış oluyor. Sürekli gezdiğimiz için zıplama, tutunma benzeri mekaniklere daha iyi alışıyoruz.

Üç aktif, üç pasif yetenek!

Gelelim kahramanımızın sahip olduğu yeteneklere. Gamepad'in istediğimiz üç farklı tuşuna atayabileceğimiz üç yeteneğe ek olarak, kahramanımız üç tane de pasif yeteneğe sahip olabiliyor.
Daha önce de belirttiğim gibi Will of the Wisps'in,bir önceki oyun kadar zorlayıcı yapıya sahip olduğuna kuşkunuz olmasın.Yani bolca ölmeye alışın. Bu arada bir yerlerde takılıp ölmeyi alışkanlık haline getirmeye başladıysanız bir süre ara verip bir kahve içmekte fayda olabilir. Çünkü oyunda soğukkanlılığınızı yitirince kontrolü elden kaçırıyorsunuz.

Yükleme ekranları nedense yavaş

Oyun mekanikleri, görsellik ve bölüm tasarımları yine çok başarılı. Ancak açıkcası oyun içerisindeki geçişlerde yaşanan uzun bekleme süreleri bana biraz fazla gibi geldi. Grafikler ne kadar iyi olsa da insan, sonuçta bir platform oyununun daha dinamik olmasını bekliyor. Sanki eski platform oyunlarında aslında o dönemki bilgisayarların yavaşlığından kaynaklanan ara yükleme ekranlarına bir atıfta bulunmak ister gibi yapılmış.
Bir devam oyununu bu kadar uzun süre beklemişken ufak da olsa bu tür sorunlar hiç olmamalıydı. Ancak bu negatif detayların Ori & the Will of the Wisps'e gölge düşürmesi pek mümkün değil. İlk oyunu oynamış olanlara bir şey söylememe zaten gerek yok. İlk defa denemeyi düşünenler varsa ve özellikle de çocuğunuz varsa bu sanat eserini kaçırmayın derim.

80

XONE/PC
Yapımcı: PC Moon Studio
Dağıtım: Microsoft
Tür: Platform

Okuyucu Yorumları

İlk yorum yapan siz olun
Sen de yorum yaz